obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Inventarisatie "livebox hangt"
rrozema
Bij mij blijft het ook dweilen met de kraan open. MAAR...

1 - ik heb een nieuwe livebox gehad, aangesloten en geprobeerd zoals afgesproken met de helpdesk. Maar ook die blijft gewoon hangen. (rara, zei ik niet al dat dat zou gebeuren?). De nieuwe livebox heeft geen bluetooth meer, dus die zit nu in de retourdoos. Heb m'n mac adres voor telefonie al weer terug laten veranderen naar die van de oude livebox maar heb nog geen telefonie weer. De aanvraag is blijkbaar nog niet verwerkt. Wacht nog even met terugsturen (zit nog ruim binnen de 14 dagen) totdat ook telefonie het weer doet. Dit was trouwens mijn eerste contact met de helpdesk waarvan ik niet achteraf het gevoel had dat ik mijn 20ct/min verspild had. Hulde, ben helaas de naam van deze medewerker vergeten. Mocht je dit lezen, nogmaals bedankt!

2 - Zolang ik op mijn pc's de dns server instel op 192.168.1.1, hangt de livebox minder vaak.

3 - zolang ik mijn linksys spa-3000 van het netwerk af hou blijft de livebox nagoeg stabiel.
 
spatieman
ondertussen, vanacht eigenlijk al, weer mijn Etech maar er aan geknoopt
geen uitval, ze hebben tot vrijdag te tijd om alles te fixen, daarna gaat het ze geld kosten.

zoewiezo, want ik wil mijn 145 euro terug
 
Richard
Een hele vreemde storing gehad vandaag, men belde mij daar vanmiddag over, geen idee sinds wanneer het was.

Inkomend verkeer bleek mogelijk gezien de logs van mijn firewall, maar uitgaand verkeer was niet mogelijk.
Ik kon niet internetten, en pagina's die door bezoekers van de website werden opgevraagd, daarvan kwam de aanvraag wel binnen, maar het tonen van de pagina ging niet naar buiten.
Da's wel apart te noemen.

Na een herstart van de Livebox was het euvel verholpen. Maar deze manier van hangen is vrij nieuw voor mij.Smile
Greetings, Richard.
 
rrozema

Quote

Richard schreef:
Een hele vreemde storing gehad vandaag, men belde mij daar vanmiddag over, geen idee sinds wanneer het was.

Inkomend verkeer bleek mogelijk gezien de logs van mijn firewall, maar uitgaand verkeer was niet mogelijk.
Ik kon niet internetten, en pagina's die door bezoekers van de website werden opgevraagd, daarvan kwam de aanvraag wel binnen, maar het tonen van de pagina ging niet naar buiten.
Da's wel apart te noemen.

Na een herstart van de Livebox was het euvel verholpen. Maar deze manier van hangen is vrij nieuw voor mij.Smile


Da's situatie 1. En gebeurt bij mij regelmatig (= minstens eens per week) als ik m'n dns server instel op iets anders dan 192.168.1.1.
Gewijzigd door rrozema op 14 mei 2007, 01:10
 
spatieman
update..
vrijdag is voorbij Smile
livebox eraan, en ...
vastlopen, meteen disco verlichting.
maandag wordt telefonie opgezegt, en gaat het orange VEEL geld kosten.
ze gaan dan zeer zeker zeiken over contract hier en contract daar.
nouja, ze maken hun contract niet waar.

dus reden voor mij om telefonie op te zeggen.
en waarom telefonie op zeggen,en mijn KPN lijn terug ?

huidig modem, een E-tech draait zonder uitval.
en bellen doe ik maar betaald via KPN.
 
rrozema

Quote

spatieman schreef:
... en bellen doe ik maar betaald via KPN.


Alvast succes toegewenst met je gevecht tegen orange.

Maar voor je telefonie zou ik zeker nog eens een poging wagen als ik jou was. Koop een ATA, let er op dat je eentje neemt met minstens 1 FXO plus 1 FXS, dan kun je zowel met je voip bellen als met je vaste lijn en ga zelf eens aan het experimenteren met bijv. voipbuster. Er is veel te winnen en het risico is op deze manier klein, enkel je directe investering van een ATA plus 10 euro per kwartaal. EN je houdt gewoon je vaste lijn.

Je betaalt 10 euro per kwartaal en kunt gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland, plus een groot aantal andere landen. De rest van de wereld en 06 nummers bel je met veel korting. En het werkt net zo als met de livebox; je belt gewoon met je normale telefoon. Beter, je kunt zelf instellen voor welke nummers hij je kpn lijn gebruikt en voor welke de voip verbinding. En je bent gewoon bereikbaar op je kpn nummer. Het beste van 2 kanten: goedkoop bellen waar het kan en betrouwbaar van de kpn.
 
spatieman
mja..
ik heb een waazig inval gehad.
ik heb het ding weer eens in fabrieks instellingen geforceerd.
geen portforwarding, nixs dus.

dan is mijn gameserver maar effe niet bereikbaar.

kijken wat er gebeurd.

iig, ik had al ook gedacht aan een ATA, e-tech hebt die dingen wat ook naar H232 geflashed kunnen worden.

imers orange maakt gebruikt van het ongewoonlijke H232 als voip.

maar dan moet ik het MAC adres doorbellen naar ze, zodat ze dat kunnen omzetten..

ding kost 80 euro, en dan is het nog de vraag of het werkt.

P.S
ding capt nu wel onder de 10Mbit.
voornamelijk had ik problemen als de livebox meer als 10Mbit download gelockt had.
Gewijzigd door spatieman op 19 mei 2007, 12:00
 
rrozema
Ik ken nog niemand die het is gelukt om Orange telefonie werkend te krijgen met een ander apparaat dan de livebox. Dat was ook niet m'n bedoeling met die ATA, ik bedoelde om een andere telefonie provider te gebruiken.
 
spatieman
ah, ok.dat kan ook.

oja, zelf met de standaard instellingen sterft de livebox.

eerst sterft telefonie, daarna de rest.
dus mijn E-tech hangt er nu weer aan..

 
spatieman
goed.
verdere update.

livebox zonder ethernet kabel werkt.
geen problemen met vastlopen.
ik kan ook bellen.

,maar sluit ik er een computer aan,direct wel te verstaan.
hangt die.

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Inventarisatie "livebox hangt"', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox hangt gruwelijk. Storing : 22 10 apr 2007
Advertentie