obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
livebox linksys draadloos halve snelheid
980080
goedeavond allemaal,

ik heb sinds een tijdje problemen met m'n internet verbinding.
ik heb:
livebox
linksys wrt54gs
1 desktop draadloos verbonden
1 laptop draadloos verbonden
linksys wordt gebruikt als AP en de DHCP van de linksys staat uit.
deze opzet draait al zeker 1,5 jaar zonder problemen.
sinds een paar maanden is m'n draadloze internet snelheid ongeveer gehalveerd.
met kabel rechtstreeks op de livebox haal ik ca. 1,3mb/s. met kabel via de router haal ik dit ook. draadloos kom ik echter niet verder dan ca. 600kb/s!!! ik dacht dat de linksys wellicht stuk zou zijn en heb afgelopen week een nieuwe gekregen (de wrt54gs v6. ik had v1.1) snel alles aangsloten maar nog steeds iets van 600kb draadloos en het ligt (lag) dus niet aan de linksys. wie weet waar het hier fout gaat???
de snelheden zijn bij beide pc's gelijk en heb ik gemeten met speedtest.bbned.nl

alvast enorm bedankt voor jullie reacties, ik weet het inmiddels echt niet meer.

etienne
 
mesa57
Draai tcpoptimizer eens opnieuw voor je draadloze netwerkkaart.
 
rrozema
Heeft je buurman misschien een nieuwe wireless router gekocht en zit die op dezelfde frequentie als jij te werken? Kijk eens met iets als netstumbler naar welk kanaal bij jou niet gebruikt is. Probeer minstens 1 kanaal van alle andere netwerken vandaan te blijven.
En ook: hoe hoger het kanaalnummer, hoe beter de kwaliteit.
 
980080
hallo,

ik heb de oplossing van mesa57 toegepst en alles werkt weer!!
ontzettend bedankt voor jullie snelle reacties.

groet,

etienne
 
mesa57
Leuk dat je even laat weten dat het gelukt is. Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox linksys draadloos halve snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing : 3 24 nov 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Advertentie