obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Opzegging orange, nieuwe provider problemen. Terug?
juanradio
Ik heb orange opgezegd, zodat ik vanaf 30 april kan internetten met Speedlinq omdat dit (inclusief telefonie) aanzienlijk goedkoper is (24,95 p/m incl. kpn lijn).

Maar er zijn problemen: Ik kon niet bij Speedlinq aangemeld worden omdat de lijn niet vrij was. EN erger nog: Ze hebben mij daar niet van op de hoogte gebracht, ik heb zelf moeten bellen (a 70 c/m) om het te horen.

Ze zeggen dat ze op 30 april Weer gaan proberen om me aan te sluiten, en dan het modempakket op gaan sturen, en dat ik dan een paar dagen zonder internet kom te zitten.

Is het mogelijk dat het signaal van Orange nog een tijdje aan blijft zodat ik, totdat ik verbinding heb met Speedlinq, nog kan internetten met Orange?


Kan ik zowiezo nog terug naar Orange zonder problemen? (status op dit moment: De verbinding wordt opgeheven.
 
nero038
Heb je de ADSL overlaten nemen door Speedlinq of zelf opgezegt bij Orange en nieuwe ADSL aansluiting aangevraagd bij Speedlinq???
 
juanradio
Zelf opgezegd bij Orange, want dat moest van Speedlinq. Wel aangegeven dat ik al ADSL had.
Gewijzigd door juanradio op 20 april 2007, 11:56
 
nero038
Vreemde situatie van Speedlinq, ze zouden dan de lijn van Orange moeten overnemen? Speedlinq kan waarschijnlijk de lijn niet testen zolang Orange dat in gebruik heeft.

Ik heb wel eens mijn aansluiting bij Demon overlaten nemen door Quicknet en Quicknet weer door Orange, dit is altijd zonder probleem gegaan, enige wat ik merkte dat ik een ander IP had. Maar nooit zonder internet gezeten.

Hoewel ik heb begrepen dat providers het hun klanten moeilijk maakt om te overstappen door dit soort geintjes.

Maar op jou vraag terug te komen, ik denk dat dit in overleg zal moeten gaan met Speedlinq en Orange.

Heb je contact opgenomen met klantenservice van Orange?
 
juanradio
mijn overstap van Planet naar Orange is wel vlekkeloos verlopen, vorig jaar.

Ik heb nog geen contact met de klantenservice van Orange gehad, maar wat kunnen die er aan doen?
 
nero038
Of ze iets kunnen doen, kan ik je niet vertellen, maar bellen en de situatie uitleggen is het enige wat je op dit moment kan doen, misschien dat ze iets kunnen regelen met Speedlinq, dat het overgezet kan worden zonder onderbreking.

Aan de andere kant, hoe graag wil je van Orange af? Persoonlijk moet ik niks hebben van hun telefonie, of het nu van Orange is of een ander provider. Heb je een storing op je ADSL lijn, dan heb je dus ook gelijk geen telefoon meer. Ik heb een KPN lijn (als backup en waarop ik gebelt kan worden) en heb VOIP van voipbuster. Ik bel alleen met VOIP.

Ook de providers gebruiken VOIP, alleen betaal je hier meer voor per gesprek, dan bij bv skype of voipbuster. Het enige is dat je geen nummer krijg bij [ www.voipbuster.nl ] VOIPBUSTER, [ www.skype.nl] SKYPE heeft wel zoiets, kijk maar op hun website.

Er zijn ook andere bedrijven actief die je wel aan een nummer kunnen helpen. Google eens op voip forum.
 
juanradio
Heey!

Sterker nog: Ik gebruik af en toe al VOIPbuster om met mijn computer te bellen! En ik kan je vertellen dat je daar WEL een nummer kan krijgen!

Maar wij gebruiken een Analoge Huiscentrale hier, Dan moet ik eerst kijken of dat mogelijk is om in combinatie hiermee te gebruiken is.

Het alternatief van Orange Telefonie (of Speedlinq Telefonie) Zou dan zijn dat al je uitgaande oproepen automatisch gaan via VOIPbuster(Hoe?) dat kost 10 euro per 120 dagen, bellen voor 0c/m en ook geen starttarief, ook naar bv. Spanje (Nu 5 euro per maand, wél starttarief, niet gratis bellen naar Spanje).

Inkomende lijn: KPN belbudget (heb ik nu ook al achter Orange telefonie).

Het slimste wat ik dus nu kan doen is Orange behouden, behalve telefonie, Speedlinq niet mee in zee gaan en VOIPbuster nemen voor uitgaande gesprekken (Wat heb ik daar voor nodig?)

Ik ga eens de KS van Orange bellen of ik nog bij hun kan blijven.
 
juanradio
Ondertussen ben ik weer TERUG bij Orange!!! En ik blijf hier voor altijd.

ALLEENMAAR PROBLEMEN bij Speedlinq!
 
Tiger

Quote

juanradio schreef:
Ondertussen ben ik weer TERUG bij Orange!!! En ik blijf hier voor altijd.

ALLEENMAAR PROBLEMEN bij Speedlinq!


Vreemd !!!!! ik heb voor een kennis een 4MB Speedlinq abonnement geregeld omdat dat voldoende was om te internetten voor € 9,95 pmnd het werkt perfect en geen problemen.

groetjes Tiger
 
rrozema
@juanradio: en heb je inmiddels al een ATA? Want zo heet het ding wat jij zoekt. Ik gebruik zelf een linksys spa-3000, maar zoals je kunt zien in andere threads kan ik je die (nog) niet echt aanraden omdat hij vrij lastig in het gebruik kan zijn. Wat je wel moet nemen weet ik ook nog niet. Iemand suggesties?

@Ron65: dat klopt, en het is zeker een heel erg handige feature. Maar ik weet niet of jij een vrouw en misschien zelfs kinderen hebt? Nou ik wel en die krijg ik dat echt niet uitgelegd. Ik vind het zelf ook veel te ingewikkeld, dus wordt er dan nog steeds alleen maar 'duur' gebeld. Door zo'n kastje tussen de telefoonlijn te plaatsen gaat het helemaal automatisch en bespaar ik wel op de telefoonrekening.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opzegging orange, nieuwe provider problemen. Terug?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen : 15 13 dec 2016
Advertentie