obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Kan internet niet delen met LB
R
hallo,

Ik hoop dat jullie me kunne helpen. Sinds kort heb ik orange family met livebox+telefonie. Mijn probleem is dat ik mijn internet niet kan delen. Dus als ik een tweede pc aan de livebox koppel via de router dan werk het internet niet meer.

Mijn instellingen
router: Ergenic WL-oo6
pc-livebox-(via LAN) router-draadloos-pc
 
mesa57
Je kunt de 1e en 2e pc direct aan de livebox hangen. De livebox is namelijk ook een router. Als je perse nog een andere router er achter wilt hangen, kijk dan in de FAQ.
 
rrozema
Maar als het je enkel gaat om je verbinding met meerdere pc's te delen, koop dan geen router maar koop een switch. Da's veel goedkoper en gemakkelijker, want die is daar voor bedoeld en een router niet.
 
spatieman
wirelles accesspoint kopen, ZONDER router ingebakken.
geeft vaak problemen.
en idd, switch voor het bekabelt netwerk.
 
Richard
Wireless accespoint is helaas bijna even duur als een router.
Een goede router, goed ingeregeld geeft geen problemen, alleen maar meer mogelijkheden.

Maar gemakkelijker is uiteraard een switch en een AP.
Keuze zat in elk geval.
Greetings, Richard.
 
rrozema
Gebruik je wireless router als switch + accesspoint door de kabel vanaf de livebox aan te sluiten op een LAN poort i.p.v. op de WAN poort. Verander wel eerst even de instellingen van je router. Hoe je dat doet staat ook meerdere keren op dit forum. De meest recente is, geloof ik, van johannesweer: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_10800.

Richard's opmerking over problemen met draadloos kun je wel even negeren; daar moet ik het nog eens even met hem over hebben Cool.
 
Richard

Quote

Richard's opmerking over problemen met draadloos kun je wel even negeren;

HuH? Dat was in een ander topic, hier heb ik nog niets gezegd over problemen met draadloos.Grin
Greetings, Richard.
 
rrozema
precies, dat was in de thread van johannesweer, waar ik naar verwees, vandaar Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan internet niet delen met LB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Advertentie