obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
livebox met medion draadloze router
rrozema
Ik heb het zelf niet gehad, heb het wel eens gelezen. Schijnt dat er apparatuur is die broadcast niet alleen op 255 doet, maar ook op 0. Da's fout, maar het gebeurt. Vandaar. Als je alles al klaar hebt en alles werkt: geen reden om iets te veranderen. Maar als je toch nog bezig bent, vermijd 0 dan.
 
maarten
Ik heb getracht te doen wat staat beschreven bij FAQ:
"Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode)"
Wan instellingen ingesteld zoals beschreven.
LAN instellingen locaal IP laten staan op 192.168.0.100. De range gaat van 100 tot 200.
Vervolgens de Livebox aangesloten en getracht met 192.168.1.1 verbinding te krijgen. Dat is niet gelukt.
Met de PC direct aan de livebox wel verbinding. Daar de aanpassingen gedaan zoals beschreven.
Nog steeds geen connectie via de router mogelijk. En ook niet meer met de PC.
Dus livebox gereset. in de router de WAN weer dynamisch gezet en de livebox in de WAN aansluiting van de router. Het werkt en er lijken geen problemen te zijn. Ook WLAN werkt.
Dus gewoon domweg de LB i.p.v. het moden werkt hier dus.
Ik weet alleen niet of dit een ideale situatie is.
Dus tips zijn nog altijd welkom.
Maarten.
 
Richard
@RRozema: Nja, men moet het natuurlijk zelf weten, maar ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dat advies dan niet verder ga dragen. Een "ergens gelezen" is mijns inziens hetzelde als "horen/zeggen" en ik geef zelf pas negatieve adviezen af als er ook echt ervaringen bekend zijn van het werken op die adressen. Doch da's een persoonlijke opvatting.Smile

Als er apparatuur is die op de foute adressen broadcasts gaat zitten doen, dan moet gewoon die apparatuur verbetert worden, misschien is dat inmiddels wel gebeurd, misschien ook niet.
Doch zoals gezegd... ik heb er nog nooit van gehoord.

@Maarten: Het had kunnen zijn dat je de Medion ook even van de storom had moeten halen. Als het automatisch wel werkt, is er toch ergens iets fout gegaan of een van beide apparaten heeft zich verslikt dat gebeurd ook wel eens.

Quote

Dus gewoon domweg de LB i.p.v. het moden werkt hier dus.

Euh... de Livebox IS het modem.

Ideale situatie? Op zich maakt het niet zo gek veel uit, als je maar in de gaten houdt (voor je portforwards) dat het WAN ip van de router niet gaat wijzigen op een gegeven moment.

Je kunt de zaak laten staan zoals je het hebt, maar ik zou toch de port-forwards in de Livebox maken zoals in de Faq uitgelegd.
De werking blijft dan hetzelfde, maar als je straks een port-forwarding ergens voor nodig hebt, hoef je die alleen nog maar in je router te maken en niet meer in de Livebox.

Greetings, Richard.
 
rrozema

Quote

Richard schreef:
@RRozema: Nja, men moet het natuurlijk zelf weten, maar ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dat advies dan niet verder ga dragen. Een "ergens gelezen" is mijns inziens hetzelde als "horen/zeggen" en ik geef zelf pas negatieve adviezen af als er ook echt ervaringen bekend zijn van het werken op die adressen. Doch da's een persoonlijke opvatting.Smile

Als er apparatuur is die op de foute adressen broadcasts gaat zitten doen, dan moet gewoon die apparatuur verbetert worden, misschien is dat inmiddels wel gebeurd, misschien ook niet.
Doch zoals gezegd... ik heb er nog nooit van gehoord.


Ik heb daar geen problemen mee. Mijn idee is juist: het kost niets extra om een ip adres te gebruiken waar geen .0 in zit en ik ben gewaarschuwd dat er situaties bestaan waarin het gebruik van een ip adres met een .0 er in tot problemen kan leiden. Dan gebruik ik die adressen toch gewoon niet?

"Ergens gelezen" betekent hier zo veel als: Ik heb het gelezen op een plek waarvan ik de indruk had dat het betrouwbaar was, maar ik weet het adres niet meer zo maar op te hoesten. Als ik niet de indruk heb dat de informatie betrouwbaar is, geef ik het niet door. Ik meen me in dit geval te herinneren dat ik het op de site van een netwerk apparatuur bouwer ben tegengekomen, waarschijnlijk lucent; daar heb ik jaren terug hele stukken zitten zoeken en lezen op zoek naar de werking van mijn toenmalige router. Helaas werkt mijn geheugen niet zo goed dat ik overal een bronvermelding bij kan geven.
 
Richard
Oke, ik begrijp het standpunt en als we over Lucent spreken, dan is het toch een ander stukje leeswerk als wat ik in gedachten had bijv. Wiki waar toch ook nog wel eens een foutje of onjuistheid te vinden is, bij Lucent zal dat vermoedelijk niet zo gauw gebeuren.

Een bronvermelding is niet altijd nodig hoor, ik geloofde je wel dat je het ergens gelezen had, maar nu schrijf je een andere naam als iets wat ik in gedachten had en dat wekt toch weer een boel meer vertrouwen aan mijn kant.

Doch zoals gezegd, ben het probleem nog nooit tegenkomen.
Maar ik heb ook niets tegen het idee, het is een correct idee en belangstellenden kunnen dat zeer meenemen in de overwegingen, waarvoor dus toch dank voor de tip!
Zoals je al zegt.... baat het niet dan schaadt het ook niet.
Gewijzigd door Richard op 21 april 2007, 18:57
Greetings, Richard.
 
maarten

Quote

Richard schreef:

Quote

Dus gewoon domweg de LB i.p.v. het moden werkt hier dus.

Euh... de Livebox IS het modem.

Ideale situatie? Op zich maakt het niet zo gek veel uit, als je maar in de gaten houdt (voor je portforwards) dat het WAN ip van de router niet gaat wijzigen op een gegeven moment.

Je kunt de zaak laten staan zoals je het hebt, maar ik zou toch de port-forwards in de Livebox maken zoals in de Faq uitgelegd.
De werking blijft dan hetzelfde, maar als je straks een port-forwarding ergens voor nodig hebt, hoef je die alleen nog maar in je router te maken en niet meer in de Livebox.


Ik heb begrepen dat de livebox meer is als een moden. Er is m.i. ook nog een router functie.
Dat port-forwarden zal ik nog instellen en dan werkt het prima. Ik kan geen snelheidsverschil constateren tussen de livebox en livebox met medion router. dus ben tevreden met het resultaat.
Allemaal bedankt voor de reacties en adviezen.
Maarten.
 
Richard

Quote

Ik heb begrepen dat de livebox meer is als een moden. Er is m.i. ook nog een router functie.
Dat port-forwarden zal ik nog instellen en dan werkt het prima

Correct, de Livebox is een modem/router, dus heeft beide funkties.
Als je dus een router achter de Livebox gaat hangen, ga je in feite 2 routers achter elkaar koppelen wat problemen kan veroorzaken bij forwards.
Vandaar de truuk met die port-forwards, dan heb je nog maar met 1 router te maken en gebruikt de Livebox eigenlijk alleen nog als modem waarmee je eventuele problemen gewoon wegwerkt of beperkt tot vrijwel nihil.

Fijn te horen dat je ook tevreden bent met het resultaat!
Veel plezier met de verbinding!
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox met medion draadloze router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie