obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
uitzetten internet toegang van eth2
Biertje
Kan ik vanaf mijn pc die via eth 1 loopt de internet toegang (tijdelijk) uitschakelen van een pc op eth 2 via de config van de livebox? Ofwel: ivm huiswerk van mijn kinderen de toegang naar internet tijdelijk op afstand blokkeren?Angry
Gewijzigd door Biertje op 27 maart 2007, 19:28
 
Richard
Volgens mij moet dat via telnet kunnen, alleen weet ik zo vlug niet hoe precies.

Greetings, Richard.
 
Biertje
telnet is een software pakket voor inbellen toch? dat werkt dacht ik niet via adsl
 
TH
Stekkertje van eth 2 eruit trekken Wink
 
rrozema

Quote

Biertje schreef:
telnet is een software pakket voor inbellen toch? dat werkt dacht ik niet via adsl


telnet is terminal programma waarmee je een 'host' kunt overnemen. Die 'host' is in dit geval de livebox, zodat je daar de instellingen kunt veranderen.

Echter, dit is schieten met een kanon op een mug voor wat jij wilt bereiken; de kans dat het straks helemaal niet meer werkt is veel groter dan dat je dit tot je volle tevredenheid werkend krijgt. De beide poorten staan namelijk in bridge modus geschakeld, ze zijn equivalent aan elkaar. Je zou de eth0 interface moeten uitschakelen om te bereiken wat jij wil. De eth0 interface in de livebox is echter zowel de utp poort 1 als 2, zou je die uitschakelen, dan kun je er zelf ook niet meer bij; zelfs niet meer met je telnet sessie om 'm weer aan te zetten. Rest je dus enkel een loopje naar je livebox en een power-cycle van de livebox uit te voeren. En daarmee zij we bij TH's voorstel: loop naar je livebox en trek de stekker van poort 2 er uit, dat geeft minder problemen en wel een bevredigend resultaat.
 
Richard
Dat is zonder meer waar.

Een andere optie is op de pc van de kids een stukje software installeren wat ze zelf niet bedienen kunnen, wat bepaald op welke tijden er een internet verbinding mag zijn.

Greetings, Richard.
 
spatieman
telnet ??
is dat niet een protocol uit de 18e eeuw ??
 
Biertje
ok thanks allemaal. enne kids zijn steeds slimmer, dus die kunnen alles omzeilen. Dus toch de stekker er maar uit. Smile
 
Richard

Quote

is dat niet een protocol uit de 18e eeuw ??

LoL, jouw geschiedeniskennis is ook niet al te best geloof ik.Smile

Telnet is een communicatiemethode die weliswaar onveilig is, maar voor diverse zaken, zoals communicatie naar routers, intern netwerk en satelliet ontvangers nog best veel gebruikt wordt.

@Biertje: Da's altijd 100% zeker met die stekker, succes!Smile
Gewijzigd door Richard op 28 maart 2007, 17:51
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uitzetten internet toegang van eth2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie