obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
livebox ?!?!
Gandhi
Hellow allemaal,


Ik waag er toch maar een vraagje aan:

Ik heb sinds 2 weken de livebox van orange, en ik ben er alles dan tevrede over.... Voor een simpele internetter zal de livebox wel goed zijn, maar ik kan er dus niets mee. Ik heb zelf een klein netwerkje opgezet, dc, printers en faxes, vpn ed. Nu was ik genoodzaakt om mijn hele netwerk om te gooien want ik kon de livebox niet naar een andere iprange zetten. Het blijkt dus zo te zijn dat de livebox 192.168.1.1 gebruikt en daar heeft de gebruiker weinig over te zeggen. Zelfs kun je het subnet van de livebox niet veranderen. Sorry allemaal klaag klaag klaag, maar wat zijn jullie ondervindingen? Ik denk er zwaar overna om maar weer terug te gaan naar een speedtoutch 510 ofzo. In iedergeval een modem waarme ik wel mijn eigen instellingen kan bepalen.


Wat ervaren jullie?

Gandhi


PS> Is het iemand wel eens gelukt een ftp open te zetten. Ik krijg nl, geen ftp open. Op welke poort ik hem ook zet en welke poort ik open zet. :S
 
Fedora
ik heb alleen maar slchte ervaringen met de livebox.

Ik zit sinds 3 weken op een speedtouch 546i, en het ding is er nog niet 1x uitgeklapt,, dit in tegenstelling tot de lb, die er 8x per week uitklapte
 
Richard
Tja hier totaal geen problemen met de Livebox alhoewel ik alle portforwarding door een andere machine laat doen.

Dus ja het is me al gelukt om een ftp open te krijgen, zijn ook al een paar topics over te vinden hier op het forum.

Er zijn mensen die liever de Speedtouch gebruiken omdat ze problemen hebben met de LB, nadeel is dat je dan geen telefonie van Orange kunt gebruiken als je dat hebt.

Greetings, Richard.
 
nero038
Ik heb een ftp op de FSG3, kan het niet bereiken, ook niet met port forwarding zoals door Spatieman opgegeven. Niet op active en niet op Passive.

Uit ellende heb ik nu maar nog een dsl abo genomen bij tele2, hopelijk kan ik daar wel andere modems gebruiken. Orange gaat er uit zodra contract is afgelopen.

Orange = hell !!Angry
 
Optimist

Quote

nero038 schreef:
Ik heb een ftp op de FSG3, kan het niet bereiken, ook niet met port forwarding zoals door Spatieman opgegeven. Niet op active en niet op Passive.

De FSG3 kan in FTP passive mode werken (uitsluitend op poort 21), en dus kan het gewoon werken achter een router.

Quote

Uit ellende heb ik nu maar nog een dsl abo genomen bij tele2, hopelijk kan ik daar wel andere modems gebruiken. Orange gaat er uit zodra contract is afgelopen.

Twee opmerkingen:

1. Je kunt bij Orange ook andere modems/routers gebruiken;
2. Je zult hetzelfde probleem moeten oplossen bij elke andere provider waarmee je door middel van een router aan het Internet hangt;
3. Je kunt de Livebox in bridge mode schakelen, en de FSG3 er achter hangen. Als je dan het hardware adres van de Livebox in de FSG3 WAN interface kloont en in DHCP mode zet, dan is je probleem helemaal opgelost, want dan krijgt de FSG3 het externe IP adres en is er geen NAT probleem meer. PC's sluit je dan aan op de FSG3.

Quote

Orange = hell !!Angry

Jammer dat je zo'n opmerking maakt. Het probleem is gewoon oplosbaar als je iets meer kennis hebt of moeite wilt doen. Dit probleem ligt in elk geval niet aan Orange.

Optimist
 
Optimist

Quote

BigJim schreef:
Volgens de Helpdesk is FTP niet mogelijk.
Ik had er wel een draaien maar mensen moesten connecten op ACTIVE ipv PASSIVE.

De helpdesk heeft ongelijk -- FTP is wel degelijk mogelijk. Je moet dan passive mode gebruiken.

Optimist
 
Richard
Zowel Active alsook passive ftp is mogelijk, o.a. met Bulletproof FTP en ik zelf draai met een Linuxserver waar ook een ftp server op draait.

Als je clients passive wilt laten connecten zul je meerdere poorten moeten gaan openen voor die passive connecties.
Passive met alleen poort 21 en 20 gaat niet lukken. Je hebt minimaal 3 poorten boven de 1024 nodig. Daarnaast hoef je normaliter alleen poort 21 open te zetten en niet 20 en 22.

Hier staat een mooie uitleg daarover:
http://www.zyxel.nl/support/z111.html

Greetings, Richard.
 
nero038
3. Je kunt de Livebox in bridge mode schakelen, en de FSG3 er achter hangen. Als je dan het hardware adres van de Livebox in de FSG3 WAN interface kloont en in DHCP mode zet, dan is je probleem helemaal opgelost, want dan krijgt de FSG3 het externe IP adres en is er geen NAT probleem meer. PC's sluit je dan aan op de FSG3.

---

Reeds geprobeert, maar livebox loopt elke keer vast als ik het in bridge mode zet via telnet.

Netwerk kaart met smac mac adres van livebox gegeven, om te testen, krijg wel netjes ip adres e.d. maar live box loop ook hier vast.

Ook de sitecom 223 gebruikt, mac van livebox gekloont, ook dat werkt niet.

Bedankt Wink
 
Optimist
Tja, als de Livebox steeds vast loopt, dan zit er niets anders op dan de helpdesk te bellen met het verzoek om het ding uit te wisselen voor een ander. Mocht zelfs dat niet werken, dan zou je een ander modem kunnen proberen, in bridge mode.

Succes, Optimist
 
nero038
De Livebox gaat terug naar Orange, per 1 april heb ik family abo zonder telefoon, en wil de livebox ook niet meer, die moet ik terug sturen, vandaar dat ik dus de Speedtouch werkend probeer te krijgen. Had ik het maar eerder geweten..dan had ik per 1 april heel Orange weg kunnen doen.

thx for the help Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox ?!?!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie