obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Netgear WGT 624v2 - achter LiveBox ..probs
Jascha
Nou, het is zowaar gelukt! De Linksys WRT 54 GXv2 wireless G draait als een zonnetje - ook wireless. Ok wireless vind ik hem wat traag maar dat terzijde. Ik ben wel iets tegengekomen wat ik in de uitleg over de Linksys (faq) niet terug kon vinden - cq anders is. Wellicht heeft dit iets met de traagheid te maken?
Er wordt in mijn linksys set up ook gesproken over INTERNET setup en niet WAN setup. DHCP bij de linksys kan ik alleen kiezen in de range 192.168.1. ....een andere range dan 1.... is niet te selecteren!
wat heb ik nu staan :
NAT staat op enable..
Connection Type - static
Internet IP (ofwel WAN IP) 192.168.1.9
Subnet : 255.255.255.0
DEfault Gateway : 192.168.1.1
DNS IP: 192.168.1.1
LOCALNETWORK
IP : 192.168.2.1
Subnet: 255.255.255.0
DHCP: Enable
Start IP : 192.168.2.100
END IP: 192.168.2.149

Ik denk dat ik door LAN ip adres 192.168.2.1 te kiezen en DHCP niet in de range van de 2.1 te kunnen kiezen (let wel ik kan alleen de 192.168.1 xx range kiezen!) de fout in ga ? Al werkt het wel op moment.

Probleem 1: Xbox 360 staat beveiliging ineens op STRICT ik vrees dat ik wat poorten moet gaan openzetten...
Probleem 2 : Xbox 360 verliest om de minuut tot 5 minuten een paar seconden de connectie ...how come?
Probleem 3 : Hoe beveilig ik mijn wireless
a) Xbox 360
b) Notebook
c) Imac (grootste prob volgens mij)

Los van bovenstaande 3 probs , kloppen mijn instellingen ?
Thanx voor de hulp trouwensSmile

Vreemd, ik lees mijn posting na en zie dat DHCPwel in dezelfde range staat de 192.168.2 XX range ....heel apart, want ik kon dat niet selecteren ?
Gewijzigd door Jascha op 07 mei 2007, 22:22
 
Jascha
Nou het was even leuk maar kreeg vandaag al een telefoontje van het thuisfront dat er geen verbinding tot stand kwam (wireless) - zit nu te kijken naar het hoe/waarom maar ik snap er echt helemaal niks meer van. Op een gegeven moment channel verandert en toen zag die eindelijk weer de linksys en was alles in orde - kwam ik niet op internet. Het is mij een raadsel - xbox 360 krijg ik ook niet meer connected. Gisteravond nog wel ....
kan aan mij liggen maar ik begin toch een beetje wanhopig te worden.Shock
 
Richard

Quote

DHCP bij de linksys kan ik alleen kiezen in de range 192.168.1. ....een andere range dan 1.... is niet te selecteren!


en

Quote

Vreemd, ik lees mijn posting na en zie dat DHCPwel in dezelfde range staat de 192.168.2 XX range ....heel apart, want ik kon dat niet selecteren ?


De dhcp range kun je niet bij de DHCP instellingen zelf regelen. Als je echter je LAN ip van de Linksys wijzigt naar bijv. 192.168.2.x dan zal automatisch de dhcp range ook wijzigen naar 192.168.2.x dus dat klopt wel.

V.w.b. de FAQ zal ik zien of ik de naam erbij zet, maar er staat genoemd dat benamingen in sommige routers iets anders kunnen zijn dus dat mag men dan ook verwachten.

Nu weer problemen? Trek de Linksys eens van de stroom af en zet hem er dan weer eens terug op, misschien werkt het dan weer.
Ik heb echt heel sterk de indruk dat er een storende factor bij jou in de buurt zit die de draadloze signalen op een of andere manier vernaggelt. De vraag is alleen wat dit kan zijn.
Greetings, Richard.
 
