obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
En maar wachten :(
satfreak001
Uit grote frustratie maar een schriftelijke klacht gestuurd aan Orange:

Geachte heer/mevrouw,
Per 04-12-2006 is bij mij “Orange ADSL Family” opgeleverd. Werkte gelijk en absoluut geen problemen, echter toen er een software update kwam voor de Livebox is het modem overleden.
Gebeld met de helpdesk en meteen werd een ander modem gestuurd. Tot zo ver alles top geregeld.

De vervangende Livebox bleek een oud “Wanadoo modem” te zijn. Maar zolang het zou werken
Geen probleem dacht ik. Na het aansluiten en ruim 28 uur wachten voordat het modem weer werkte,
Bleek mijn snelheid naar beneden te zijn gegaan. Van de 14,5 Mb nu rond de 12 Mb.
Aangezien 12 Mb ook snel is hierover ook geen probleem, maar het grootste probleem is dat de
Waardes die het modem aangeeft een stuk slechter zijn. Hierdoor heb ik veel problemen met telefonie. 1 op de 3 gesprekken gaan fout. Vaak hoor ik de tegenpartij niet, en regelmatig staat het modem vast (alle ledjes branden continu).

Vanaf de tijd dat het vervangende modem binnen is, geregeld met de Helpdesk gebeld, en diverse
Cases zijn aangemaakt. Kleine 2 maanden geleden is er een monteur langs geweest om de bekabeling te controleren en om een lijnmeting te doen. Hier kwam uit dan mijn bekabeling prima in orde was en dat het probleem hier niet in zit, vanaf hier is de monteur naar de centrale gegaan om de situatie daar te bekijken. Vanaf hier heb ik niets meer vernomen. Hierna nog enkele keren met de Helpdesk gebeld, toen bleek dat de technische dienst de Case had gesloten, niemand weet waarom.
Hierna weer een Case laten aanmaken, met het verzoek om de T.D. mij te laten bellen, tot op heden nog steeds niet gebeurd, Hierna weer een Case laten aanmaken met het verzoek tot spoed.
Tot op Heden totaal niets vernomen, Gisteren (10-05-2007) weer gebeld met de Helpdesk.
Dit Persoon zij dat ik mijn bekabeling maar moest nakijken, aangezien het hier wel zou inzitten.
Blijkbaar weet dit persoon niet waar hij het over hebt maar leest iets op vanuit een map met standaard problemen. Nadat ik hem verteld had dat er een monteur was langs geweest en de bekabeling was goedgekeurd. Moest ik maar een lijstje aanmaken met gesprekken die fout gingen
Met datum en tijd erbij. Zolang ik die niet had kon hij niets voor mij doen.

Aangezien ik de Helpdesk regelmatig heb meegedeeld dan de problemen zijn begonnen met het
Vervangen van de Livebox en ik overtuigt ben dat het probleem in de Livebox zit.
Verzocht ik regelmatig tot het sturen van een goed modem. De helpdesk melde mij dat zij dit niet konden doen, en alleen de technische dienst hierover kon beslissen.

Nu is mij de maat vol, zoveel problemen met bellen/gebeld worden, elke keer bellen naar de Helpdesk zonder resultaat, monteurs die niks doen, en inmiddels alle telefoontjes via mijn 06 nummer aangezien ik geen vertrouwen meer heb in mijn vaste lijn aansluiting.

Hierbij hoop ik dat er eindelijk een “Nieuwe” Livebox word verstuurd zodat mijn problemen eindelijk tot het verleden gaan behoren. Het begint namelijk een wanprestatie van Orange te worden om het probleem niet
te willen oplossen, en bij dit soort praktijken ben ik genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider.
Dus bied ik nu voor de laatste keer Orange aan om Aktie te ondernemen.

Ik verwacht u voldoende te hebben geïnformeerd. Bij eventuele vragen kunt u contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groet.



Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 12088 Kb
Afname Dichtbij : 31.3 dB
Ver weg : 11.2 dB
SNR-marge Dichtbij : 9 dB
Ver weg : 12 dB
HEC-teller 10677
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1412
ES-teller van 1 dag 0
 
Richard
56 uur in 3 weken, dat is op zijn minst restitutie van het maandbedrag.

