obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Orange Telefonie bijna PERFECT
orangeFORever
Sinds november 2006 adsl family + telefonie zonder KPN abo.
In begin tijdens verbouwing enkele problemen met telefonie. Lag aan de bekabeling die was aangepast. Een en ander aangepast en het loopt nu geweldig. De kwaliteit is welwiswaar wat minder dan bij de KPN, maar je belt vrijwel gratis en geen abo kosten meer.
Mijn Siemens Dect werkt prima samen en ik hoef de zaak in principe nooit te herstarten.
Ik schat dat veel van de problemen nog steeds te maken hebben met brakke bekabeling en hardware. Gisterenavond nog 4 uur bezig geweest om iemand draadloos op Internet te helpen. Linksys Router zo uit de winkel wilde absoluut niet wireless connecten zonder firmware update. Voor iedere digibeet een regelrechte ramp. Het zelf aansluiten kan tot veel onnodige uitgaven en inspanningen aanleiding geven. Orange hiervoor blamen heeft niet veel zin. Dit kan je bij iedere provider overkomen en ik heb verhoudingsgewijs met Orange niet echt veel problemen gehad. Andere helpdesks waar ik mee te maken heb gehad waren vaak veel slechter en een enkele keer boden ze dezelfde kwaliteit.

In dit forum en elders vind je vaak informatie die kunnen helpen je problemen op te lossen.
Succes allemaalShockShock
 
Optimist

Quote

orangeFORever schreef:
Sinds november 2006 adsl family + telefonie zonder KPN abo.
In begin tijdens verbouwing enkele problemen met telefonie. Lag aan de bekabeling die was aangepast. Een en ander aangepast en het loopt nu geweldig. De kwaliteit is welwiswaar wat minder dan bij de KPN, maar je belt vrijwel gratis en geen abo kosten meer.

Goed om te lezen dat het bij jou naar tevredenheid werkt. Helaas is dat bij mij zeker niet zo. De kwaliteit van de telefoniedienst is zo beperkt dat DTMF tooncodes soms niet worden herkend. Ik moet voor mijn werk vaak en veel op conference bridges inloggen en moet dan soms wel drie, vier keer mijn password invoeren omdat de bridge de DTMF codes niet herkent. Als ik dan inbel door middel van VoIPBuster, dan gaat het in één keer goed (!).

Bovendien heb ik een probleem met mijn Livebox die regelmatig hangt. Dat probleem is zelfs niet opgelost na het uitwisselen van de Livebox. Eén van de symptomen is dat ik zelfs de administratieve interface (http://192.168.1.1/) niet meer kan openen! Ik moet dat ding dan weer resetten, waarna het een tijdje goed gaat (ergens tussen de 5 minuten en 2 dagen). Erg lastig als je vanuit huis werkt -- plotseling is je VPN verbinding weer down.

Voor mij is de oplossing om er een ander modem te plaatsen (een SpeedTouch) en dan heb ik deze problemen nooit, maar dus ook geen telefonie van Orange meer. Ik ben nu bezig met de helpdesk van Orange om van telefonie af te komen en de boel weer om te zetten naar KPN.

Quote

Mijn Siemens Dect werkt prima samen en ik hoef de zaak in principe nooit te herstarten.
Ik schat dat veel van de problemen nog steeds te maken hebben met brakke bekabeling en hardware.

Zou kunnen, maar in veel gevallen ook niet. Het lijkt erop dat VoIP diensten gewoon kwalitatief minder zijn dan traditionele telefonie. Zie ook de problemen die KPN ondervindt met Internet+Bellen.

Quote

Dit kan je bij iedere provider overkomen en ik heb verhoudingsgewijs met Orange niet echt veel problemen gehad. Andere helpdesks waar ik mee te maken heb gehad waren vaak veel slechter en een enkele keer boden ze dezelfde kwaliteit.

Ach, ik heb ook niet echt problemen met de helpdesk van Orange. Ik heb eigenlijk nog nooit langere tijd moeten wachten en de medewerkers zijn over het algemeen erg vriendelijk.

Optimist
 
rrozema
Over de vriendelijkheid van de helpdeskmedewerkers van Orange heb ik ook helemaal geen klachten. Alleen heb ik net zo weinig aan een vriendelijk "Ik kan u niet helpen" als aan een bot "nee". Hoewel het wel erg onhandig van ze was om me tot 3 keer toe op mijn orange nummer te proberen te bellen en vervolgens maar wachten tot ik weer bel, als ik meld dat mijn telefonie het niet doet en er mijn 06 nummer bij in zet...

Het gaat om de kundigheid om problemen te verhelpen, en ik snap best alle redenen wel: van "het is moeilijk om genoeg goede mensen te vinden" tot "het is een laag geprijsd product, dus de helpdesk mag niet te veel kosten". Maar feit blijft dat als je bij Orange een probleem hebt dat niet op het (hele korte) lijstje staat van de standaard problemen, dan ben je hopeloos "screwed".

Kijk bijvoorbeeld maar naar het niveau van de faq vragen en antwoorden op de Orange site. Veel technischer dan het antwoord op "ik weet niet hoe ik mijn mail programma moet instellen" wordt het niet... En da's toch een beetje te basic, volgens mij. Als je 1 kundig persoon daar een tijdje aan laat werken, dan moeten daar meer zinnige aanwijzingen kunnen komen, zodat de helpdesk meer tijd krijgt om echte problemen op te lossen.
Gewijzigd door rrozema op 17 maart 2007, 20:14
 
Optimist
Ik snap je mening en ik deel die ook wel. Ik denk dat Orange, zoals veel andere ISP's, uiteindelijk een zeer groot deel van de problemen telefonisch kan oplossen en ik vermoed dat de meeste problemen ook daadwerkelijk te maken hebben met misverstanden, verkeerde aansluitingen of een gebrek aan kennis bij de klant.