Jascha
Ik heb alles opnieuw geinstalleerd maar het werkt nog steeds niet - een MACbookpro voor de zekerheid meegenomen en die geeft de melding "er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het Airport network...." Bij show routing table" heb ik het volgende staan
Destination LAN IP Subnet Mask Gateway Interface
192.168.2.0 255.255.255.0 0.0.0.0 LAN & Wireless
192.168.1.0 255.255.255.0 0.0.0.0 WAN (Internet)
0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.1 WAN (Internet)

Bij Advanced Routing zou ik het volgende in moeten vullen :
Enter Route Name:
Destination LAN IP: . . .
Subnet Mask: . . .
Default Gateway: . . .
Interface: LAN & Wireless WAN (Internet)

ik snap er echt niks meer van!


 
Richard
Sorry voor het late antwoord, ik zit met een vet, vrij nieuw virus op mijn pc en krijg het er niet vanaf. Zo kan ik bijv. mail ontvangen, maar niet versturen en dat soort grappen.Sad

De routing lijkt me wel goed.
Advanced routing... normaliter heb je die niet nodig.

Ik begrijp het ook niet meer eerlijk gezegd, lijkt me echt een externe storingsfactor te zijn en dat is moeilijk zoeken.

Misschien dat rrozema nog ideeën hierover heeft, want bij mij zijn de oplossingen momenteel even "op".

Greetings, Richard.
 
rrozema

Quote

Richard schreef:
Tja ik weet het niet, dat is nu precies de reden dat ik bij draadloos werken niet graag adviseer om een router achter de Livebox als switch te gebruiken.

Anyway, ik zal nog even proberen voor je verder te denken maar hoop toch wel dat iemand bijspringt die wat vaker in switchmode gewerkt heeft want persoonlijk vindt ik dat een on-situatie.

De DHCP kun je beter in de Livebox uitzetten dan in de Netgear, anders gaat je draadloze apparatuur namelijk niet automatisch een ip adres krijgen.

Je moet dus de keuze maken, ofwel je laat de DHCP in de Livebox aan staan, dan heb je het voordeel dat alle bekabelde machines automatisch een ip adres krijgen.
In dat geval moet je wel je draadloze apparatuur met vaste ip adressen instellen.

Je kunt er ook voor kiezen om de DHCP van de Netgear aan te laten staan, dan krijgt je draadloze apparatuur wel automatisch een ip, maar dan moet je zorgen dat de dhcp range van de Netgear buiten de range van de Livebox valt anders kan daarmee weer een conflict ontstaan.

Dit soort situaties vergt allemaal extra nadenken en maakt het nodeloos moeilijk, vandaar dat je gewoon beter de Netgear's interne ip op een andere range kunt instellen en dan de WAN methode gebruiken die in de FAQ beschreven is.
Dan regelt je Netgear namelijk alles voor je en hoef je ook nog maar in 1 apparaat dingen te gaan regelen en werkt je draadloos ook zonder zorgen.
Maar oke, da's een keuze die ieder voor zich moet maken.


Hoi, ik zal me er dan toch even in mengen, want dit gaat niet helemaal goed Smile

('k heb trouwens net zo'n soort probleem met tijd als jij Richard: m'n server start sinds gisteren na een windows update niet meer met de melding "ntfs.sys corrupt or not found" EN na het verwijderen van diverse mal-ware van de pc van m'n zoon kan die pc enkel nog tcp verkeer versturen & ontvangen. icmp, udp, etc doet ie allemaal niet meer. Raadsel wat het is...)