Ik hoop dat je er uit komt, vint het ook niet best dat het allemaal zo lang duurt.

Greetings, Richard.
 
rrozema

Quote

Richard schreef:
56 uur in 3 weken, dat is op zijn minst restitutie van het maandbedrag.


Ik denk het niet. 56 uur als langste periode online. Maar Orange telt vast alle korte tijdjes bij elkaar op en komt dan wonderbaarlijk net boven de grens uit... Er staat nergens dat de online tijd aaneengesloten moet zijn Sad Ik wil je niet ontmoedigen maar ik waarschuw je wel om je hoop niet te hoog op te laten lopen.
 
Richard

Quote

Ik denk het niet. 56 uur als langste periode online.

Jah, da's nog geen 3 dagen online bij elkaar geteld.

Maar ik ben bang dat je gelijk hebt en dat ze het zo tellen dat het voor de klant ongunstig uitpakt.
Ben benieuwd naar de resultaten.
Greetings, Richard.
 
satfreak001
Vervolg:

Op 18 Mei ben ik gebeld door iemand van Orange,
Na het lezen van mijn brief en alle Cases die waren aangemaakt
was zijn conclusie:

Helpdesk en Technische Dienst (vooral de laatste) hebben grove fouten gemaakt, Er zou een intern onderzoek komen hoe dit allemaal had kunnen gebeuren, Er zou direkt een "NIEUW" modem worden opgestuurd en als compensatie kreeg ik 1 maand GRATIS abbo aangeboden als compensatie.
en uiteraard excuses werden aangeboden.

KIJK ZO KAN HET OOK

en nu maar hopen dan met het andere modem de problemen over zijn Grin
 
Richard
Ik hoop het ook voor je.

In elk geval alvast bedankt voor de kennisgeving van het vervolg van het verhaal. Nu afwachten of Orange zijn afspraken ook nakomt.

Greetings, Richard.
 
satfreak001
Na enige tijd een redelijke verbinding te hebben, vanaf begin september grote problemen met veel HEC en CRC fouten.
Na veel heen en weer (vooral heen) gebeld te hebben, de firma Braas op visite gehad, lijnmeting etc gedaan.
Alles in orde gevonden.

Probleem is niet constant maar na 18:30 tot 23:00 en vanaf vrijdagavond tot zondagavond gaat de SNR marge dichtbij aan de wandel.
telefoon valt uit, en internet is niet meer te doen met 18 MILJOEN HEC fouten.

Hier al 1 nieuwe adaptor gehad.
2x nieuwe livebox van de firma Braas, 1 was al stuk die hij aansloot. Sad

Na 2 maanden (inmiddels november) kreeg ik te horen dat ik een SIP migratie kreeg in de centrale, dit was het enige wat de TD nog kon bedenken voor mijn probleem.
Storing bleef echter. ik weer bellen toen kreeg ik te horen.

TD had de case gesloten, en moest maar weer een nieuwe case laten aanmaken, maar dit wou die mongool niet doen aangezien het moment van bellen met hem was er geen
storing te zien op de lijn, en moest maar terug bellen als er storing was (en dan werkt de telefoon niet).

Dit was voor mij de laatste druppel, heb per direkt mijn complete abbo laten stopzetten, op basis van wanprestatie.
Hier had ik ze al voor gewaarschuwd per diverse mails. Dus was geen probleem.


ONLINE is echt Sad

Klanten krijgen is niet moeilijk, maar ze behouden is niet belangrijk blijkbaar.
Meteen via KPN belbugetlijn aangevraagt, en ga wel bellen via VOIP.
satfreak001 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door satfreak001 op 12 november 2008, 21:29
 
satfreak001
Klacht is opgelost Grin

Echter niet door online maar door mijzelf.

abbo is stopgezet, en zit nu via Freeonline, snelheid is nu stabiel, en geen uitval meer
en ook nog eens sneller.

Ik ben nog wel door online gebeld, deze persoon betreurde hoe mijn klacht was behandeld,
en hij snapte waarom ik de stekker er uit trok bij Online.
Mijn Abbonementsgeld vanaf 1 oktober tot heden zal ik teruggestort krijgen.
en hij hoopte dat we als vrienden uit elkaar konden gaan Pfft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'En maar wachten :(', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen : 8 04 jul 2019
Advertentie