obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
livebox met medion draadloze router
maarten
Ik wil overstappen op ADSL familie met telefonie.
Echter, ik heb nu een draadloze router van medion.
Kan die achter de livebox gestoken worden zodat draadloos internet nog werkt?
Ik maak nu gebruik van de draadloze router met separaat modem.
Maarten
 
Richard
Heb je een typenummer van die Medion? De meeste routers kunnen wel achter de Livebox gebruikt worden, men kan hiervoor o.a. de faq van de Livebox (wan methode) uit de FAQ pagina's alhier gebruiken.

Aan de hand van het type Medion kunnen we kijken wat het apparaat precies kan en is er met meer zekerheid te bepalen of hij goed bruikbaar is.

Greetings, Richard.
 
Tiger

Quote

maarten schreef:
Ik wil overstappen op ADSL familie met telefonie.
Echter, ik heb nu een draadloze router van medion.
Kan die achter de livebox gestoken worden zodat draadloos internet nog werkt?
Ik maak nu gebruik van de draadloze router met separaat modem.
Maarten


Hallo Maarten zelf heb ik de MD 40900 Medion router en deze werkt perfect.
Heb draadloos dezelfde snelheid als met de UTP kabel.

Tiger
 
maarten
Bedankt voor de antwoorden.
Ook ik heb een MD40900.
Ik verwacht dat er wel wat instellingen moeten veranderen.
Ik ga er bijvoorbeeld van uit dat de DHCP server uit gezet moet worden omdat dit door de livebox gedaan wordt. Tevens zal er een draadje omgestoken moeten worden omdat de medion "slechts" nog als switch gebruikt gaat worden.
Wanneer ik het fout heb lees ik dat graag.
Maarten.
 
Richard

Quote

Ik ga er bijvoorbeeld van uit dat de DHCP server uit gezet moet worden omdat dit door de livebox gedaan wordt. Tevens zal er een draadje omgestoken moeten worden omdat de medion "slechts" nog als switch gebruikt gaat worden.
Wanneer ik het fout heb lees ik dat graag.

Als je met draadloos gaat werken zou ik hem niet als een switch gebruiken, maar de Livebox alles laten forwarden en dhcp op de livebox uitzetten.
Dan verder alles met je router regelen, vermoedelijk heeft je Medion router zelfs nog meer mogelijkheden dan de Livebox.

Maar de switch methode kan in principe ook.

Greetings, Richard.
 
maarten
De livebox is binnen en vandaag gaat de normale ADSL verbinding uit de lucht.
Vraag;
Moet ik de livebox instaleren met een PC direct aan de livebox of kan de router direct tussen de PC's en livebox aangesloten worden gedurende de installatie.
Daarnaast heb ik de live assistant CD ontvangen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Maarten.
 
Richard
Lees even de FAQ, de CD hoef je NIET te gebruiken, misschien zelfs nog wel beter om dat niet te doen.
Check even de ip adressering van de Medion, als die niet in de 192.168.1.x range ligt, dan kun je hem gelijk aan de Livebox koppelen en van daaruit werken, eerst de Medion instellen, als je dat goed doet krijg je verbinding met de Livebox en dan kun je daarna via 192.168.1.1 de Livebox verder instellen voor zover nodig.
Greetings, Richard.
 
maarten

Quote

Richard schreef:
Lees even de FAQ, de CD hoef je NIET te gebruiken, misschien zelfs nog wel beter om dat niet te doen.
Check even de ip adressering van de Medion, als die niet in de 192.168.1.x range ligt, dan kun je hem gelijk aan de Livebox koppelen en van daaruit werken, eerst de Medion instellen, als je dat goed doet krijg je verbinding met de Livebox en dan kun je daarna via 192.168.1.1 de Livebox verder instellen voor zover nodig.


Geprobeerd zoals in de faq. Echter geen connectie met de LB via de router. Daarna IP in de router weer dynamisch gezet. Alles draait goed. Router zit in de 192.168.0.x range.
Maarten.
 
rrozema

Quote

maarten schreef:
Router zit in de 192.168.0.x range.


Dit heeft niets met jouw probleem te maken, maar is gewoon een tip:
Je kunt beter geen 0 in je ip adressen opnemen. Meestal werkt het wel, maar het kan wel eens rare problemen opleveren. Nu je toch nog bezig bent om de boel op te zetten kun je dat beter nog even veranderen.
 
Richard
Huh? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Kun je daar meer uitleg over geven rrozema? Want dit is totaal nieuw voor mij en ik zie technisch eigenlijk ook geen verschil tussen bijv. 192.168.0.x en 192.168.2.x om maar iets te noemen.
Bij welke apparatuur heb je die problemen dan al eens ervaren?

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox met medion draadloze router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie