Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Intrainsnelheid
|
|
Richard |
Geplaatst op 24 May 2007, 16:14
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Voor zover ik het begrepen heb is de 1_A de gewone adsl. De 3_A is de 4mbit versie, geen idee eigenlijk of die nu wel of niet via adsl2+ gaat. De 5_A is echt adsl@+. Greetings, Richard.
|
|
|
satdoxter |
Geplaatst op 26 May 2007, 13:34
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 6 Lid sinds: 26 May 2007 |
Ook ik ben het slachtoffer geworden van die nieuwe intrain snelheid eerst een vol jaar op bijna 12bmit en nu krap 7.5mbit ik vindt dit een wanbeleid, is dit niet voldoende om je abonnement voortijdig op te kunnen zetten het is zo'n 37,5% sbelheidsverlies tel daar de brakke telefonie er nog bij dan voel ik mij zwaar belazerd ik betaal liever 20 euro in de maand meer voor een stabiele verbinding. een jaar lang heb ik buiten telefonie, regelmatig klachten dat we slecht bereikbaar zijn en wel eens problemen met bellen, nooit klachten over de snelheid gehad, nu in een keer zo'n gigantische val is absoluut onacceptabel. ![]() |
|
|
Richard |
Geplaatst op 26 May 2007, 16:38
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Hee die dox... leef jij ook nog... BT hier.![]() Ik heb ook jouw gedachte gehad, je zou er eens over kunnen klagen, maar volgens mij doen ze er niets aan of je moet al rond de 6 mbit uitkomen. Het beste kun je een klachtenbrief er over schrijven want de helpdesk zal je niet vlug verder kunnen helpen. Helaas is er geen echte minimumsnelheid die gegarandeerd wordt zoals op sommige andere plaatsen. Maar terug naar 7,5 is zelfs onder de 8mbit en dat is in feite een adsl-1 waarde dus misschien dat je op basis daarvan iets kunt regelen. Temeer sinds je ook al lang telefonie klachten hebt. Greetings, Richard.
|
|
|
satdoxter |
Geplaatst op 26 May 2007, 19:33
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 6 Lid sinds: 26 May 2007 |
He Richard, (klein wereldje toch) Ik hoopte eigenlijk al een beetje dat jij het was de manier van schrijven, en je onderschrift waren eigenlijk al genoeg om na eerst hier grondig te hebben gelezen naar andere forums uit te kijken waar ik al heel lang niet was geweest. Ik zal eens idd eens beginnen met een hele reeks klachten mails brieven te schrijven, hopende dat ze mij tenminste die laatste aktie terug te draaien mijn livebox moet eigenlijk intrainen op de hoogst mogelijke snelheid dat kan niet van de ene op de andere dag 4,5 mbit minder zijn. Andere vraag want ik wil niet nog zeker 10 maanden extra betalen is hoe zit het als ze de komende tijd mog eens hun algemene voorwaarden veranderen wat niet onlogisch zou zijn (overname plannen duitse telekom) etc... kun je zoiets aangrijpen om je abonement op te zeggen. Ik wil namelijk alles wat in mijn mogelijkheden liggen aangrijpen om onder deze omstandigheden mijn abonnement op te zeggen. |
|
|
Richard |
Geplaatst op 27 May 2007, 00:59
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Zoals ik lees van Pinhead zou dit het mobiele gedeelte betreffen dat heeft geen invloed op de situatie. Andere mogelijkheden om je contract op te zeggen: 1.) Tussentijdse prijswijziging 2.) Tussentijdse weijziging van je contract 3.) Het niet kunnen leveren van de afgesproken dienst Deze laatste komt over het algemeen wel eens voor bij een verhuizing (alhoewel steeds minder). V.w.b. het tussentijds wijzigen van de prijs of het contract kijken ze wel uit want dan weten ze ook dat iedereen het per onmiddellijk op een lopen kan gaan zetten, ongeacht of ze in de AV hebben opgenomen dat dit niet zou kunnen (weet niet of ze dat opgenomen hebben hoor). Want dat ligt nu eenmaal wettelijk vast en daar kan geen AV tegenop. Ze hebben namelijk al tussentijds de prijs gewijzigd, tot 2x toe. 1x net voordat ik abonnee werd. Toen gingen ze voor de telefonie opeens starttarief tellen, doch dan zou je alleen telefonie kunnen opzeggen. De tweede keer is de prijswijziging voor het abonnement, doch ze zijn wel zo slim geweest die alleen voor nieuwe abo's in te voeren, niet voor bestaande abo's. Je zou het in jouw geval kunnen proberen met te hameren op de slechte levering van hun product, sowieso al de problemen vanaf het begin met telefonie, en nu ook na een wijziging HUNNERzijds met de snelheid van je adsl waardoor je nu een snelheid hebt die in de categoerie adsl en niet adsl2+ valt. Terwijl je dus wel een contract bent aangegaan voor adsl2+ en de bijbehorende snelheid en ook aantoonbaar deze betere snelheid gehad hebt tot aan het ingrijpen van hun kant. Zou ik in elk geval zeker in nette bewoordingen in je klachtenbrief vermelden. Mocht me nog wat te binnen schieten laat ik het je zeker weten. Greetings, Richard.
