obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
4Mb --> 20Mb LET OP!!!!!!!!!!!!
zuiderling
Tot afgelopen april had ik een Orange Lite abonnement. In overleg met de afdeling sales ben ik over gegaan naar Family met 4Mb. Er is mij daarbij vertelt dat indien er 20Mb beschikbaar komt op mijn adres je automatisch wordt overgezet naar de 20Mb verbinding.

We zijn 2 weken in mei en het blijkt dat intussen de telefooncentrale is geupgrade naar 20Mb.

Dus ik een mailtje sturen met de vraag: Wanneer wordt mijn verbinding geupgrade?

Krijg ik als antwoord:

Dan moet u wachten tot 30 April 2008!!! Angry

Dus ik bellen met de helpdesk:
1: Administratieve afdeling --> Dat kunnen wij hier niet. Bel aub met de afdeling sales of probeer het bij de afdeling opzeggen abonnement.
2: afdeling sales --> Ik krijg de bevestiging dat inderdaad de lijn automatisch geupgrade zou moeten worden op het moment dat 20Mb beschikbaar is, maar zij hebben daar niet de mogelijkheden om dat te doen.
3: afdeling opzeggen abonnement --> Daar gaan wij niet over, maar ik zal u doorverbinden met de technische afdeling.

Uiteindelijk had ik iemand die mij wou helpen, maar helaas of ik toch maar een keer wou terugbellen zodat eerst mijn account in hun systeem werd vrijgegeven. Frown

Dus ik terug bellen. blablabla nogmaals het hele verhaal gedaan.
Het kwam er op neer dat volgens het contract ik gewoon moet wachten tot volgend jaar april.

Er is nu wel een case aangemaakt omdat ik foutief ben voorgelicht. Dit zou drie werkdagen kunnen duren. Orange gaat dan beslissen of ik alsnog naar 20Mb kan worden omgezet. Als ik niets hoor ga ik begin volgende week weer bellen.

Ik hou jullie op de hoogte!


Tip: Blijf bij je lite abonnement totdat er 20Mb beschikbaar is.
Dan voorkom je deze ellende.
 
lowietje1
Hallo Zuiderling.
Zo gaan die dingen zoals je beschreven hebt. Je hebt veelal met incompetente medewerkers te maken. Het bedrijf Orange manifesteert zich nu als een uitbuiter met malifide praktijken om klanten te werven cq. te houden met loze beloftes over 20 megabits verbinding.
Bij mij is een soortgelijk verhaal van toepassing. 20480 wordt NIET geleverd maar wel verkocht aan klanten .c.q. aan bestaande klanten beloofd.
Dit lijkt mij een geval te worden voor TROS RADAR.
-------------
Je wilt opzeggen maar zij houden zich aan hun regels. De wanprestatie van Orange vind Orange van geen belang.
mvgr
Lowietje1
 
zuiderling
Zojuist weer gebeld met de helpdesk. Ze kunnen niets voor mij doen!! Ik moet maar een schriftelijke klacht indienen!!!!!!

DIT GA IK DUS OOK DOENAngryAngry

 
Richard
TSSSK....
Ik zou het inderdaad doen, misschien heeft dat meer baat.
Bij een ander hier op het forum schijnt dat ook geholpen te hebben.
Greetings, Richard.
 
lowietje1

Quote

schriftelijke klacht indienen!!!!!!

Ik heb een klacht ingediend over hun gedane belofte mbt 20 Megabits verbinding.
Op die voorwaarde heb ik mijn contract verlengt. Nu Orange deze belofte niet nakomt acht ik mij niet meer gehouden aan onze overeenkomst. Ik heb dan ook uitdrukkelijk vermeld in mijn brief
om het contract om die reden te beeindigen en tevens verzocht GEEN telefoonmigratie te doen.
(dat gaat ook wel eens mis). Tot nu nog geen antwoord........ wordt vervolgd.
 
salty677
Dat is nu ORANGE??? Geen probleem maar ik ben al omgezet??? En zie tabel volgens livebox haal ik 5296 Kb??? ipv bv 12Mb want dat is redelijk taz van 20Mb abo. Zo zie je maar ze beloven van alles maar in de praktijk????? En gemeten bij BBned 3889.9 kbps YOU. Dus maak je geen illusies met die 20 Mb. Bij mij was er dus weinig verschil met Lite???

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1004 Kb
DownStream 5296 Kb
Afname Dichtbij : 46.0 (dCool
Ver weg : 19.7 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 12 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 37386
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5165
ES-teller van 1 dag 0
 
rrozema
edit: n.a.v. onderstaande opmerking van Puma: dit bericht is gericht aan salty677, niet aan zuiderling.

De maximaal haalbare snelheid op je internet verbinding wordt maximaal zo hoog als je intrainsnelheid. Die intrainsnelheid is bij ADSL, en bij ADSL2+ in nog grotere mate, afhankelijk van de lengte van de koperdraad tussen jouw livebox en de centrale. Er zijn diverse sites (o.a. http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postc...ntrale.cfm waar je door enkel je postcode en huisnummer in te voeren de afstand van jouw huis tot aan de centrale kunt opvragen. Door die afstand tegen een tabelletje aan te houden kun je eenvoudig bepalen wat jouw maximaal te verwachten snelheid is, voordat je tot aanschaf over gaat.

Suug heeft in de FAQ pagina's van dit forum http://online.gebruikers.eu/faq.php?c...p?cat_id=2 een formule gegeven waarmee je uit de afname dichtbij de theoretische afstand tot de centrale kunt bepalen. Bij jou is dat 3,33Km (= 46 / 13,81). Als dat erg veel afwijkt van de postcode afstand heb je een punt en kun je de rest van mijn verhaal negeren. Maar ik vermoed dat die afstand vrij redelijk zal kloppen en dan kun je nog even verder lezen.

Ook hier op het forum te vinden; een grafiekje waarin de snelheidsafname t.o.v. de afstand staat aangegeven voor zowel adsl als adsl2+ : snelheid%20vs%20afstand%20adsl2+. Zoals je kunt zien, is er vrijwel geen verschil meer tussen adsl en adsl2+ op 3.3Km. Je had gemakkelijk kunnen voorzien dat jouw overstap van adsl naar adsl2+ weinig zou opleveren.

Orange adverteert voor Family met 'maximaal 20Mbit per seconde'. Hoewel dat in de praktijk dus beperkt wordt door de afstand van jouw huis tot aan de telefooncentrale, klopt het wel degelijk. Een tirade tegen Orange zoals hierboven vind ik dan ook niet op z'n plaats. Je had iets beter voorgelicht kunnen worden over het gebrek aan voordelen maar je hebt er wel zelf voor gekozen om over te stappen.
Gewijzigd door rrozema op 25 mei 2007, 13:03
 
Puma
salty677

In zijn geval, kan hij 20 mbit niet halen, omdat hij te ver woont.

zuiderling

hij kan het niet krijgen, omdat orange geen apparatuur heeft staan in zijn woonplaats.

tot 20 mbit gaat dus niet op voor zuiderling!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '4Mb --> 20Mb LET OP!!!!!!!!!!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Klopt mijn Snelheid wel met een 20MB abbonement? Snelheid : 18 06 aug 2010
20mb bij een oude isdn aansluiting Snelheid : 1 30 mrt 2010
Kan geen 20Mb abonnement afsluiten? Helpdesk : 6 11 nov 2009
nieuwe firmware 20mb Livebox firmware : 9 26 aug 2009
Advertentie