obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
SPA3102
zuiderling
hallo allen,

Heeft iemand ervaring met de SPA3102 achter de lifebox?

Ik wil deze VOIP adapter achter mijn router achter de lifebox aansluiten, maar heb geen idee of dit gaat werken in samenwerking met mijn lifebox?

Groeten Zuiderling
 
rrozema
Ik heb een iets ouder type (geloof ik). Telkens als ik die aansluit, dan loopt na een tijdje (soms 1 dan, soms een paar dagen) de livebox 'vast'.

De livebox loopt heel raar vast: alle lampjes lijken het nog normaal te doen: @-lampje brandt continu, Telefonie lampje brandt continu, >>-lampje knippert zo nu en dan, groene utp lampje knippert bij lan verkeer. Telefonie doet het ook nog gewoon, maar internetten werkt niet meer: ping 192.168.1.1 geeft een time-out. Maar: als ik een apparaat geconnect heb op de bluetooth, dan kan ik die nog wel pingen vanaf mijn pc die op de utp poort zit.

Enkel een power-cycle verhelpt de problemen.

Mijn conclusie is dat de bridge tussen utp, bth, en usb het nog wel doet, ook aan de WAN kant werkt alles nog, maar de NAT lijkt er tussenuit gevallen te zijn.
 
zuiderling
Bedankt voor je snelle antwoord.

Alleen worden we hier niet vrolijk van...

Hebben ze bij Orange geen oplossing?

 
rrozema
nope, heb een mailtje gehad dat de technische dienst naar mijn hangende livebox gaat kijken, maar dat is inmiddels al weer bijna 2 weken geleden en heb tot nu toe nog niets gehoord.
 
jan groen
Ik gebruik ook het oudere type en heb dus totaal geen problemen. Werkt echt super. Bellen via Voipcheap en gebeld worden over de KPN lijn.
Nooit problemen met uitvallen en een super stabiele verbinding.
 
zuiderling
Kijk van deze reacties wordt ik vrolijk.GrinGrin
Gewijzigd door zuiderling op 26 april 2007, 08:24
 
rrozema

Quote

ericaling schreef:

Quote

zuiderling schreef:
hallo allen,

Heeft iemand ervaring met de SPA3102 achter de lifebox?

Ik wil deze VOIP adapter achter mijn router achter de lifebox aansluiten, maar heb geen idee of dit gaat werken in samenwerking met mijn lifebox?

Groeten Zuiderling


Ja heb ik. Werkt gewoon net zo als bij mijn oude modem/provider.
Ik heb hem aan de tweede poort (de gele geloof ik) van de livebox gehangen. De rode gaat naar mijn switch voor de rest van het netwerk.

groet

- Eric


Goed om te horen dat het wel kan. Maar heb je nog wat extra informatie zodat we kunnen bepalen wat er anders is bij mij dan bij jou?

Heb je Orange Telefonie?

Welke voip provider gebruik je? verbind je met SIP/AIX/H323?
 
siliconaddict
Ik weet dat dit een oude thread is, maar ik ben hier nieuw.

Ik neem aan dat de mensen bij wie de SPA3102 achter de Livebox wél goed werkt géén Orange IP Telefonie gebruiken, of wel? Voor zover ik weet gebruikt Orange VoIP ook poort 5060 voor SIP, net als de meeste goedkope VoIP providers zoals VoipCheap etc. en zal dat nooit kunnen werken omdat er dan twee devices dezelfde poort gebruiken Frown.
 
Richard

Quote

Voor zover ik weet gebruikt Orange VoIP ook poort 5060 voor SIP

Orange gebruikt H. 323 en daarvoor wordt poort 4720 gebruikt.

Dus je zou poort 5060 voor SIP gewoon moeten kunnen gebruiken.
Toch?
Greetings, Richard.
 
rrozema
Ik ga me hier niet meer branden aan definitieve antwoorden over voip telefonie.

Zeker weten we dat: Orange z'n voip gegevens niet vrij geeft, dus daarom kun je geen Orange telefonie gebruiken op een ander device dan de livebox.

Uit observaties weten we ook dat TCP poort 4720 automatisch wordt open gezet in de livebox firewall. Deze poort is geopend door een proces waarvan de naam suggereert dat het te maken heeft met voip telefonie.

Ik heb zelf problemen gehad met mijn SPA toen ik nog Orange telefonie had: de livebox liep regelmatig vast zodra ik de SPA aan mijn netwerk koppelde. Er lijkt dus inderdaad wel een poort probleem te zijn, maar het kan net zo goed een ander probleem zijn; zoals bijvoorbeel het aantal udp connecties.

Je kunt je SPA configureren op een andere poort te luisteren. Default is het inderdaad poort 5060 waarop verbindingen binnen komen; je kunt dit echter in de instellingen veranderen naar een 'willekeurig' ander poort nummer. Bij de registratie met de voip-server zal je SPA dit poort nummer melden en de voip-server zal vervolgens inkomende gesprekken melden op het door jou gekozen poort nummer. Dit zou in theorie een eventueel poort probleem moeten kunnen oplossen. Ik ben er echter nooit uit gekomen om de SPA te laten werken i.c.m. de livebox maar misschien heb jij meer geluk. Ik heb nu een speedtouch 546i en nu werkt mijn SPA prima met voipbuster als voip provider.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SPA3102', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
livebox -> spa3102 / linksys -> router -> pc's en ook budgetphone werkt. Algemeen : 2 29 jan 2008
LiveBox + Orange Telefonie abo + ATA zoals de Linksys SPA3102 Livebox en telefoon netwerk : 4 07 dec 2007
adsl family + telefonie +speedtouch 546+spa3102 Eigen modem configuratie en problemen : 2 12 okt 2007
linksys spa3102 en de Livebox Livebox configuratie en problemen : 21 09 okt 2007
Advertentie