obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Correcte (hard) reset van de LiveBox
Valmont
Er bestaat al een thread over het hard resetten van de Livebox. Die is echter verouderd, want na firmware 018 is het uittrekken van de voedingskabel niet meer nodig.

De correcte procedure is:

Quote


[*]Druk de RST knop in.
[*]Houdt het ingedrukt totdat lampjes 1,3 en 5 samen branden (30-60 sec).
[*]Laat dan de RST knop los.
[*]Wacht totdat het @-lampje constant brandt.


Indien u WiFi heeft vergeet dan niet om na de harde reset de REG knop opnieuw in te drukken!

Resetten tijdens downloaden firmware

Dat mag absoluut niet.
Bij de eerste keer dat de LB in gebruik wordt genomen zal de LB zichzelf updaten met de laatste firmware. Indien u de LB reset tijdens het updaten zal uw Livebox permanent beschadigd raken.
Resetten nß de update kan geen kwaad.
Verder, te veel (hard) resetten zou de Livebox na verloop van tijd beschadigen.
Gewijzigd door Valmont op 30 april 2006, 22:18
 
Wanabo
Om vastlopen van de LiveBox te voorkomen heb ik een timer op de voedingspanning gezet. Is dit volgens jou schadelijk?Shock
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Valmont
De Livebox zal zich zelf updaten na middernacht - indien er een update beschikbaar is. Rond 03.00 is dat. De precieze tijd is mij nog niet duidelijk.
Op dit moment mag de Livebox geen voeding verliezen... op straffe van permanente beschadiging.

Verder, veel (hard)resetten zou schadeiijk zijn voor de levensduur van de Livebox. Maar het er af halen van de voeding (soft reboot) kan geen kwaad, zo is mij geleerd.

Dagelijks de voeding erafhalen kan dus geen kwaad zolang het maar ruimschoots voor 3 uur 's morgens gebeurt, dit om te voorkomen dat de LB gestoord wordt tijdens het updateproces.
 
Wanabo
De exacte tijd is 0700. Deze tijd is gekozen omdat het niet in de door Wanadoo aangegeven "firmware update tijdspanne" zit. En 's ochtends vroeg hoeft er hier niemand te bellen. En als iemand ons probeert te bellen nou jammer dan, worden we ook niet wakker.Wink

Quote

Dagelijks de voeding erafhalen kan dus geen kwaad zolang het maar ruimschoots voor 3 uur 's morgens gebeurt, dit om te voorkomen dat de LB gestoord wordt tijdens het updateproces


Ben weer helemaal gerustgesteld.Cool
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Valmont
07.00 uur dus... zo leren we nog eens wat van elkaar. Maar daar is ook een forum voor Smile.
Gewijzigd door Valmont op 30 april 2006, 22:16
 
Richard

Quote

Verder, veel (hard)resetten zou schadeiijk zijn voor de levensduur van de Livebox. Maar het er af halen van de voeding (soft reboot) kan geen kwaad, zo is mij geleerd.

Hmmz... dat wil ik wel eens voorleggen aan een elektronicatechneut.
Mij is namelijk geleerd dat het vaker af en opsteken van de voeding (oftewel de stroom er af halen en er weer opsteken) steeds toch een spanningspiek levert en een klein tikje geeft of kan geven aan de elektronica, hetgeen meer kwaad kan dan iets resetten.

Nu weet ik zelf niet wat een hard reset bij de Livebox precies doet, maar mijn vermoeden is dat hij er een eeprom in zit waar bepaalde settings in opgeslagen worden en dat hij deze dan leegkiept en weer opnieuw vol gooit.
Dan kan inderdaad een beperkt aantal keer, iets van 10.000 keer ofzo (ik ben geen elektronica-expert), en daarna zou het over zijn.

Maar voor zover ik dus geinformeerd ben is voeding regelmatig er af en erop dus ook schadelijk, maar dan vanwege de elektronica.

Misschien dat het eens "tiet veur een nieuwe" Livebox is dan? De mijne heeft zich sinds 21 maart dit jaar (datum aansluiting) nog niet 1x opgehangen.
Bij een kennis van me een keer of 2 a 3, maar daarvan weten we dat zijn telefoonlijn niet 100% is.
Gewijzigd door Richard op 01 mei 2006, 01:46
Greetings, Richard.
 
Valmont
Vandaag zijn er nog 3e lijns collega's op het werk. Ik zal ze vragen dit te motiveren.
 
Wanabo

Quote

Dan kan inderdaad een beperkt aantal keer, iets van 10.000 keer ofzo (ik ben geen elektronica-expert), en daarna zou het over zijn.


10.000/365= ruim 27 jaar! Shock Denk dat ik door nieuwe ontwikkelingen al wel minimaal 5 keer een nieuw kastje heb gekregen.Wink

Quote

Mij is namelijk geleerd dat het vaker af en opsteken van de voeding (oftewel de stroom er af halen en er weer opsteken) steeds toch een spanningspiek levert en een klein tikje geeft of kan geven aan de elektronica, hetgeen meer kwaad kan dan iets resetten.


Je hebt gelijk, met electronica en zendamateurisme als hobby, begrijp ik daar ook nog wel iets van. Een goed ontwerp van de LiveBox heeft natuurlijk een spanningsregelaar om overspanning te voorkomen. Blijft de vraag; "is het een goed ontwerp?"
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Correcte (hard) reset van de LiveBox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
m7 mz-101 reset ? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 5 15 feb 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
TG712 reset zich zeer regelmatig Storing : 5 10 apr 2014
Advertentie