|
|
|
Richard |
Geplaatst op 27 May 2007, 01:01
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Ohja, een wijziging in de AV (Algemene Voorwaarden) zelf is niet altijd een grond om te kunnen opzeggen, ligt er aan wat ze wijzigen. Mocht dit al gebeuren, hetgeen ik betwijfel. Greetings, Richard.
|
|
|
world80 |
Geplaatst op 27 May 2007, 09:33
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 1 Lid sinds: 27 May 2007 |
Als ik het zo zie valt het voor een hoop mensen nog mee (alhoewel ik natuurlijk begrijp dat het frustrerend is). Ik zelf zit op 2km van de centrale en had tot voor kort 8-9Mb en was daar meer dan tevreden over. Zeker voor de prijs. Sinds anderhalve maand is dit gezakt naar 4Mb.... Dit zuigt echt, want ik download regelmatig grote bestanden en dat is nu met 100% in tijd toegenomen. Ik las in deze thread een suggestie over een Speedtouch modem. Zou dat verschil uitmaken? Ik had het vermoeden dat deze naaistreek die Orange ons flikt buiten de invloed van het modem is. Ik heb geen telefonie, dus overstappen naar een andere provider zou geen groot probleem moeten zijn. Moet er alleen eentje vinden die meer dan 4MB levert voor ongeveer hetzelfde bedrag... |
|
|
satdoxter |
Geplaatst op 27 May 2007, 09:37
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 6 Lid sinds: 26 May 2007 |
Gisteravond laat nog voor de zoveelste keer een reset gedaan de vorige leverden alleen maar een slechtere intrainsnelheid en toch nog enige vorm van verbetering gekregen. het is niet de 12mbit wat ik gewend ben maar maakt het wachten op glasvezel iets dragelijker. Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1008 Kb DownStream 9036 Kb Afname Dichtbij : 34.9 dB Ver weg : 13.8 dB SNR-marge Dichtbij : 8 dB Ver weg : 10 dB HEC-teller 804 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 189 ES-teller van 1 dag We gaan voor meer en ik denk dat ik nog voor juli mijn abonnement opzeg zodat ze later niet kunnen zeggen dat ik niet op tijd was. Gewijzigd door satdoxter op 27 May 2007, 09:39 |
|
|
Richard |
Geplaatst op 28 May 2007, 01:13
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Een enkele keer kan hij nog eens iets hoger uitvallen, dus Dox, ik zou hem zo laten en er niet meer aan komen. Heeft mij een stuk of 12 keer resetten gekost om hem van 16.4 weer naar 16.9 te krijgen terwijl hij altijd standaard op 18.8 intrainde. Greetings, Richard.
|
|
|
CeruBoy |
Geplaatst op 03 June 2007, 17:24
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 4 Lid sinds: 03 Jun 2007 |
Your current bandwidth reading is: 6.41 Mbps which means you can download at 820.16 KB/sec. from our servers. snelheid van een nieuwe klant goed he orange |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Intrainsnelheid', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Intrainsnelheid daalt drastisch | Snelheid | : 4 | 01 Apr 2008 |