In mijn geval kwam de medewerker niet veel verder dan te beweren dat het een consumentenproduct is en dat ik eerst maar eens een enkele windows PC moet aansluiten voordat de technische dienst zou gaan concluderen dat het probleem niet bij mij zou zitten. Kennelijk is een Linux systeem als zo 'non-standard' dat men dan de bal bij de abonnee legt.

Ik heb gezegd dat het best mogelijk is dat er compatibiliteitsproblemen bestaan tussen de Ethernet interface in mijn Linux server en de Livebox, maar dat dit dan waarschijnlijk toch OS onafhankelijk is. Bovendien heb ik geen problemen als ik de SpeedTouch modem gebruik.

Ik heb maar het verzoek ingediend om terug te gaan qua telefonie naar de situatie van vóór de overname van de telefonie door Orange en dat verzoek is nu in behandeling.

Optimist
 
Richard

Quote

Maar feit blijft dat als je bij Orange een probleem hebt dat niet op het (hele korte) lijstje staat van de standaard problemen, dan ben je hopeloos "screwed".

Correct, maar gezien je de argumenten weet, kun je dat ook verwachten, zoiets weet een weldenkend mens dan ook van tevoren.
Of je moet de tweede lijn sneller kunnen bereiken en da's overal moeilijk.

Maar mijns inziens is de service en deskundigheid achteruit gegaan sinds de overname door Orange. Er blijft gewoon te veel liggen. Maar dat probleem is er ook bij KPN, bij @slome en volgens mij is die tendens bij UPC/Chello ook stijgende. Het is gewoon erg moeilijk om goed opgeleide mensen te krijgen danwel de ondeskundigen voldoende kennis bij te brengen.

Linux... nja, ook al weer zoiets. Ik vindt het vager dat ze mensen met een MAC helpen, maar da's een persoonlijk idee.Smile
Ook bij @slome was het gelijk einde support als je het woord Linux in de mond nam want dat ondersteunen ze niet. Zal er ook wel mee te maken hebben dat je dan mensen in dienst moet hebben die wat van Linux weten en er opleiding over kunnen geven. Blijft het natuurlijk vaag dat die support er voor een MAC dan wel is.

De bal bij de abonnee leggen is ook iets want standaard zo'n beetje gebeurd bij de meeste grote providers als het om een ietwat ingewikkelder probleem gaat of om iets wat ze niet hoeven ondersteunen zoals Linux.

Ik hoop voor je Optimist, dat het gaat lukken, voor mij is het niet meer dan een bevestiging dat we destijds de juiste keuze hebben gemaakt door fijn die beldbudget te houden, kost immers niks extra en het zal hier ook nooit gebeuren dat een provider de lijn gaat overnemen. Tenzij KPN zelf met z'n lijnen gaat stoppen of de prijzen van ongebruikte lijnen de lucht in gaat jagen.

Greetings, Richard.
 
Optimist

Quote

Richard schreef:
Ik hoop voor je Optimist, dat het gaat lukken, voor mij is het niet meer dan een bevestiging dat we destijds de juiste keuze hebben gemaakt door fijn die beldbudget te houden, kost immers niks extra en het zal hier ook nooit gebeuren dat een provider de lijn gaat overnemen. Tenzij KPN zelf met z'n lijnen gaat stoppen of de prijzen van ongebruikte lijnen de lucht in gaat jagen.

Inderdaad, volgens mij heb je de juiste keuze gemaakt en ik dus de verkeerde. Jammer voor mij! Sad

Het terughalen van mijn oude nummer gaat redelijk in de papieren lopen, want daarbij moet ik op het tweede aderpaartje van mijn huisaansluiting een nieuwe BelBudget aansluiting laten realiseren (à EUR75 aansluitkosten) en dan heb ik ter zijner tijd natuurlijk ook dubbele kosten voor de twee koperpaartjes. Hmmm...

Aan de andere kant geeft het dan de mogelijkheid om in de toekomst een nieuwe aansluiting van Orange (of een andere ISP!) op het tweede aderpaartje te realiseren en dan te migreren, en als ik dat tijdig in gang zet zonder verlies van connectiviteit (maar dan wel tijdelijk met dubbele kosten).

Ach ja... weer wat geleerd!

Optimist
 
Richard
Ja dat van die dubbele kosten lees ik dus vaker tegenwoordig. Volgens mij is het gewoon een methode van KPN om de mensen op kosten te jagen door te zeggen dat terugzetten niet kan.
Want bij het Tele2 abo van mijn moeder is het ooit wel teruggezet geworden naar KPN -zonder- dat adsl er vanaf ging. Het kan dus wel degelijk, maar ze willen gewoon niet. Fijne manier dus om de mensen een tweede lijn aan te smeren en zo toch nog dubbel abogeld te vangen.Sad


Greetings, Richard.
 
Optimist
Ik zal eens kijken met welk voorstel Orange komt -- misschien zijn de wonderen de wereld nog niet uit! :-)

Optimist
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange Telefonie bijna PERFECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen : 8 04 sep 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Advertentie