obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Netgear WGT 624v2 - achter LiveBox ..probs
Richard

Quote

Met name bovenstaande Quote gaat mis omdat de router dan zegt dat het Ip adres niet meer klopt in verhouding tot ......??

In verhouding tot de LAN settings lijkt me.
Als je de switch methode gebruikt moet je het LAN ip op bijv. 192.168.1.9 zetten.
Als je de WAN methode gebruikt (zie faq) dan moet je eerst de LAN omconfigureren naar bijv. de 192.168.2.x en daarna kun je pas de WAN op het 192.168.1.x adres zetten anders krijg je inderdaad die foutmelding, de volgorde staat zo ook niet voor niets in de faq.Smile

In de faq staat echt een leken-uitleg voor de Linksys achter de Livebox WAN methode.
Als je de switch methode bedoeld die staat ook erg eenvoudig omschreven. Heb je al eens in onze FAQ sectie gekeken (linksboven in het menutje op faq klikken)?

Dan de andere vraag. Je kunt kiezen tussen Mixed en Wireless G omdat je zelf mag bepalen of je de router wel of niet compatible wenst te laten zijn met wireless B, dat is een goede zaak. Als het alleen G was, zou je je B apparatuur kunnen gaan vervangen. Dus ik begrijp het doel van deze vraag eigenlijk niet.

Wat wel bijzonder vreemd is, is dat het draadloos netwerk gevonden word als je er een utp kabel in stopt, dat zou niet moeten hoeven. Dat zou kunnen wijzen op een fout in de router, misschien een software fout. Is er wellicht al nieuwere firmware uit voor de router?

Greetings, Richard.
 
Jascha

Quote

ip range: 192.168.1.10 - 192.168.1.50 (of hoeveel pc's je ook maar denkt te gaan gebruiken)
netmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
primary dns server: 192.168.1.1
secundaire dns server:

Dan moet je de router nog goed zetten: De dhcp server moet dus uit en hij moet een intern ip adres in de range van de livebox krijgen. Het werkt ook als je dit niet doet, je kunt je router dan alleen niet meer configureren zonder eerst de instellingen van je pc te veranderen. Dus dat gaan we nu in 1 keer allemaal goed zetten zodat het later niet nog eens hoeft.

De router kun je het beste configureren door tijdelijk alleen je pc op de router aan te sluiten, liefst met een utp kabel en niet draadloos, want dat maakt alles lastiger.

Wat je met de WAN kant van je router doet (ook wel internet kant o.i.d genoemd) maakt niet zo veel uit, als ie maar niet op 'fixed' met een adres in de range 192.168.1.x staat. Alles is goed, behalve deze ene situatie.

De LAN kant van je router (ofwel de netwerk kant) is wel belangrijk. Deze moet de volgende instellingen krijgen:

ip adres: 192.168.1.2 (die laatste 2 mag alles zijn, behalve 0, 1, 10-50 of 255. Onthoud wel wat je gekozen hebt, dit is het adres waarop je straks je router kunt configureren)
netmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
primaire dns server: 192.168.1.1
secundaire dns server:
Verder zet je dus nog de dhcp server in je router uit. Bewaar de instellingen en waarschijnlijk zal je router nu restarten. Hierna lijkt het alsof je niet meer bij je router kunt komen. Dat is normaal


Naar aanleiding van de posting van Rrozema heb ik alles gereset - de livebox en router. Als ik de instellingen van de Livebox bekijk hoef ik daar niets te veranderen , staat volgens mij standaard allemaal goed.
Om de router als switch te gebruiken heb ik DHCP uitgezet en zorg ik ervoor dat LAN IP (dus Ip van de Linksys) niet 1.1 is maar bijvoorbeeld 2.1
Dan moet ik het lijstje in gaan vullen :

"Wat je met de WAN kant van je router doet (ook wel internet kant o.i.d genoemd) maakt niet zo veel uit, als ie maar niet op 'fixed' met een adres in de range 192.168.1.x staat. Alles is goed, behalve deze ene situatie."

Wat wordt er met bovenstaande nou precies bedoelt in relatie tot onderstaande ?

De LAN kant van je router (ofwel de netwerk kant) is wel belangrijk. Deze moet de volgende instellingen krijgen:

ip adres: 192.168.1.2 (die laatste 2 mag alles zijn, behalve 0, 1, 10-50 of 255. Onthoud wel wat je gekozen hebt, dit is het adres waarop je straks je router kunt configureren)
netmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
primaire dns server: 192.168.1.1
secundaire dns server:
Verder zet je dus nog de dhcp server in je router uit. Bewaar de instellingen en waarschijnlijk zal je router nu restarten. Hierna lijkt het alsof je niet meer bij je router kunt komen. Dat is normaal.

 
Richard

Quote

Om de router als switch te gebruiken heb ik DHCP uitgezet en zorg ik ervoor dat LAN IP (dus Ip van de Linksys) niet 1.1 is maar bijvoorbeeld 2.1

Fout! Bij de switchmethode wordt dat 192.168.1.2 bijv. zoals in de tekst aangegeven staat die je iets lager schrijft.

Het springende punt hier zijn de WAN gegevens van de Linksys, dat is feitelijk ook je vraag.
Je hebt WAN (internet) en LAN (lokaal netwerk). Bij WAN kun je ook gegevens hebben staan. Wat rrozema bedoeld is dat je daar niet hoeft aan te komen als dat leeg is.
Maar als bij die instelling wel ip adressen staan mag het in elk geval GEEN 192.168.1.x zijn, in dat geval kun je de instelling wijzigen naar bijv. Fixed IP en hem op 10.0.0.20 zetten of 192.168.10.2, maakt allemaal niet uit.

