Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
Bedankt! en een tip!
|
|
jbvanvliet |
Geplaatst op 20 April 2007, 11:42
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 20 Apr 2007 |
Hallo mede orangers, Sinds 2 weken heb ik ook internet van Orange, wat nu perfect samenwerkt met mijn lynksys wrtg54. Dit is te danken aan de handige en duidelijke FAQ en walkthroughs op jullie site! echt top. Ik kwam er alleen zelf achter dat als je een router tussen de livebox gebruikt de snelheid ongeveer 200 - 300 kb/s langzamer is en de verbinding via nieuwsgroepen niet altijd stabiel is. Ik heb zelf het volgende gedaan, wat misschien een tip is voor de fanatieke downloader: Sluit de pc waarmee je het meest download direct op de 2e poort van de livebox aan. Aangezien je (wanneer je de FAQ hebt gevolgt) de DHCP server van de livebox hebt uitgezet, moet je handmatig een IP invoeren. b.v.: 192.168.1.100 (ip) 255.255.255.0 (subnet) 192.168.1.1 (gateway) 192.168.1.1 (dns) Nu maakt deze pc direct verbinding met de livebox wat toch wel stukje lekkerder loopt. Hoop dat jullie er wat aan hebben, en nogmaals bedankt voor de goeie FAQ. Groeten, Jeroen |
|
|
Richard |
Geplaatst op 21 April 2007, 00:33
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Hoi Jeroen. Bedankt voor je leuke terugkoppelling. V.w.b. de faq uiteraard graag gedaan. Ook bedankt voor de toevoegende tip. Het is echter niet altijd zo dat als je er een router tussen hebt zitten, de snelheid dan ook lager gaat worden. Misschien in jouw geval wel of met bepaalde typen Linksys, dat kan heel goed. Maar het is niet altijd het geval. Idem met stabiliteit van verbindingen met newsservers. Maar in de voorkomende gevallen dat dit wel gebeurt, kunnen we zeer zeker jouw handige tip ook aandragen als oplossing hiervoor. Bedankt! Greetings, Richard.
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bedankt! en een tip!', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Bedankt | Algemeen | : 1 | 15 Sep 2008 |
Advertentie