obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Netgear WGT 624v2 - achter LiveBox ..probs
Jascha
Sinds 8 maanden heb ik de LiveBox van Wannadoo, omdat ik geen draden wilde leggen door het huis moest een en ander wireless. Mijn Netgear wgt 624 v2 aangesloten - DHCP uit gezet en ....al 8 maanden lang probleemloos draadloos op een notebook en een Imax + Xbox 360. Sinds 4 dagen heb ik problemen - er is geen Wireless verbinding meer te realiseren, zowel de Notebook als Imac geven niet thuis.
Ik krijg de melding draadloos netwerk gevinden met beperkte beschibaarheid (zo'n uitroepteen in een geel driehoek). Als ik de UTP abel aansluit is er geen enkle probleem , gaat als een trein.
Omdat ik dacht dat een en ander verkeerd in de router stond heb ik deze direct via kabel op notebook aangesloten en IP adres ingetypt van router (dus kabel in Lan poort 1 t/m 4 - niet de WAN port) maar geen connectie mee te krijgen! I hebb 2 netgears (zelfde model) en beide geven niet meer thuis - ook een Asente router op deze manier benaderen heeft geen zin - wordt niet gevonden.
1) Waarom stopt mijn wireless verbinding er ineens mee na 8 maanden prima werk ? (ik heb de laatste firmware van Livebox)
2) Waarom kan ik mijn routers niet bereiken om te kijken wat de instellingen zijn ?
3) er staat een post van een WGT 624v3 met een afbeelding hoe een en ander aan te sluiten - netwerkabel vanaf livebox in poort 1 van Netgera router en vanaf netgear router een netwerkkabel naar laptop - dit werkt prima maar ook dan kan ik de router niet bereiken.
WAAR MOET IK BEGINNEN ??
HELP
 
Richard
Het lijkt mij ook een beetje vreemd, maar misschien is er ergens een conflict.

Waar ik me zou beginnen is de Livebox afkoppelen en alleen de Netgear aansluiten, en dan kijken of je met de UTP kabel wel een verbinding kan krijgen tussen de notebook en de netgear.

Greetings, Richard.
 
Jascha
Ik heb de netgear gereset en toen kwam ik er in - heb DHCP uitgezet en de Netgear het vaste ip adres 192.168.1.99 gegeven (zie voorbeeld van posting over de netgear v3 + afbeelding). Ik heb nu 1 kabel in de oranje aansluiting van de Livebox zitten deze loopt naar de netgear en 1 kabel vanaf de netgear naar de laptop. Ik heb dus verbinding - maar wireless wil nog steeds niet lukken - hij krijgt volges mij GEEN ip adres ?? Dhcp van Livebox staat aan , onderstaande heb ik gekpoieerd van LiveBox DHC scherm
- 192.168.1.1 < ip LIVEBOX (neem ik aan)
DHCP configuratie

Subnet Subnet masker Begin IP Eind IP Gateway Broadcast Primaire DNS
server Secondaire DNS
server Leasetijd
192.168.1.0 255.255.255.0 192.168.1.10 < begin IP 192.168.1.50
wie kan helpen ??

Vreemd , heb net de Netgear direct op de Livebox aangesloten (oranje ingang) en de kabel voor deze laptop op de gele ingang. Toen had ik verbinding wireless met IP adres 192.168.1.10 - maar geen Internet toegang ?? Na reset kreeg wireless verbinding ip adres 0.0.0.0 ofwel GEEN ipadres.
Gewijzigd door Jascha op 05 mei 2007, 12:32
 
Richard
Tja ik weet het niet, dat is nu precies de reden dat ik bij draadloos werken niet graag adviseer om een router achter de Livebox als switch te gebruiken.

Anyway, ik zal nog even proberen voor je verder te denken maar hoop toch wel dat iemand bijspringt die wat vaker in switchmode gewerkt heeft want persoonlijk vindt ik dat een on-situatie.

De DHCP kun je beter in de Livebox uitzetten dan in de Netgear, anders gaat je draadloze apparatuur namelijk niet automatisch een ip adres krijgen.

Je moet dus de keuze maken, ofwel je laat de DHCP in de Livebox aan staan, dan heb je het voordeel dat alle bekabelde machines automatisch een ip adres krijgen.
In dat geval moet je wel je draadloze apparatuur met vaste ip adressen instellen.

Je kunt er ook voor kiezen om de DHCP van de Netgear aan te laten staan, dan krijgt je draadloze apparatuur wel automatisch een ip, maar dan moet je zorgen dat de dhcp range van de Netgear buiten de range van de Livebox valt anders kan daarmee weer een conflict ontstaan.

