obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
livebox geschikt maken voor wifi
straccia
Vandaag heb ik het Orange-pakketje ontvangen met de PCMCIA-kaart en de usb-ontvanger om op draadloos over te kunnen gaan. Daarover heb ik een paar vragen:

Uitgangssituatie:
We hebben al vast internet via de livebox waarbij de livebox overigens niet op de pc is geïnstalleerd aangezien dit een nieuwe pc is en de installatie al via de vorige pc gedaan was. Toen we deze pc op de livebox aansloten, hadden we direct internet dus leek de installatieprocedure van de livebox ons niet nodig.

Vragen:
1. Is het voldoende om de PCMCIA-kaart en usb-ontvanger gewoon in te pluggen en werkt het dan of moet ik (tóch) de hele installatieprocedure van de livebox doorlopen?
2. Is draadloos Orange automatisch via hun eisen beveiligd tegen indringers of moeten we daar zelf nog verdere maatregelen voor nemen. In het pakket zit namelijk geen enkele instructie bijgesloten dus is het enige wat ik heb de pdf-file van de livebox.

Heel veel dank,
straccia
 
straccia
Is opgelost.
Nu nog proberen een tweede pc draadloos aan te sluiten... Wink
 
rrozema
Als je de instructies gevolgd hebt, heb je een WEP key ingevoerd die je bij je wireless pakket hebt gekregen. Dit is de sleutel voor je beveiliging. Echter WEP is geen goede beveiligingsmethode (meer). Ik weet niet of de kaart en adapter die Orange levert ook WPA ondersteunen, maar als ze dat doen, dan zou ik dat zeker instellen. NIet dat dat onkraakbaar is, maar het houdt een ervaren hacker iets langer op en beginnende hackers buiten...
 
straccia
Dank je, Rozema maar Oei, wordt het tóch weer moeilijk Frown
Ik heb niets over WPA gelezen (overigens: Orange blinkt niet uit in informatie mbt de installatie en beveiliging).
Toch maar de wireless-gids van Computeridee aanschaffen?

Vraag:
Als ik de pc opstart dan kan ik de gevonden netwerken oproepen. Ik zie er dan twee: de onze staat erbij met daarbij de opmerking 'beveiligd' en ook nog een andere, genaamd 'ADSL-4' en daar staat bij 'onbeveiligd'. Die laatste is toch niet óók - zonder dat we het weten - ons netwerk hè?
 
rrozema
Nee hoor. dat is waarschijnlijk van een van je buren. Als je ze aardig vindt kun je ze even op de gevaren wijzen en anders heb je er gewoon een backup verbinding bij, voor als jouw orange het niet doet Wink
 
straccia
Dankjewel!

Ik weet niet van wie de verbinding is maar ik zal eerst de naaste buurman eens vragen en mocht die het niet zijn, dan de volgende...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox geschikt maken voor wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Advertentie