obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
IP blokkeren op LB
R
hoi
Ik wil graag weten hoe je een bepaalde IP kan blokkeren op de LB.
Zodat bijv. IP 192.168.1.3 geen toegang meer heeft tot internet.

gr R
 
rrozema
yep, da's niet moeilijk. Maar even zo min moeilijk is het om die regel te omzeilen. Je kinderen (want daar is het vast voor) zijn er zo achter dat ze alleen maar een vast ip adres, anders dan het geblokkeerde adres, hoeven in te stellen en dan kunnen ze wel weer op internet.
 
R

Quote

artware schreef:
vul het ip adres in bij firewall van de livebox en dan moet het lukken



In het standaard menu heb ik de vaste Ip adres van de pc (direct verbonden op LCool bij firewall ingevoerd maar de toegang wordt niet geweigerd voor de betreffende Ip adres.
 
rrozema
artware bedoelt waarschijnlijk 'Firewall' in het advanced menu en daarna 'policies' kiezen. Om dan vervolgens op 'Toevoegen' te klikken.

Echter, ik weet wat ik moet invullen en ik krijg zelfs de juiste waarden er niet in via die web interface. Sterker nog, er lijkt een fout te zitten in de web interface, waardoor je niet de juiste waarden in de drop downs te zien krijgt.

Ik stel dan ook voor om het via telnet te doen:

ipqos
policy set eth0 mer0 0 deny srcip 192.168.1.3
home
save

Dat zijn alle commando's die je nodig hebt.
 
R

Quote

rrozema schreef:
artware bedoelt waarschijnlijk 'Firewall' in het advanced menu en daarna 'policies' kiezen. Om dan vervolgens op 'Toevoegen' te klikken.

Echter, ik weet wat ik moet invullen en ik krijg zelfs de juiste waarden er niet in via die web interface. Sterker nog, er lijkt een fout te zitten in de web interface, waardoor je niet de juiste waarden in de drop downs te zien krijgt.

Ik stel dan ook voor om het via telnet te doen:

ipqos
policy set eth0 mer0 0 deny srcip 192.168.1.3
home
save



Ja, bedankt het is me gelukt. Maar ik heb nog een vraag; kan ik ook op deze manier een MAC adres blokkeren??
Dat zijn alle commando's die je nodig hebt.
 
rrozema

Quote

R schreef:
...
kan ik ook op deze manier een MAC adres blokkeren??
...


Nee.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP blokkeren op LB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Computer blokkeren voor internettoegang Speedtouch 706 configuratie en problemen : 5 30 nov 2010
ICMP Echo blokkeren Thomson TG712 Thomson configuratie en problemen : 3 16 aug 2010
Windows Live Messenger blokkeren voor een pc in netwerk via Livebox Livebox configuratie en problemen : 6 13 sep 2008
Advertentie