Afijn, terug naar dit probleem. Richard beweert dat de dhcp server een probleem zou zijn in de 'router als switch' situatie. Dat is juist helemaal niet zo. Je moet 1 van de 2 dhcp server uit zetten, eigenlijk maakt het niet uit welke als je degene die blijft werken maar instelt zodat ie onderstaande gegevens uitdeelt, die in de livebox doet het prima, dus ik stel voor dat je die gebruikt. (ik ga er van uit dat de livebox de modem blijft; de meest voorkomende situatie bij orange family klanten):

ip range: 192.168.1.10 - 192.168.1.50 (of hoeveel pc's je ook maar denkt te gaan gebruiken)
netmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
primary dns server: 192.168.1.1
secundaire dns server:

Dan moet je de router nog goed zetten: De dhcp server moet dus uit en hij moet een intern ip adres in de range van de livebox krijgen. Het werkt ook als je dit niet doet, je kunt je router dan alleen niet meer configureren zonder eerst de instellingen van je pc te veranderen. Dus dat gaan we nu in 1 keer allemaal goed zetten zodat het later niet nog eens hoeft.

De router kun je het beste configureren door tijdelijk alleen je pc op de router aan te sluiten, liefst met een utp kabel en niet draadloos, want dat maakt alles lastiger.

Wat je met de WAN kant van je router doet (ook wel internet kant o.i.d genoemd) maakt niet zo veel uit, als ie maar niet op 'fixed' met een adres in de range 192.168.1.x staat. Alles is goed, behalve deze ene situatie.

De LAN kant van je router (ofwel de netwerk kant) is wel belangrijk. Deze moet de volgende instellingen krijgen:

ip adres: 192.168.1.2 (die laatste 2 mag alles zijn, behalve 0, 1, 10-50 of 255. Onthoud wel wat je gekozen hebt, dit is het adres waarop je straks je router kunt configureren)
netmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
primaire dns server: 192.168.1.1
secundaire dns server:
Verder zet je dus nog de dhcp server in je router uit. Bewaar de instellingen en waarschijnlijk zal je router nu restarten. Hierna lijkt het alsof je niet meer bij je router kunt komen. Dat is normaal.

Sluit nu de utp kabel aan tussen de livebox en je router. Steek hem in de livebox z'n gele of rode poort, net wat je vrij hebt. In je router steek je hem in een LAN poort. Bij een router met 1 LAN poort moet je dus je pc er uit halen. Bij een router met meerdere LAN poorten kun je hem gewoon naast die van je pc steken. De WAN poort van je router blijft (voor altijd) leeg!

De dhcp server van de livebox zal nu instellingen uitdelen aan alle apparaten in je netwerk: bedraad aan de livebox, bedraad aan de router, draadloos aan de router en zelfs via de bluetooth en usb poort van de livebox. Alle apparaten kunnen ook probleemloos met elkaar kletsen; ze zitten allemaal in hetzelfde subnet.

Als je nu naar http://192.168.1.1 gaat, dan krijg je het configuratie scherm van de livebox. http://192.168.1.2 opent het configuratie scherm van je router (of eigenlijk nu: je wireless accesspoint/switch). Ideaal toch?

Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden. Hopelijk heb ik nu alles beschreven zodat Jascha zelf kan vinden wat er mis is.
 
Richard

Quote

Richard beweert dat de dhcp server een probleem zou zijn in de 'router als switch' situatie.

Niet helemaal. Ik beweer dat dit een probleem KAN worden bij een draadloze verbinding en dat is wel correct.

Overigens je windows probleem... vriend van me heeft dat ook, ik heb net een security bulletin gelezen. Daaruit blijkt dat vervelende mensen een mogelijkheid hebben gevonden om via de methode die windows gebruikt om windows updates op je systeem te zetten, je pc te voorzien van malware.
Op dit moment heeft Microsuf nog geen oplossing voor dit probleem.

Voor de rest hoop ik dat je tips werken, want zelfs zonder livebox komen er geen draadloze verbindingen dus ik heb niet zozeer het idee dat het aan instellingen ligt alswel aan iets anders. Externe invloed ofzo.

Ik zal de thread volgen want ik ben nu eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar wat er precies mis gaat en ben blij dat je je er ook een beetje mee bezig gaat houden.

Greetings, Richard.
 
Jascha
Bedant alvast voor het meedenken , ik ga het vanavond sowieso eens goed doorlezen en zaken eventueel aanpassen /bekijken.

