obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
HELP!! Mijn verbinding is supertraag!
electrostar
Help. Ik heb echt alles geprobeerd, maar mijn verbinding blijft traag. De situatie is als volgt:

Livebox: 192.168.1.X
Router Tornado: 192.169.2.X

Xbox: Dynamisch IP
PC: Dynamisch IP
Laptop: Dynamisch IP

utorrent werkt helmaal niet meer. 0,0 snelheid. Youtube filmpje bekijken gaat ook erg lastig. Sites laden duurt lang. Ik heb nu even als test alle poorten open staan(1-65000) en de firewall uitgezet. Kan iemand mij aub helpen?
 
djazzie
TJa wat is snelheid .
heb nu paar dagen zelf orange . en ben in die tijd van 4 MB naar een snelheid van 8MB opgeklommen. simpel weg door wat standaard instellingen in XP aantepassen . draai dus nu werkelijk op de snelheid die in het modem staat welke als max word gegeven dus Smile
zou zeggen doe eerst eens een speed testje op
www.speedtest.net

en ga daarna eens langs by http://www.dslreports.com/tweaks en http://www.speedguide.net

en het is register aanpassen geblazen
betetje zoeken en je vind mischien in de andere dls forums wel een reg aanpassing Smile die je simpel weg kan aanklikken

 
Richard
Djazzie? Hmmz... interessant... Even nieuwsgierig zijn dan maar. Ik ken nog iemand die deze alias ook gebruikte in het satellietgebeuren (echter al een tijdje niet meer gezien). Ben jij dat soms? Of ben je toch iemand anders?
Gewijzigd door Richard op 25 maart 2007, 01:43
Greetings, Richard.
 
electrostar
Ik heb een 20MBit verbinding en bij speedtest kom ik niet verder dan 200KBytes.

Dit kan wellicht aan de afstand tussen mij en de centrale liggen. De eerste keer dat ik deze verbing had en aanloot en testte haalde ik 500KBytes.

Tevens heb ik nog steeds moeite met utorrent wat ik niet aan de praat krijg.
 
djazzie
Smile mag me ook djazzy noemen hoor en ja its me Smile
was een beetje verdwaald het laatste jaar . meer met caraudio bezig als met andere verslavingen . van de week voor het eerst weer eens in satlords geweest .
 
electrostar
????Shock
 
djazzie
heb je wel op speedtest.net geprobeer die andere is $^$*&*&
en dit http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=1
moet toch een hoop duidelijk maken . draai dat tcp proggie

zelf heb ik dit erin staan

« SpeedGuide.net TCP Analyzer Results »
Tested on: 03.25.2007 06:20
IP address: 213.17.xx.xxx

TCP options string: 020405b40103030301010402
MSS: 1460
MTU: 1500
TCP Window: 513920 (multiple of MSS)
RWIN Scaling: 3
Unscaled RWIN : 64240
Reccomended RWINs: 64240, 128480, 256960, 513920
BDP limit (200ms): 20557kbps (2570KBytes/s)
BDP limit (500ms): 8223kbps (1028KBytes/s)
 
electrostar
Ik heb het getest en heb een maximale MTU van 1500. Ook speedtest. net geeft aan dat mijn maximale download 1500Kbps is. Dit terwijl mijn upload 500Kbps is.

Dat tcp prroggie heeft geen bijdrage geleverd aan het verhogen van mijn snelheid.

Kan dit aan de router liggen??
 
djazzie
TCP Window: 513920 (multiple of MSS) heb je die waarde ook al vehoogt ?

en hang eens je laptop alleen aan de LB met utp kabeltje

zelf zit ik tegen de 4 km van de centrale en haal toch nog altijd 1 MB
met zeer druk netwerk voor een thuis gebruiker achter de LB
1 linux server . 1 rommel pc ( deze dus) 1 game pc en 1 pc voor administratie . en dan ook nog eens een SAt ontvanger in het netwerk
en dit alles ook nog eens gemixt wifi en bedraad
welke waardes geeft het modem eigelijk als je in het adsl menu kijkt
waarde die er staat moet je kunnen krijgen ook Smile
 
electrostar
Djazzie super! Ik heb TCP window op getal gezet wat jij beschreven hebt en inmiddels heb ik 6200Kbps gehaald op speedtest. Dat mutiple of mss zegt mij eigelijk niet zo veel en dat heb ik ook niet kunnen vinden in dat programma.

Hoe zorg ik er nu eigelijk voor dat utorrent ook deze snelheid kan halen? P.s. ik heb tijdelijk poort 1 tm 65000 geforward in mijn LB is dit verstandig? Ik heb dit gedaan om utorrent aan de praat te krijgen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HELP!! Mijn verbinding is supertraag!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie