obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Nummerweergave
trapm
Werkt Wanadoo icm met de Livebox, voor de nummergave op telefoons volgens het FSK of het DTMF protocol of is dit instelbaar?


Ik hoop op ondersteuning van beide protocollen..... tja, je koopt eens goedkoop een dect in Duitsland gnegne
 
Richard
DTMF ken ik wel, maar wat is FSK? Ik dat die oude tikketikketik methode van vroeger? Dat soort oude toestellen heeft toch geen nummerweergave meer?
Dus ik begrijp de strekking van je vraag niet goed, gaat het om inbellen of uitbellen?

Hoe dan ook, er zijn mensen waar het niet en waar het wel bij werkt.
Bij mij werkt nummerweergave bijv. wel als mensen naar mijn Wanadoo telefoonnummer bellen, niet naar het KPN (belbudget) nummer.

Er zijn echter ook mensen met dezelfde (nieuwste) firmware in de Livebox waarbij nummerweergave niet blijkt te werken. Het kan dus verschillen. Waar dat aan ligt is me niet bekend.

Greetings, Richard.
 
Wanabo
FSK is Frequency Shift Keying een andere modulatie soort. Dit is uitgebreider dan DTMF, maar ik weet niet meer welke Wanadoo gebruikt. (Dacht FSK) Heb dat wel ooit eens uitgezocht maar heb een toestel gekocht wat beide systemen aan kan. Heb nog ff voor je gezocht op wanadoo, maar daar ook niets gevonden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Puma
als je kpn nummerweergave opzegt en je neemt wanadoo telefonie. zie je dan ook iemands nummer wanneer diegene naar jouw kpn telefoonnummer belt? of werkt de nummerweergave alleen voor wanadoo telefonie?
dat vraag ik mij eigenlijk af.

ik dacht dat wanadoo gebruikt maakte van FSK. weet het niet zeker maar heb het wel ergens gelezen een tijd terug.
Gewijzigd door Puma op 24 april 2006, 17:43
 
Wanabo
Ik heb nooit nummerweergave gehad bij de KPN, voor mij was het dus een nieuwtje dat je dat bij Wanadoo er gratis bij kreeg. Aangezien iedereen mij nog belde op het KPN nummer had ik bijna nooit een nummer in het display, dat veranderde pas toen ik wat meer het wanadoo nummer bekend ging maken.

Maar na de firmware update van februari, werkt ook dat niet meer!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Puma
bij mij werkt de nummerweergave nu wel weer.
in het begin deed ie het niet en toen kwam er een firmware uit die alles oploste. in meende in oktober ofzo.....
 
trapm
Jeetje, ik stelde dus een moeilijke vraag hahaha.
Wanabo wist iig wel dat FSK het internationaal meer gebruikte protocol voor oa nummerweergave is.
IK weet te vertellen dat je op een analoge lijn 1,15 per maand moet betalen om KPN te bewegen het, DTMF, signaal mee te sturen. Op een ISDN lijn is het bij het abo inbegrepen.
In vrijwel heel europe gebruikt men FSK, alleen NL is een vreemde eend in de bijt.

Tiscali geeft nummerherkenning door via DTMF en, ik geloof na de laatste FW update, ook FSK.

De meeste NL telefoons geven dus via DTMF weer en slechts enkele via FSK... Zou het echt graag horen van iemand die zn telefoon kan switchen van FSK naar DTMF v.v.



Ben zelf ook wel benieuwd of de nummerherkenning blijft werken als je via KPN nummer wordt gebeld. Ookal is dat een budget abo (ik vraag op lijn ook nummerherkenning aan namelijk, ß 1,15 per maand)
Ik neem aan dat 'men' slechts 1 telefoon (dect basisstation) aansluit op de livebox en daarop meerdere handsets aansluit. Ik heb zelf een tijdje 2 verschillende handsets gebruikt. Eentje direct op de KPNlijn en eentje op de VOIPlijn van tiscali. Maar dat was/is natuurlijk een heel andere manier van aansluiten en andere modems.

 
Richard
Ik heb helaas geen schakelbare toestellen.
Maar wel weer geleerd wat FSK is, waarvoor dank aan Wanabo.Smile

Overigens heb ik zelf een telefooncentrale op m'n livebox gekoppeld. Daarop hangen 4 telefoonaansluitingen waarvan 1 dect aansluiting met daarop 4 toestellen.

Helaas is het een ouder type centrale die weliswaar DTMF aan kan, doch alleen op poort 11 de nummerweergave ook doorgeeft en niet op de 3 andere aansluitingsmogelijkheden.
Ook betaal ik niet extra voor nummerweergave op de belbudget lijn dus daar krijg ik geen nummers van te zien.
Maar dat maakt me niet uit, dat is me geen euro per maand extra waard.Smile
Gewijzigd door Richard op 25 april 2006, 17:26
Greetings, Richard.
 
Vlokjesman
nummer melding van wanadoo gratis.
Nummer melding straks met het overnemen van de lijn (kpn ) is ook gratis.
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummerweergave', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem met nummerweergave Algemeen : 11 25 jan 2012
Nummerweergave Bellen Soms Algemeen : 3 21 mrt 2011
Nummerweergave werkt niet Storing : 1 06 okt 2009
Nummerweergave Algemeen : 3 28 apr 2009
Nummerweergave Algemeen : 1 28 nov 2007
Advertentie