Wat het te maken heeft in relatie met dat onderstaande? Eenvoudig, als het WAN ip adres van de Linksys een 192.168.1.x ip adres heeft, krijg je het LAN gedeelte van de Linksys nooit ingesteld op 192.168.1.x ip en dat is wel nodig.

Greetings, Richard.
 
Jascha
Ok , ik denk dat ik begrijp wat er staat - maar ik kan het volgende invullen bij Linksys (static IP) :
1) INTERNET IP ADRES .....
2) Subnet Mask
3) Gateway
4) Static DNS 1
5) Static DNS 2

6) ROUTER IP =
wat zou dan waar komen te staan ?
want waar ik ook de fictieve 10.0.0.20 invul - hij geeft een foutmelding

Nog even terugkomend op "het probleem" - als ik de linksys volgens de FAQ instel - dus Linksys als router met dhcp aan en DHCP uit in Livebox dan krijg ik regelmatig GEEN wireless verbinding met Notebooks (1 x WINXP ntebook en 1 X MACBOOKPRO) - de ene keer wel de andere keer niet , dat is en blijft vaag!
Vandaar dat ik dacht ik ga de Rozema manier proberen en zet DCHP op Linksys uit ...
Als ik de UTP kabel gebruik dan draait het als de brandweer (snelheid etc...) soms hebben we halve dag geen verbinding. Ik heb GEEN beveiliging aan staan en ook Firewall op xp staat uit (zodat ik weet dat daar het probleem niet zit). Heb hier inmiddels 4 routers staan van Netgear tot SMC baracuda - maar de instellingen van de SMC zijn mij te ingewikkeld. De Netgear vind ik na wijzigen IP adres van router zelf niet meer terug ....
De linksys werkt op moment het beste en kom ik ook gewoon op...dus het zou handig zijn als het daarmee gaat lukken.
HELP!!
Gewijzigd door Jascha op 06 juli 2007, 21:59
 
rrozema

Quote

Jascha schreef:
Nog even terugkomend op "het probleem" - als ik de linksys volgens de FAQ instel - dus Linksys als router met dhcp aan en DHCP uit in Livebox dan krijg ik regelmatig GEEN wireless verbinding met Notebooks (1 x WINXP ntebook en 1 X MACBOOKPRO) - de ene keer wel de andere keer niet , dat is en blijft vaag!

Dat lijkt toch echt op de symptomen van 2 dhcp servers op hetzelfde netwerk...

Verklaar het volgende eens nader: "geen wireless verbinding". Op je winxp notebook: krijg je als je geen verbinding krijgt in je system tray een netwerk icoontje met een geel driehoekje of een met een rood kruis? Het gele driehoekje duidt meestal op problemen met of de dhcp of de beveiliging, het rode kruis duidt op wireless verbindingsproblemen. Geef de volgende keer dat je weer geen verbinding hebt eens de opdracht "ipconfig /all" in een cmd window en post de output eens? Misschien dat we dan kunnen zien wat er aan de hand is.
 
Richard

Quote

Ok , ik denk dat ik begrijp wat er staat - maar ik kan het volgende invullen bij Linksys (static IP) :
1) INTERNET IP ADRES .....
2) Subnet Mask
3) Gateway
4) Static DNS 1
5) Static DNS 2

6) ROUTER IP =

Gebruik evt. voor dat "static" ip geen static maar kies voor Dynamic. Aangezien er niets aangesloten is zal hij dan geen ip krijgen of 0.0.0.0 hetgeen ook goed is.
Wil je het statisch zoals nu dan maakt het grootste deel niets uit, alleen het router ip is dan belangrijk, hier een voorbeeld:

1) INTERNET IP ADRES: 192.168.10.100
2) Subnet Mask: 255.255.255.0
3) Gateway: 192.168.10.1
4) Static DNS 1: 192.168.10.2
5) Static DNS 2: 192.168.10.3

Deze settings maken allemaal niets uit, bij internet ip mag je bijv. ook 10.0.0.50 gebruiken (zet voor de zekerheid dan 3, 4 en 5 ook o peen 10.0.0.x ip adres), de WAN poort wordt niet gebruikt en dit is uitsluitend WAN informatie.

6) ROUTER IP = 192.168.1.9.
Deze is wel belangrijk want dat is dus (als ik het goed voorheb) het LAN ip van de Linksys en moet wel binnen het 192.168.1.x netwerk vallen.

Voor je andere vraag, zie het antwoord van rrozema.
Gewijzigd door Richard op 07 juli 2007, 03:56
Greetings, Richard.
 
Jascha
Nou , ik heb nu de nieuwe Netgear WNR834B draaiende - een en ander zoals hierboven ingevuld en heb zowaar wireless verbinding.
Voorlasnog draait het .....gezien het verleden zegt dit niet alles maar ik parkeer de Netgear uit het zicht en hoop dat het zo blijft!
Bedankt zover Richard en Rrozema.
Groet
Jascha
 
Richard
Fijn te horen dat het nu werkt, hopen dat het zo blijft.Smile
V.w.b. de hulp graag gedaan en bewaar die Netgear maar want je weet maar ooit wanneer hij weer eens van pas kan komen.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netgear WGT 624v2 - achter LiveBox ..probs', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Advertentie