obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 780 WL en Orange Family
nero038
Heeft iemand ervaring met de speedtouch 780 en Orange Family adsl? Ik krijg deze modem niet aan de praat met Orange adsl, alles is goed ingesteld, met behuld van Speedtouch help desk, heb de modem ook bijna 2 weken (tijdens vakantie) aangesloten gelaten, maar kan niet mee surfen met Orange adsl.

Wie gebruikt een 780 wl en kan er mee op het Orange netwerk??

Alvast bedankt.:|
 
Optimist

Quote

nero038 schreef:
Heeft iemand ervaring met de speedtouch 780 en Orange Family adsl? Ik krijg deze modem niet aan de praat met Orange adsl, alles is goed ingesteld, met behuld van Speedtouch help desk, heb de modem ook bijna 2 weken (tijdens vakantie) aangesloten gelaten, maar kan niet mee surfen met Orange adsl.

Je geeft niet zoveel informatie. Vragen:

1. Synchroniseert het modem wel? (stopt het DSL ledje met knipperen)
2. Heb je het MAC adres van de Livebox gekloond in de configuratie van de SpeedTouch?
3. Gebruik je het ding in router of in bridge mode?
4. Gebruik je de SpeedTouch met of zonder splitter?
5. Kan je bij de configuratie interace van de SpeedTouch (via CLI en HTTP)?
6. Heb je de laatste firmware in gebruik?
7. Welke settings heb je gedefinieerd voor de ADSL interface?

Ik heb een 719=6 en die doet het uitstekend!

Optimist
 
nero038

Quote

Optimist schreef:
[quote]nero038 schreef:
Heeft iemand ervaring met de speedtouch 780 en Orange Family adsl? Ik krijg deze modem niet aan de praat met Orange adsl, alles is goed ingesteld, met behuld van Speedtouch help desk, heb de modem ook bijna 2 weken (tijdens vakantie) aangesloten gelaten, maar kan niet mee surfen met Orange adsl.

Je geeft niet zoveel informatie. Vragen:

1. Synchroniseert het modem wel? (stopt het DSL ledje met knipperen)
>Ja, DSL ledje stop met kinipperen

2. Heb je het MAC adres van de Livebox gekloond in de configuratie van de SpeedTouch?
>Heb help desk van speedtouch gevraagd hoe ik dit kan doen, volgens hun is het niet mogelijk???

3. Gebruik je het ding in router of in bridge mode?
>in bridje mode (zoals aangegeven door Orange)

4. Gebruik je de SpeedTouch met of zonder splitter?
>heb geprobeert met en zonder splitter

5. Kan je bij de configuratie interace van de SpeedTouch (via CLI en HTTP)?
> ja, kan hier bij komen middels HTTP://192.168.x.x

6. Heb je de laatste firmware in gebruik?
>ja, heb de laaste firmware

7. Welke settings heb je gedefinieerd voor de ADSL interface?
>Orange ADSL Family:
VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

Alles lijk goed te zijn, zie ook de up en download waarde (1.xx up and 18.x down) helaas krijg geen IP adres toegewezen.
 
Optimist

Quote

nero038 schreef:
2. Heb je het MAC adres van de Livebox gekloond in de configuratie van de SpeedTouch?
>Heb help desk van speedtouch gevraagd hoe ik dit kan doen, volgens hun is het niet mogelijk???

[...]

Alles lijk goed te zijn, zie ook de up en download waarde (1.xx up and 18.x down) helaas krijg geen IP adres toegewezen.

Het enige wat nog niet in orde is, is dat het MAC adres veranderd moet worden naar het MAC adres van de Livebox. Ik moet even zoeken naar de procedure -- het staat ergens op dit forum. Momentje...

Optimist
 
Optimist
Ben ik weer! Smile

Dit is de procedure (met dank aan mesa57, die dit in een berichtje schreef). Je moet eerst even naar de SpeedTouch telnetten en inloggen, vervolgens:

Quote

Speedtouch mac adres aanpassen

[TELNET]

=>ip iflist
Interface GRP MTU RX TX TX-DROP STATUS HWADDR
0 loop 1 1500 0 0 0 [UP]
1 ETHoA_1 2 1500 61095 237267 0 [UP] 00:90:00:XX:XX:XX


=>ip ifconfig
intf = ETHoA_1
[mtu] = 1500
[status] = up
[hwaddr] = [MAC-Address] <== alleen deze veranderen, de rest laat je ongemoeid.
[group] = wan
[linksensing] = off

=>saveall
=>system reboot

Als je dit uitvoert, dan zou je na de reboot meteen verbinding moeten hebben! Laat even weten of het gelukt is.

