obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
LinksysWRT54G ver7
wajang
Ik probeer een LinksysWRT54G achter mijn Livebox te krijgen, maar ondanks alle tips in dit forum krijg ik het neit voor elkaar. (Of ik kijk er over heen).
Wie kan mij op weg helpen?
 
mesa57
Hier : http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=8
en dan onder het kopje :
Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode)
 
wajang
Ik heb je link gevolgd en het verhaal uitgeprint. Ik heb een schermafdruk van de Lynksys gemaakt. Ben in het eerste gedeelte van het verhaal, de Linksys zonder LB aan de PC.
Zit te tobben met het invullen van de DHCP range, deze kan ik n.l. niet invullen.
Ook is de router niet meer bereikbaar na een ipconfig /renew.
wajang voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
mesa57
Wat ik raar vind is dat de DHCP server op 192.168.1.x staat.
Dat zou 192.168.2.x moeten zijn.
Het lijkt alsof hij het local ip adres nog niet geaccepteerd heeft.
Je linksys moet bereikbaar zijn op 192.168.2.1
Probeer anders eens op de pc die verbonden is met de linksys
een ip in dat subnet vast in te stellen, b.v. 192.168.2.3
Dan heb je de dhcp server namelijk niet nodig.
 
wajang
Ik had mijn eigen router er weer even tussen gehad en nu de Linksys er weer tussen en zowaar met 192.168.2.1 kom ik er in.
Ook de DHCP instellingen zijn aangepast. Ik ga weer verder.
wajang voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
wajang
De Linksys doet ut. Iedereen weer blij. Smile Smile
Bedankt voor de aandacht.
 
mesa57
Kunnen we naar aanleiding van je ervaring nog wat aanpassen in de FAQ ?
 
wajang

Quote

Kunnen we naar aanleiding van je ervaring nog wat aanpassen in de FAQ ?


Het enige wat mij opviel, is dat de DHCP server niet veranderde na het invullen van een ander IP-adres. Ook was de router niet meer te benaderen. Na het losnemen van de voeding en weer opnieuw aansluiten was het probleem opgelost.
Of dit nu in je FAQ moet??
 
mesa57
Dat lijkt me sterk frankie36. Maar Richard of iemand anders, is er wat geheimzinnigs aan ip 10.0.0.1 ???
 
Richard
Nee daar is niks geheimzinnigs aan, of je nu 192.168.2.1 gebruikt of 10.0.0.1 (is ook een interne range) dat maakt niet uit. Als het maar een andere range is dan 192.168.1.x. Je zou in principe zelfs ook nog het derde interne netwerk kunnen gebruiken, dat lag dacht ik ergens in de 172 range.
Maar het voorbeeld van Frankie36 klinkt wel gemakkelijk maar is het niet, wacht maar eens tot ie een port-forward moet gaan maken.

Net dat is de reden dat in de faq het maken van die forwards ebij staat, dan hoef je alleen nog maar alles in de Linksys (of andere router) te regelen nadien.

Zoals Frankie het nu doet moet je EN in de livebox EN in de Linksys een forward gaan maken als je die nodig hebt.
Verder kun je geen gebruik maken van uPnP als de Linksys dat ondersteunt, omdat je tegen de Livebox aanloopt, dat heb je niet als je alle poorten van de Livebox forward naar je Linksys.

Dus er zitten nog wel wat haken en ogen aan, de faq is niet voor niets op die manier geschreven, is even wat werk, maar daarna ben je ook van een hoop gezoek af als je iets aparts wilt gaan doen.

Verder krijgt de WAN van de Linksys op de manier van Frankie een dhcp ip, mocht het eens mis gaan kan het zijn dat de linksys een ander ip op de WAN krijgt, als je dan port-forwards doet, kun je die weer opnieuw gaan maken in de Livebox.

De Faq methode is derhalve echt beter. Of je moet toevallig nooit van forwards gebruik gaan maken en alleen maar willen internetten.

Dus frankie36 niet te gauw gaan stellen dat iets geen zin heeft, er is echt wel serieus over nagedacht door iemand die er verstand van heeft, jouw methode werkt namelijk alleen maar 100% als je alleen wilt internetten en verder niks.Smile
Gewijzigd door Richard op 16 april 2007, 21:35
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LinksysWRT54G ver7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie