obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe leden enquete: Hoe vaak reset jij de livebox?
rrozema
Zoals misschien bekend is, loopt mijn livebox nogal eens vast en moet ik hem dus nogal eens resetten. Bij mij gebeurt dat toch gauw 2 keer per week. Ik vind zelf dat een adsl modem/router langer dan dat zonder problemen zou moeten draaien. Ik weet dat er meer mensen problemen hebben, dus ik ben zeker niet de enige.

Er zijn echter ook heel veel mensen die geen problemen hebben. Omdat je die meestal niet hoort, lijkt het probleem misschien wel veel groter dan het in werkelijkheid is. Daarom nu een enquete waarin iedereen gevraagd wordt naar zijn ervaring met de livebox.

Laat jouw ervaring meetellen door ook de ledenenquete in de linker balk aan te klikken. Je ziet dan gelijk wat andere mensen hebben gekozen.

Alvast bedankt,

rrozema
 
Wanabo
Ik was die vastlopers zat en heb er daarom een schakelklok tussengezet.

Bij mij dus iedere dag een reset. Ik heb gekozen voor de optie: 'Meer dan eens per week'.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
spatieman
*G* ik reset mijn livebox te vaak...

 
salty677
ff de stekker eruit is vaak voldoende om livebox weer te laten herleven?
 
Puma
Uhm, nooit!

Ongeveer 1 jaar nadat ik mijn eerste livebox kreeg, begon de livebox zich raar te gedragen en moest ik het af en toe resetten.

Sinds de nieuwe livebox gearriveerd is, hoef ik het niet te resetten.
Draait al 3.5 maand lekker stabiel (zolang heb ik hem ook)
 
annabelle15nl
Hallo allemaal,

Resetten van de LB door mij in de 7 maanden die ik orange heb de eerste 6,9 maanden 2x gereset (spanningsvrij gemaakt).
De laatste week (Wifi problemen en daarna algehele uitval internet) heb ik misschien wel 100x de stroom eraf gehad en weer ingestoken. Nadat dit alles niets meer uithaalde heb ik de LB helemaal gereset waardoor welliswaar alle instellingen weg zijn maarrrrrrr... ik heb weer volledig werkend internet en wifi en telefonie.

Groetjes,

Annabelle
 
luco53

Quote

rrozema schreef:
Zoals misschien bekend is, loopt mijn livebox nogal eens vast en moet ik hem dus nogal eens resetten. Bij mij gebeurt dat toch gauw 2 keer per week. Ik vind zelf dat een adsl modem/router langer dan dat zonder problemen zou moeten draaien. Ik weet dat er meer mensen problemen hebben, dus ik ben zeker niet de enige.

rrozema


Bedoel je echt een (harde) RESET of het uit/aanschakelen ?

De laatste weken gaat het goed, maar ik heb wekenlang problemen gehad met telefonie die er regelmatig uit lag en alleen een harde RESET hielp in zo'n geval om de telefonie terug werkend te krijgen.
 
rrozema

Quote

luco53 schreef:
Bedoel je echt een (harde) RESET of het uit/aanschakelen ?


Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik bedoelde eigenlijk de livebox uit zetten en dan weer aan, of via het configuratie scherm 'herstarten' kiezen.

Wat jij aanduidt met harde reset, noem ik meestal terug naar de fabrieksinstellingen brengen. Vandaar waarschijnlijk dat ik hier niet aan gedacht heb.

Van dit probleem heb ik trouwens nog niet eerder gehoord, de helpdesk heeft mij ook mijn livebox naar de fabrieksinstellingen laten terug zetten omdat ik problemen met m'n telefonie heb en ik heb de HD medewerker er praktisch om zitten uitlachen Wink omdat ik dacht dat dat nooit een werkende oplossing kon zijn. En bij mij hielp het ook i.d.d. niet, maar bij jou dus wel?
 
luco53

Quote

rrozema schreef:
[quote]luco53 schreef:
Van dit probleem heb ik trouwens nog niet eerder gehoord, de helpdesk heeft mij ook mijn livebox naar de fabrieksinstellingen laten terug zetten omdat ik problemen met m'n telefonie heb en ik heb de HD medewerker er praktisch om zitten uitlachen Wink omdat ik dacht dat dat nooit een werkende oplossing kon zijn. En bij mij hielp het ook i.d.d. niet, maar bij jou dus wel?


Bij mij hielp dat wel in die zin, dat daarmee de telefonie weer werkte (op de andere manier (uit/aan) dus niet), maar daarna heb ik wel steeds weer de 'custom' instellingen gedaan (w.o. portforwarding, maar verder geen echt schokkende instellingen).
Maar, zoals gezegd, gaat het de laatste weken nu goed. Mijn enige probleem met de LB was dat de telefonie er steeds uit lag, maar wel een heel vervelend probleem natuurlijk, want daarvoor ga je niet van KPN naar Orange...
 
mischa
Ik heb het probleem in het begin wel gehad, telefonie liep dan vast.
Eigenlijk sinds januari al geen reset meer gegeven.

Internet zowel telefonie werken probleemloos.

Mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe leden enquete: Hoe vaak reset jij de livebox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vuurwerk verbod enquete Algemeen : 1 09 dec 2019
Enquete: Netflix Algemeen : 1 29 sep 2018
Zyxel modem herstart vaak Zyxel configuratie en problemen : 5 20 jun 2018
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen : 6 17 aug 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie