obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Automatische firmware updates uitzetten of forceren
rrozema
Vanuit de command line interface is het wel mogelijk om de automatische firmware updates uit te zetten of te forceren.

Pas op: Als je de firmware updates uitzet riskeer je waarschijnlijk dat je in het vervolg van de Orange helpdesk te horen krijgt dat je geen ondersteuning kunt krijgen totdat je je livebox weer in z'n originele staat hebt terug gebracht. Om dit te doen kun je bijvoorbeeld de livebox te resetten naar z'n fabrieksinstellingen. Maar goed, als je hier mee bezig wilt, dan wist je dat ook al wel...

Allereerst: een update forceren. Log met telnet in op je livebox gebruik om in te loggen user root en password 1234 (of anders de waarde die je zelf hebt ingesteld).
en nu:


login: root
Password:
[root @ home]$ fu
[root @ fu]$ exec
Return code: No need to update firmware
[root @ fu]$ ..
[root @ home]$exit

Mijn firmware was al up to date. Anders had je een andere response gezien en had de livebox waarschijnlijk ge-restart moeten worden.

Vervolgens: de automatische updates uit zetten. Log met telnet in op je livebox gebruik om in te loggen user root en password 1234 (of anders de waarde die je zelf hebt ingesteld).
en nu:


login: root
Password:
[root @ home]$ fu
[root @ fu]$ info
State:                    ON
Server URL:               http://karma.francetelecom.com:80/nl
File URL:                 http://url/file
Receive timeout:          60 sec
Trace level:              0000
Mac address:              00155615F940
Running firmware version: "22204A.22204A"
APP1 version:             "22204A"
APP2 version:             "22204A"
DEFLIST2 version:         "22_23112005"
LINRF version:            "FFFFFF"
Running flash slot:       2
Intf state:               UP
Time:                     18/3/2007 14:30:39
IP voice:                 NOT USED
Up timer:                 7200 min (120 hours)
Pending timer:            0 min (0 hours)
[root @ fu]$ off
fu is OFF
[root @ fu]$ ..
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

[root @ home]$exit


En weer aanzetten gaat natuurlijk met on...
 
mesa57
Geweldig Smile Waar heb je dit nou weer gevonden ?
 
rrozema
gewoon wat zitten struinen in de cli. Was eigenlijk naar iets heel anders op zoek Smile
 
rrozema
Er zitten ook commandos bij om de time-out periode wat bij te stellen (wat dacht je van eens per jaar Smile) en de teller weer op 0 te zetten.

Met het commando "ls" en "help -o " kom je een hele hoop te weten...
 
Puma
Sinds de laatste firmware versie, valt me verbinding om de zoveel tijd uit.
Dus ik ga even downgraden (heb een oudere firmware bij de hand Wink)
Maar eerst ga ik de update uitzetten.

Wat krijg je anders.
Livebox handmatig geupdate.
Livebox start opnieuw op en ziet een nieuwere firmware
Livebox gaat automatisch updaten Shock

Edit:

Het is geukt Grin
Gewijzigd door Puma op 19 maart 2007, 18:21
 
mesa57
@rrozema : als je toch aan het cli-en bent, kun je misschien eens uitvinden of het mac adres van de LB te spoofen is ?
 
Richard

Quote

Er zitten ook commandos bij om de time-out periode wat bij te stellen

Time-out periode? Waar dient die voor?

Greetings, Richard.
 
rrozema
In ethernet heb je wel een commando setemac, maar vooor zover ik het nu heb gezien zet je daarmee het mac adres van de eth0 en eth1 poorten, en volgens mij zijn dat de LAN poorten van de livebox. Zal er nog eens naar kijken, momentje.
 
spatieman
zou het ook helpen om die $&^$# iedere 5 dagen check tegen te gaan.
niet dat het mij boeit nu met het andere modem.
 
Puma
Mijn Livebox heeft zich zelf weer geupdate Shock
Dus bij mij is het niet gelukt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Automatische firmware updates uitzetten of forceren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
DHCP uitzetten Speedtouch 706 configuratie en problemen : 3 24 mrt 2017
Advertentie