obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
adsl 2+ router vergelijkingssite gezocht
Richard
Vreemd dat probleem heb ik bij de Linksys nooit ervaren, altijd even gemakkelijk. Wel is het zo dat ze bij het saven ook wel rebooten en dan kan het een aantal seconden duren voordat het werkt.
Ook wel eens een hangertje meegemaakt, even stroom eruit en er weer op en dan werkt ie weer. Eenmaal werkend blijft hij inderdaad ook werken.

@Optimist: Yep, verbazingwekkend inderdaad, ik stond er ook van te kijken, maar maakte het mee op 2 plaatsen waar ik ip camera's geinstalleerd heb met een kennis. Die werkten dus op vaste ip's om de forwarding te kunnen maken om extern de camera's te kunnen bedienen.
Na stroomonderbreking (stroomuitval door werkzaamheden stroomleverancier in de buurt) deden de camera's het niet meer. Het bleek dat de forwards weg waren, dit tot 2x toe.
Bij handmatig uittrekken en weer stroom erop zetten hetzelfde euvel, idem met dat andere type bij die andere zaak, heel vreemd inderdaad want zoiets verwacht je niet.

D-Link is inderdaad ook een eenvoudige goede router.

Greetings, Richard.
 
mesa57

Quote

Optimist schreef:
@Richard: De SpeedTouch 716 heeft er in ieder geval geen last van. Eigenlijk verbazingwekkend dat andere modellen dat euvel hebben! Frown

Optimist

Ook met de 546 totaal geen last mee.
 
Richard
Nja... voor de liefhebbers van een gratis Speedtouch Thomson 706 met usb en voice:
http://www.duckfiles.org/board/showthread.php?p=176234#post176234
Omgeving Eindhoven staat erbij.

Greetings, Richard.
 
mesa57
Bah, usb Frown
 
Puma
ik denk dat hij USB wifi stick bedoeld Wink
 
Richard
Neen, ik denk dat hij bedoeld welke aansluitingen er op zitten en dat er dus naast de UTP poorten ook een USB en Voip (hij schrijft voice) aansluiting op zit.

Ik had van jullie toch wel verwacht dat jullie even google ter hand zouden nemen.Smile
Ik vond het volgende terug bij deze Speedtouch:
ADSL2+, 4x100Mbps, VoIP, Analoog hetgeen niet bepaald iets voor een usb modem is.Grin

En als ik het goed zie zit er ook nog Wireless Lan op.

Greetings, Richard.
 
wimvandorst
Hoi allemaal,

ik heb een eigen netwerkje thuis met een eigen LAN IP-range, en helaas kun je met een Livebox niet je LAN IP-nummer instellen. Dat, en andere redenen, deden mij besluiten voor mijn Orange ADSL Family (effectief een ADSL2+ abonnement, dacht ik) een goed modem te kopen: een Linksys AG241 V2. Hiermee kan ik dus wel mijn eigen LAN IP nummer instellen. Dat lukt.

Maar als ik in mijn Linksys de settings voor de internetkant gebruik zoals ze in de FAQ staan, en zoals ze ook in mijn Livebox staan (8/35 LLC 1438Bridged) en het WAN IP nummer op 'dhcp', dan krijg ik helemaal geen IP nummer van Orange, ook niet na een paar uur wachten. Even weer de Livebox erin, en hup: die krijgt wel een IP nummer. Hangt aan het MAC address of zo? Zelfs handmatig de goede cijfertjes intikken (ip nummer 85.148.bla.bla, netmask 255.255.252.0, gw 85.146.88.1, DNS servers) geeft wel ADSL interface up, maar niet een werkende internet verbinding.

Outgoing SMTP port 25 probleem omzeilt door smtp.wanadoo.nl in te geven als relay host. Niet smtp.orange.nl, want die accepteert zelf niet eens smtp mail op port 25.

Ik ben net overgestapt van Demon (stabiel, maar nieuwe eigenaar XS4all wordt heel duur) naar Orange Family, maar kom zo wel erg veel rare problemen tegen, zeg.

VRAAG: Wat zijn de goede settings voor mijn Linksys. Het in de FAQ genoemde protocol zet ITU 922.1, maar dat is doodordinaire ADSL, geen ADSL2+, en ik wil natuurlijk wel mijn 13.5 Mb/s waar het modem netjes mee komt (alles werk behalve IP) helemaal benutten.

Met vriendelijke groeten, Wim van Dorst
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'adsl 2+ router vergelijkingssite gezocht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Advertentie