Dit soort situaties vergt allemaal extra nadenken en maakt het nodeloos moeilijk, vandaar dat je gewoon beter de Netgear's interne ip op een andere range kunt instellen en dan de WAN methode gebruiken die in de FAQ beschreven is.
Dan regelt je Netgear namelijk alles voor je en hoef je ook nog maar in 1 apparaat dingen te gaan regelen en werkt je draadloos ook zonder zorgen.
Maar oke, da's een keuze die ieder voor zich moet maken.

Greetings, Richard.
 
Jascha
Ik heb bij de FAQ gekeken en alles omgegooid - heb als voorbeeld het verhaal van de linksys genomen. De Netgear is anders maar ik heb het idee dat alles wel goed ingevuld is. In zovere dat ik via de kabel internet heb maar wireless wil nog niet lukken. Ik snap ook iets niet uit de faq :

Quote


LAN instellingen:
Bij de Engelstalige Linksys heet dit "Router IP" kan heten en bevindt zich onder "Network Setup".
Lokaal ip adres 192.168.2.1
DHCP range: maakt niet uit als het maar ergens in de 192.168.2.1 range liggen.
De clients (pc's) moeten dan in feite ook als DNS en Gateway automatisch het ip adres 192.168.2.1 krijgen.
Vergeet niet alle instellingen op te slaan!

Hier staat DHCP range maakt niet uit als het maar ergens in de 192.168.2.1 range ligt - mijn DHCP setting geeft dan aan : DCHP range mag niet hetzelfde als LAN adres (de eerder genoemde 2.1 in de faq). Ik heb hem dus vanaf 2.2 gezet , wellicht krijg ik hierdoor de fotmelding : voor de volledigheid - ik heb geen wep /wap of welke beveiliging dan ook op het moment ingeschakeld!

MAW - ik wil mijn Netgear niet meer als switch gebruiken maar ook hier stuit ik op probs !
Als wireless krijg ik het ip adres : 169.254.45.90 ??? waar komt dat vandaan ??
 
Richard
Oke, even ter duidelijkheid want de dhcp moet wel in de range liggen van het LAN ip, maar mag niet hetzelfde zijn als het WAN ip.

Misschien dat je je daarmee vergist. Bij de Netgear kunnen sommige benamingen anders zijn.
Feitelijk heb je dus je interne netwerk, daar moet DHCP op draaien. Het maakt in feite niet uit welke ip-range je daarvoor gebruikt, als het maar NIET het 192.168.1.x netwerk is.
Dus het mag 192.168.2.x zijn maar ook 10.0.0.x of 192.168.100.x dat mag je allemaal zelf weten.

Logischerwijze moet de router ook een eigen interne ip hebben, dat noemen ze normaliter het LAN ip en zal dus in exact dezelfde range moeten liggen als de dhcp range.

Daarnaast heb je nog het WAN ip adres, dat is dus wat 192.168.1.10 gaat worden (of misschien nog beter 192.168.1.9) om contact te maken met de Livebox.

Aangezien de benamingen anders schijnen te zijn, zal ik even zien of ik een handleiding krijg van de Netgear dan kan ik je exact vertellen wat je waar moet invullen.

Greetings, Richard.
 
Jascha
Ik heb het allemaal nog eens doorgelopen , volgens mij heb ik alles goed staan. Heb WAN ip verandert in 192.168.1.9 en zo ook op de Livebox (bij TCP en UDP ). Bij Netgear wordt niet gesproken over WAN ip adres maar over INTERNET IP adres - neem aan dat dit hezelfde is ?
Mijn Lan ip adres is nu 192.168.2.1 (zo benader ik ook de Netgear) en DHCP heb ik gezet van 192.168.2.2 tot en met 243 (standaard die 243 - heb ik maar laten staan). Dit lijkt me dezelfde range ? Als ik het omdraai zegt de netgear dat het LAN IP niet in de range van DCP IP mag zitten .Bij Router MAC address heb ik staan " use Default" ...
Er zal ongetwijfeld ergens iets niet goed staan of iets aan wat uit moet of andersom maar ik kom er niet achter. Zal zo nog eens de FAQ over de linksys doornemen , met name het onderste stukje "als het niet lukt" maar daar staan zaken die ik bij de Netgear zo 123 niet terug kan vinden....
Hij kent aan mijn wireless notebook nog steeds geen IP adres toe - 0.0.0.0 !
Ik heb trouwens een wanadoo Livebox en geen Orange - weet niet of dat uitmaakt ?
denk het niet echt.
Let wel : dit probleem heb ik van de 1 op de andere dag - de Netgear heeft 8 maanden als SWITCH prima gefunctioneerd.
Wat te doen ?
 
