obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe leden enquete: Hoe vaak reset jij de livebox?
h_henkie
Ik heb sinds anderhalve maand orange + tel. De laatse reset was ± 4 weken geleden. Daarvoor was het resetten een dagelijks activiteit. Het enige waar ik me aan irriteer is dat de livebox zo nodig poort 80 moet gebruiken. De aanpassing hierop is zo omslachtig. Ik heb van alle paginas op mijn webserver het "www" gedeelte kunnen verwijderen. (ik maak gebruik van www.domein.no-ip.com met de redirect naar mijn ip nummer)
 
rrozema

Quote

h_henkie schreef:
Ik heb sinds anderhalve maand orange + tel. De laatse reset was ± 4 weken geleden. Daarvoor was het resetten een dagelijks activiteit. Het enige waar ik me aan irriteer is dat de livebox zo nodig poort 80 moet gebruiken. De aanpassing hierop is zo omslachtig. Ik heb van alle paginas op mijn webserver het "www" gedeelte kunnen verwijderen. (ik maak gebruik van www.domein.no-ip.com met de redirect naar mijn ip nummer)


Poort 80 op je externe ip adres is gewoon beschikbaar voor port-forwarding. Jouw site(s) kunnen dus ook gewoon op poort 80 zitten. Je kan ze alleen niet zelf benaderen.
 
darkfader
Kosinska: zodra je weer torrents gaat downloaden, krijg je de problemen weer. Eerst valt telefonie uit, daarna het internet.
Paar keer per dag resetten is echt geen uitzondering. Maar wat kunnen we doen behalve stoppen met downloaden?
 
rrozema

Quote

darkfader schreef:
Kosinska: zodra je weer torrents gaat downloaden, krijg je de problemen weer. Eerst valt telefonie uit, daarna het internet.
Paar keer per dag resetten is echt geen uitzondering. Maar wat kunnen we doen behalve stoppen met downloaden?


Het maximum aantal gelijktijdige connecties beperken tot bijv. 100 in de instellingen van je torrent client wil nog wel eens helpen.
 
h_henkie

Quote

rrozema schreef:


Poort 80 op je externe ip adres is gewoon beschikbaar voor port-forwarding. Jouw site(s) kunnen dus ook gewoon op poort 80 zitten. Je kan ze alleen niet zelf benaderen.


En daar zit het hem nou. Ik riep mijn interne pagina's aan via de redirect. En in mijn pagina's zitten ook verwijzingen via de redirect. Maar goed het werkt weer en het heeft me even van de straat gehouden
 
luco53
Ik moest nodig schrijven dat het de laatste weken goed gaat... vandaag is de telefonie weer uitgevallen.
Opnieuw opstarten hielp écht niet en dus was weer een harde RESET nodig.
Sterker nog: toen ik het apparaat daarna liet herstarten (na wijziging van de standaard passwords) was de telefonie opnieuw verdwenen!

Is dit een reden om een nieuwe LB te vragen?
 
rrozema
@luco53: post in een eigen thread eens wat gegevens vanuit je livebox. Misschien dat iemand hier er wat vreemds aan ziet...
 
nightwing
Hoe vaak ik de livebox reset ?

Dankzij het "geklooi"van Orange, moet ik hem nu toch zeker 2x per dag resetten. Eerst haalde ik toch wel enigzins met gemak de 10Mbit. 1x een mooie uitschieter naar 11Mbit. Nu weer helemaal ingezakt naar 8 a 9 Mbit. Het wordt steeds mooier daar bij Orange. Sad
high speeds will never end.........
 
snakeye
ik hoef mij lb niet te reseten,het werkt hier van de dooie niet .....maar 3,5-4 mb ....
 
snoopy123
hallo

ik kom uit de regio den haag en heb orange adsl/family met telefonie livebox
ik heb op de dag weinig last van problemen alles doet het maar 's-avnonds en in het weekend is de internet verbindng heeeeel slecht...moet om de haverklap resetten.....
lijkt wel of alles dan over bezet is ...3 kwart van nederland op het internet ....

ik vind dat heeeel erg lastig en niet mogen .....ik hoop dat het een en ander snel veranderd.

met vr.gr. Angry
Gewijzigd door snoopy123 op 09 juni 2007, 14:26
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe leden enquete: Hoe vaak reset jij de livebox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vuurwerk verbod enquete Algemeen : 1 09 dec 2019
Enquete: Netflix Algemeen : 1 29 sep 2018
Zyxel modem herstart vaak Zyxel configuratie en problemen : 5 20 jun 2018
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen : 6 17 aug 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie