obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Intrainsnelheid
mesa57

Quote

Tiger schreef:
Maar als ik de klachten lees op dit forum en de reactie's die de helpdesk daarop geeft dan verbaasd het mij dat er nog mensen zijn die Orange nog als provider nemen.

Weet je een betere dan voor dezelfde prijs ?
 
mesa57
En is die dan beter Suug ?
 
Tiger

Quote

mesa57 schreef:

Quote

Tiger schreef:
Maar als ik de klachten lees op dit forum en de reactie's die de helpdesk daarop geeft dan verbaasd het mij dat er nog mensen zijn die Orange nog als provider nemen.

Weet je een betere dan voor dezelfde prijs ?


Hallo Mesa57, eigenlijk had ik deze vraag wel verwacht maar niet van jou maar ik denk dat iedereen het wel met mij eens is dat je ook voor deze prijs die je nu betaald niet met problemen opgezadeld mag worden zoals het nu bij veel klanten gebeurd.
Ik heb op dit moment geen alternatief en zit er ook nog voor 10 maanden aan vast maar kan er wel mee leven want mijn snelheid is nog redelijk maar er zijn er heel veel die zich bekocht voelen en dat vindt ik jammer.

groeten Tiger
 
mesa57
Nou, ik vraag me dus af of andere providers zoals Tele2 of Speedlinq beter service bieden. Misschien wel een beter modem (livebox kan niet erger volgens mij). Maar hoe zit het bij hun als je een 20mb besteld ? Krijg je die dan ook ? En als de snelheid in vergelijking tot de afstand met de centrale te laag is, wordt je dan wel geholpen ?
 
Richard
15Mbit is inderdaad niet slecht, in elk geval toch een wezenlijk verschil met de 5mbit die in de brief genoemd worden.

Een snelheid van 12mbit of de 16mbit die ik heb, is ook zeker niet slecht te noemen, maar het gaat er om dat we gewoon een stuk achteruit gegaan zijn door wijzigingen die Orange in de centrales heeft aangebracht, zogenaamd om meer stabiliteit te garanderen.

Bij ons kan het dan meevallen, maar hoe verder van de centrale je zit, hoe groter je verlies is.

Je zult Orange dan ook niet snel kunnen pakken op die snelheden want ze garanderen een snelheid TOT 20mbit, maar niet echt een vanaf snelheid, nja, nu noemen ze 4mbit maar dat haal je altijd wel.

Het lijkt me dan ook niet onverstandig om dat gepruts aan die DSLam's in klachten ter sprake te brengen en ook duidelijk aan te geven dat er tot enkele weken geleden (dus tot aan die wijziging) een betere snelheid was.

Maarja, ze kunnen zich er altijd wel uitlullen.

Bij Tele2 krijg je trouwens ook een modem, met 4 poorten waarvan je er dan ook 2 kunt gebruiken. Geen idee of dat ding beter is dan de Livebox, wel zit er in elk geval ingebouwde wifi in, die je eventueel ook kunt uitschakelen.
Ik wacht voorlopig rustig af.

@luckytrebor
Als je sneller wilt intrainen kun je dat het beste 's nachts doen als de lijnen rustig zijn, doch ook dan kan het een aantal keren duren voordat je sneller zit.
Over het algemeen zal dat zo gek veel niet uit maken, met veel geluk hooguit 1 mbit, meestal niet meer dan 600 tot 800kb.

Doch de afstand tot centrale etc. is ook belangrijk dus als alles goed werkt zou ik niet ontevreden zijn met m'n 15,6 mbit.
Goede kans dat als je gaat proberen sneller te komen dat je wel eens met een stuk lagere intrainsnelheid zou kunnen komen te zitten, en zie dan de oude maar weer eens terug te krijgen.
Dus ik zou het zo laten.

Greetings, Richard.
 
mesa57
@fcutreg4ever : er zijn 2 verschilende dingen, je intrain snelheid en je daadwerklijke downloadsnelheid. De intrainsnelheid vindt je bij de livebox adsl statistieken. Dat is de maximaal haalbare snelheid waarmee de LB met het Orange netwerk communiceert. De downloadsnelheid is afhankelijk van veel meer factoren zoals netwerkbelasting en zelfs je eigen pc. In dit topic hebben we het eigenlijk niet over de downloadsnelheid, omdat orange daar weinig aan kan doen, maar over de intrainsnelheid. Orange heeft die snelheid blijkbaar recent verlaagd. Als jou intrainsnelheid drastisch lager is, dan zou dat een langzamere download kunnen verklaren.
 
trapm
Ik heb sinds iets meer dan een jaar, abo ca maand geleden stilzwijgend verlengd, wanadoo family.
Begon met intrainen op ca 18.500 en zit nu op 17.7
Welliswaar een afname maar niet echt eentje om over naar huis te schrijven.
Ik zit op ca 1050 mtr van de centrale.
Abo kosten icm geleverde snelheid zijn wat mij betreft TOP!

Enig minpunt is ...dat via livebox soms tonen niet goed doorkomen met telefonie waardoor sommige 'gesprekken' met computers (DTMF-tonen) net goed doorkomen (bijv: Toets na de toon uw 10 cijferig telefoonnummer in, toets uw klantnummer in, toets 1 voor informatie, 2 voor helpdesk etc). Ik ben blij dat iknog altijd mn KPN lijn achter de hand heb...en mn mobiel!
 
Richard
Ja hoor Kapiche, lees maar eens rond. Hoe verder je van de centrale zit hoe erger het wordt.
Een maand of anderhalf geleden heeft Orange besloten de DSLAM's in de centrale's aan te passen "om te zorgen dat de verbindingen beter en stabieler zijn, doch dit kan veroorzaken dat de snelheid iets minder wordt". Nou dat "iets" is dus behoorlijk wat.
Hoe verder je van de centrale zit, hoe meer het is, het teruglopen van 2-3 mbit is geen uitzondering, zit je verder van de centrale kan dat al oplopen tot 4 mbit, zoals in jouw geval dus.

Als je geen telefonie nodig hebt en tevreden kunt zijn met een andere provider zou ik ook gaan opzetten.
Ik zit zelf momenteel nog op 16,5 mbit (was 19.2 en daarna lang 18.8) maar het moet hier ook niet lager gaan worden anders is het ook afgelopen met Orange.

Greetings, Richard.
 
mesa57
@vdrijver : zie er prima uit volgens mij.
 
rrozema
't is in ieder geval geen adsl 2+, gezien de "ADSL standaard G992_3_A". Maar als ik mij niet vergis klopt dat wel voor de KPN versie.

Hoewel ik eigenlijk G992_1_A in mijn hoofd had, maar zo goed zit ik er nou ook weer niet in.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Intrainsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Intrainsnelheid daalt drastisch Snelheid : 4 01 apr 2008
Advertentie