Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Openen poort 8000 + 8001
Biertje
Wie kan mij vertellen hoe ik poort 8000 en 8001 open kan zetten voor internetradio via mn livebox? En dan doorverwijzen naar 1 (192.168.1.10) van de 2 pc's? Ik heb er al ongeveer 5 avonden aan verspilt....... Binnen het netwerk werkt het prima, van buitenaf is er geen verbinding...Sad (en dat is door anderen gechecked)

Werkt dit ook via die NAT instelligen? zie: http://home.wanadoo.nl/spatieman/
Ik heb alleen via de normale firewall 2 poorten toegevoegd zowel TCP als UDP (stond ook ergens)

Overigens de NAT instellingen perfect ingesteld, alleen werkte niet. Nu ook via de normale firewal poort 8000-8001 geopend, maar shoutcast.com ziet hem nu wel, anderen niet....

Overins staat poort 8000 in stealth mode volgens de check... (met prog aan)
Gewijzigd door Biertje op 27 March 2007, 18:32

Richard
Lukt het niet middels de methode die hier al vaak is uitgelegd?
Dus gewoon configuratiescherm van de Livebox, dan tabblad Firewall, op toevoegen klikken en daar de benodigde gegevens invullen?

Greetings, Richard.

Biertje
Nop Richard, zo heb ik het gedaan. Dit werkt alleen intern. En die uitleg van spatieman is misschien wel hoe het moet maar dat begrijp ik niet. En er zou ook nog een ftp moeten worden toegevoegd, dat kan ik al helemaal niet vinden.

Richard
Voor FTP doe je hetzelfde maar dan met poort 21 TCP.
Ik neem aan dat je ook aangegeven hebt bij "toegang geactiveerd" JA.

Heb je misschien nog een firewall draaien op de machine waar je de internetradio uitzendingen op doet?

Greetings, Richard.

Biertje
ja de windows xp firewall, maar die heb ik ook uit gehad, zelfde resultaat. Heb hem maar weer aangezet. Dus ftp draait via poort 21. Thanks
Gewijzigd door Biertje op 24 March 2007, 19:59

Richard
Hmmz.. vreemd. Ja FTP draait inderdaad via poort 21. Als die werkt zou die Live radio ook moeten werken, tenzij deze op een andere poort of ander protocol werkt.
Hij moet uiteraard wel aan staan als je de test doet, maarja, ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt.

Greetings, Richard.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Openen poort 8000 + 8001', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 Dec 2018
Poort 53 UDP geblokkeerd? Storing : 2 05 Aug 2017
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 Dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 Sep 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 Feb 2016
Advertentie