obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
slecht bereik op zolder
straccia
We hebben Orange draadloos met één pc aan de Sagem-dongle en een laptop via de ingebouwde Broadcast 802.11.g als tweede aansluiting.

Zolang de laptop beneden of op de eerste verdieping staat, is de verbinding prima (signaalsterkte uitstekend, snelheid 54Mbps) maar zodra de laptop naar de zolder verhuist (waar hij dus dienst moet doen) is de verbinding nog slechts 'matig' en daalt de signaalsterkte naar 24Mbps. Hier worden wij niet vrolijk van...

Wie heeft er suggesties voor doeltreffende doch niet al te dure draadloze oplossingen?
 
rrozema
leg de livebox eens op z'n rug, i.p.v. hem rechtop te zetten? De antenne straalt namelijk in een horizontaal vlak af. Dus als je de livebox dusdanig neerlegt dat dat 'horizontale' vlak richting jouw zolder wijst dan scheelt dat mogelijk al weer.

Aan de andere kant, elke muur, vloer of wat voor obstakel dan ook dat in de weg van het signaal ligt verzwakt je signaal, dus het feit dat je op zolder minder ontvangst hebt, is niet zo gek.

Als alternatief moet je misschien toch aan een apart access point denken. Dus niet langer de livebox voor je wireless gebruiken. Dit was voor mij een van de belangrijkste redenen om geen wireless bij de livebox te nemen. Mijn livebox zit op de begane grond in de meterkast bij de voordeur. Als ik daar m'n wireless access point heb, dan heb in het halve huis geen ontvangst. Nu heb ik midden in m'n huis een aparte router als access point en nu heb ik overal in huis, plus in de tuin, dekking.
 
straccia
Dat ga ik vanavond proberen. Ik laat nog weten of het geholpen heeft!
 
straccia
Ik heb het modem plat gelegd, dat bedoel je toch met 'horizontaal'? De grote vlakke kant op de grond, Wanadoo-logo naar boven. Het resultaat was nu 11mbps dus nog minder dan daarvoor...
 
mesa57
Maakt in ieder geval verschil, helaas niet het goede.
Dan toch maar een access point kopen ?
Of je kunt een repeater overwegen die je halverwege plaatst.
 
rrozema

Quote

straccia schreef:
Ik heb het modem plat gelegd, dat bedoel je toch met 'horizontaal'? De grote vlakke kant op de grond, Wanadoo-logo naar boven. Het resultaat was nu 11mbps dus nog minder dan daarvoor...


Yep, dat bedoelde ik i.d.d. Echter, bedenk net dat er een pcmcia kaartje op z'n zijkant in gestoken zit dat eigenlijk bedoeld is om horizontaal gebruikt te worden. M.a.w. de livebox heeft de kaart op z'n kant staan en straalt daarom al in een vertikaal vlak af (eigenlijk is dat een ontwerp fout).

Als je je livebox wel weer rechtop zet, maar 'm dan zo draait dat het vlak gelijklopend aan het pcmcia kaartje in de livebox de positie van jouw pc op zolder doorsnijdt? M.a.w. probeer de kant van de livebox waar het kaartje in zit zo goed mogelijk in de richting van jouw pc op zolder te laten wijzen. Misschien dat je dan wel een betere ontvangst krijgt?
Gewijzigd door rrozema op 25 april 2007, 04:07
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'slecht bereik op zolder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Slecht beeld bepaalde kanalen Digitale TV storing : 6 22 apr 2018
Websites niet of slecht bereikbaar. (opgelost) Storing : 9 14 okt 2016
SLECHT !!!!! Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 07 feb 2016
webmail werkt slecht Email : 5 17 nov 2015
Slecht tv beeld Zyxel configuratie en problemen : 3 13 nov 2015
Advertentie