Het werkt inmiddels wel (zonder dat ik bovenstaande uitleg had gezien) maar niet echt super lekker. Wat ik heb gedaan is het volgende : Bij Wireless op de Linksys heb ik de optie "Mixed" (ik neem aan dat men hier een mix bedoelt tussen Wireless G en Wireless B broadcast) uitgezet en op Wireless G gezet en als channel heb ik gekozen voor Channel 9. Na deze verandereing werkte het!
Alleen de xbox 360 krijgt nu wireless niets door en kan ik alleen met de kabel gebruiken. Het notebook is trouwens wireless niet zo snel als zou moeten/kunnen ...
Ik ga vanavond aan de slag met de opmerkingen van Rrozema!
Ik hou jullie op de hoogte.
**Wellicht verandert een en ander door mijn verhaal over de wireless omzetting ?
 
Richard

Quote

en als channel heb ik gekozen voor Channel 9

Dan lijkt het me toch echt dat er een storende invloed van buitenaf was, een draadloos netwerk dichtbij waarschijnlijk.
Nu heb je een ander kanaal gekozen en ook nog eens de methode omgezet (van mixed naar G) en nu werkt het wel.

Dat bevestigt in feite mijn vermoeden, dat het werkt bevestigd ook dat alles goed ingesteld is.
In dat geval zou ik alles fijn laten zoals het is en niet meer instellingen gaan wijzigen.

Quote

**Wellicht verandert een en ander door mijn verhaal over de wireless omzetting ?

Naar mijn mening wel degelijk ja.

Weet je nog op welk kanaal je de mixed mode had staan? Je zou nog eens terug kunnen proberen op mixed mode op kanaal 6 bijvoorbeeld. Kanaal 10 of 11 wordt dacht ik standaard gebruikt door veel van die netwerken.
Je zou dan eens kanaal 6 kunnen proberen. Als hij daarop stond probeer je iets anders.
Het is dan belangrijk om de mixed mode te gebruiken omdat je graag met die xbox360 draadloos wilt.

Met het switchen van kanalen kun je dan het beste testen welk kanaal het beste werkt.

Misschien dat rrozema nog een idee heeft omtrent hoe die invloed van buitenaf op dat signaal ietwat te beperken zodat het bij jou beter gaat, maar dat zal misschien zonder versterker niet lukken.

Greetings, Richard.
 
Jascha

Quote


Wat je met de WAN kant van je router doet (ook wel internet kant o.i.d genoemd) maakt niet zo veel uit, als ie maar niet op 'fixed' met een adres in de range 192.168.1.x staat. Alles is goed, behalve deze ene situatie


Enekele weken doorgekomen met huidige opzet - probleem werd dat notebook regelmatig het wireless netwerk niet kon vinden danwel niet op kon. Gisteravond de stoute schoenen aangetrokken en LiveBox gereset en DHCP uitgezet in router. Bij Linksys moet je dan Static adres ingeven en daar begrijp ik niet meer wat ik in moet vullen.
Met name bovenstaande Quote gaat mis omdat de router dan zegt dat het Ip adres niet meer klopt in verhouding tot ......?? volgens mij Subnetmask, maar dat lijkt me sterk.
Ik heb dus eigenlijk "AAP EET BANAAN" uitleg nodig ofwel zo simpel als mogelijk en aangezien de linksys eigen benamingen heeft voor diverse onderdelen .....
Waarom kan ik bijvoorbeeld kiezen tussen "mixed" bij Wireless en "Wireless G" ?
Vreemde is op dit moment dat het wireless netwerk gevonden wordt zodra ik de UTP kabel er maar weer eens instop....
HELP!
het thuisfront heeft het al over de aanschaf van de wireless kit van wanadoo maar ik wil daar niet aan!
Gewijzigd door Jascha op 05 juli 2007, 10:03
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netgear WGT 624v2 - achter LiveBox ..probs', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Advertentie