Richard

Quote

over WAN ip adres maar over INTERNET IP adres - neem aan dat dit hezelfde is ?

Correct!

DHCP op de Netgear heb je ook goed staan, dat is dezelfde range.
Het "use default" van Macadres is ook goed aangezien je niet aan mac-cloning hoeft te doen in dit geval.

Het maakt niet uit of je een Wanadoo of Orange Livebox hebt, een Livebox is een Livebox.Smile

Feitelijk hoef je niet te kijken naar het Livebox gedeelte. Als je het echt goed werkend wilt hebben, zou je al zonder meer draadloos contact moeten krijgen met je Netgear router ZELFS als deze NIET aan de Livebox is aangesloten.

Dit namelijk gezien je Netgear zorgt voor het draadloze gedeelte.

Je hebt dit probleem van de een op de andere dag. Verder schrijf je dat je dit probleem ook hebt met een andere Netgear die je thuis ook hebt.

Dan vraag ik me eigenlijk af of we het wel zo ver moeten gaan zoeken, mij lijkt dan eerder dat het probleem ligt in het draadloze gedeelte van het toestel wat je draadloos gebruikt. Je notebook dus.

We kunnen daarom beter even nu van de Livebox en de Netgear afblijven, het ziet er naar uit dat dit allemaal prima in orde is momenteel.

Dingen waar je op moet letten:
1.) Zorg dat bij configuratiescherm, systeem en dan apparatenbeheer geen uitroepteken bij je draadloze netwerkkaart (of usb stick of wat je dan ook als draadloos gebruikt) staat.
2.) Als je draadloos gaat werken met de notebook, schakel dan voor alle zekerheid een eventueel aanwezige bekabelde netwerkkaart (of interne netwerkkaart voor kabel) uit.
3.) Denk er over na of je net voor het probleem iets geinstalleerd hebt bijv. een nieuwe firewall of iets in die geest.
4.) Als je de notebook niet bekabeld gebruikt maar alleen draadloos, zou het kunnen zijn dat een stukje spyware je winsock vernaggelt heeft, dit kun je repareren door een command venster open te doen (start->uitvoeren dan CMD intypen en op OK klikken) en daar de volgende tekst in te geven:
netsh winsock reset (en dan op enter klikken). Eventueel daarna opnieuw opstarten.
5.) Eventueel als niks helpt, bij de draadloze verbinding statische (vaste) ip adressen ingeven, bijv. 192.168.2.3 en als gateway en DNS (naamserver) vul je in 192.168.2.1 want dat is het lan ip van je netgear.

Op enigerlei wijze moet er gewoon verbinding komen.

Helpen al deze zaken niet, dan krijg ik voorzichtig het vermoeden dat je draadloze apparatuur van de notebook stuk is. In dat geval kun je proberen bij een vriend/kennis tijdelijk een pcmcia of draadloze usb stick of wat dan ook te lenen om het daarmee eens te proberen.

Greetings, Richard.
 
Jascha
Ik snap je punt , neem vanavond sowieso een ander notebook mee om te kijken wat daarmee gebeurt. Wel vreemd blijft / is dat mijn IMAC ook problemen heeft met de Netgear ...deze heb ik vandaag op kantoor geparkeerd en die is nu wireless. MAW - het was /is niet alleen het notebook. Voor de zekerheid neem ik dus ander notebook mee en heb hier op de zaak nog een Linksys liggen -WRT 54 GX.
Als het dan NOG niet lukt .....
Ik laat het uiteraard even weten.


 
Richard
Ohja, da's waar ook je Imac had ook problemen, dat is wat me verleden keer had tegen gehouden om verder te denken over een probleem met de draadloze netwerkkaart.

Maar je hebt in elk geval een goed idee om het eens te testen met een ander notebook en met een Linksys.
Dan kan men dingen uitsluiten.

Alhoewel ik het ook heel vreemd zou vinden dat in 1x 2 stuks Netgear er de brui aan zouden geven.
Dan zou ik meer gaan denken aan storingen, bijv. een DECT telefoon in de buurt gezet? Een zendamateur?
Misschien ander kanaal proberen van het draadloos gebeuren?

Afijn, eerst maar eens zien wat er valt op te maken uit de test die je nu gaat doen. Succes alvast!

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netgear WGT 624v2 - achter LiveBox ..probs', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Advertentie