Succes, Optimist
 
nero038
Ik heb het geprobeert zoals beschreven, maar ik krijg deze melding en kom niet verder:


{admin}=>ip iflist
Interface Group MTU RX TX Admin Oper
0 loop. . . . . . . . local 65535 2522890 274811 UP [UP]
1 LocalNetwork. . lan 1500 172225 1722150 UP [UP]

{admin}=>ip iflist

intf = ETHoA_1
Invalid interface name specified.

[vanaf hier kom ik niet verder ?? of doe ik iets fout??]
----------------------------------------------------------------
HIERBIJ NOG WAT INFO UIT DE ST780 INSTELINGEN

DSL CONNECTION

Link Information


Uptime: 0 days, 0:02:05

Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 18.643
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 1,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 4,0 / 10,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,0 / 8,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 80 / 0
FEC Errors (Up/Down): 12 / 0
CRC Errors (Up/Down): 64 / 0
HEC Errors (Up/Down): 14 / 0
-----------------------------------

Internet

Connection Information

Type: Bridge
Uptime: 0 days, 0:02:38
Data Transferred (Sent/Received) [KB/B]: 8,28 / 218
____________________________________________________


DESK PC-00-XX-XX-XX-XX-XX (MIJN COMPUTER)

Information

Status: Active
Type: Generic Device
Connected To: ethport1 (Ethernet)
Addressing
Physical Address: 00:XX:XX:XX1:XX:XX
IP Address Assignment: Static
IP Address: 192.168.1.64
---------------------------------------------------------------

Hoop dat iemand mij kan helpen, aan Orange helpdesk heb ik niet veel Frown
 
Wanabo
Door het mac adres te klonen heb je direct weer internet. Als dit niet lukt dan gewoon het modem 24 uur aan laten staan, je krijgt dan een ip adres van orange.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Optimist

Quote

nero038 schreef:
Ik heb het geprobeert zoals beschreven, maar ik krijg deze melding en kom niet verder:


{admin}=>ip iflist
Interface Group MTU RX TX Admin Oper
0 loop. . . . . . . . local 65535 2522890 274811 UP [UP]
1 LocalNetwork. . lan 1500 172225 1722150 UP [UP]

Is dat de complete lijst met interfaces die je te zien krijgt als je dat commando geeft? De 'loop' interface is een soort interne interface en niet relevant voor het oplossen van jouw probleem. Hetzelfde geldt voor de interface 'LocalNetwork'. Staan er nog andere interfaces in het lijstje die wellicht te maken kunnen hebben met de ADSL interface?

Let wel: de interface naam ETHoA_1 kan op jouw model anders benoemd zijn.

Quote

intf = ETHoA_1
Invalid interface name specified.

De interface naam is wellicht anders -- probeer een andere naam uit het lijstje dat je met het commando ip iflist hebt gekregen.

Succes, Optimist
 
Optimist

Quote

Wanabo schreef:
Door het mac adres te klonen heb je direct weer internet. Als dit niet lukt dan gewoon het modem 24 uur aan laten staan, je krijgt dan een ip adres van orange.

Heu... zoals beschreven heeft hij hem een paar weken aan de DSL aansluiting laten zitten (tijdens vakantie).

Hij moet gewoon even de juiste interface vinden en het MAC adres van die interface aanpassen.

Optimist
 
nero038
Foutje, interface die ik moet gebruiken is LocalNetwork, daarna kon in de mac adres aan passen, saven en rebooten. Helaas no een reboot van de modem, heb ik de oude mac adres weer in staan.... er is geen hoop. Misschien toch maar ander provider zoeken. Bedankt voor de moeite. Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 780 WL en Orange Family', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Zyxel P-2602HW-D1A + meerdere pc's Instellingen voor T-mobiel online ADSL Extra (Family) Eigen modem configuratie en problemen : 13 30 okt 2012
Advertentie