obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
notebook ziet livebox niet; hellup!
straccia
We hebben Orange draadloos op de desktop geinstalleerd met het bijgeleverde setje. Nu ben ik al ruim een dag bezig met pogingen om óók onze notebook aan te sluiten. Hierin zit een Broadcom 802.11.g adapter ingebouwd dus dat zou moeten lukken, dachten/hoopten wij...

Echter, wát ik ook probeer, de notebook ziet geen draadloze netwerken. De firewall staat uit, de virusscanner ook, ik druk tijdens het 'zoeken' op het Reg-knopje van de livebox én ik heb zelfs het mac-adres van de Broadcom ingevoerd in de lijst met toegstane Mac-adressen op de livebox-site. Frown
En nu?
Gék word ik er van!

Wie o wie helpt mij uit de brand... euh... online?
 
rrozema

Quote

straccia schreef:
Hierin zit een Broadcom 802.11.g adapter ingebouwd dus dat zou moeten lukken, dachten/hoopten wij...


Lijkt mij ook geen probleem te moeten zijn.

Quote

Echter, wát ik ook probeer, de notebook ziet geen draadloze netwerken. De firewall staat uit, de virusscanner ook, ik druk tijdens het 'zoeken' op het Reg-knopje van de livebox én ik heb zelfs het mac-adres van de Broadcom ingevoerd in de lijst met toegstane Mac-adressen op de livebox-site. Frown
En nu?
Gék word ik er van!

Wie o wie helpt mij uit de brand... euh... online?


En als je nu eens vlak voor het zoeken op het reg-knopje drukt?

Probeer anders netstumbler eens te downloaden en op de notebook te installeren. Met netstumbler kun je alle draadloze netwerken in de buurt zien, plus hun instellingen, zonder dat je gelijk verbinding hoeft te maken.

Trouwens; "notebook", je bedoelt toch een windows laptop en geen macintosh notebook?
 
straccia
Joepieee, het is gelukt!

Dankje Rozema voor je steun.
Het is inderdaad een windows notebook en met behulp van de pdf-manual (cd gelukkig in een la van mijn vriend gevonden) én Netstumbler ben ik erin geslaagd te controleren of de Broadcom-adapter signalen kon ontvangen. En zo verder knutselend, heb ik de verbinding tot stand weten te brengen volgens eerder op dit forum gegeven instructies voor de Broadcam. Uiteindelijk bleek het allemaal heel makkelijk (maar ja, dat is achteraf praten) maar ik heb er veel van geleerd doordat ik van alles ben tegengekomen tijdens het proberen Smile

En waar ik ernstig de fout in ging is wel heel erg blond:
De ingebouwde adapter (broadcom 802.11.g) van de notebook was goed geconfigureeerd maar deed desondondanks toch niets. Ik heb úren zoetgebracht met het proberen van diverse mogelijkheden. Uiteindelijk de handleiding van de notebook erbij gezocht. Blijkt dat er boven het toetsenbord nog een knop zit waarmee je de ontvangst van de draadloze adapter aan en uit kunt zetten. Tsja. Als die op 'uit' staat dan kun je nog zó vaak op het Reg-knopje drukken maar er gebeurt niets... Frown

Heb ik nog een vraagje over de symbolen in Netstumbler, wellicht weet jij het antwoord daarop:
Ik zie twee groene rondjes met verbindingen erachter: één groen rondje met een slot (dat ben ik) en één groen rondje zónder slot (dat is de onbeveiligde adsl-4 verbinding die ik eerder meldde). Verder nog een paar verbindingen met steeds van de kleuren geel/grijs/rood/oranje wisselende rondjes met een slotje erin.

Betekenen die groene dat ik daarmee verbinding heb (mijn eigen) of kan maken (de onbeveiligde)?

Verder: dank allen voor de hulp op dit forum. Echt tóp!

Zonnige groeten,
straccia
Gewijzigd door straccia op 20 april 2007, 19:25
 
rrozema
Alle details schijnen uitgelegd te worden op dit forum: http://www.netstumbler.org/showthread...hp?t=12522. Ik heb me er zelf nooit in verdiept. Groen is goed, en het slotje betekent dat het een beveiligde verbinding is, maar veel verder weet ik het ook niet.
 
straccia
Dank je, ik zal de FAQ over Netstumbler even opzoeken!
 
Puma
mooi zo dat het gelukt is, SLOTJE Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'notebook ziet livebox niet; hellup!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie