obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe leden enquete: Hoe vaak reset jij de livebox?
emiel
Same. regelmatig resetten, minimaal 1 x per week. Meestal vaker. Al 2 Liveboxen, torenhoge (binnenkort illegale) helpdeskkosten en snelheid schommelt, altijd omlaag. Lortom. Opzegbrief ligt al klaar, zodra abonnement verloopt is 'ie ook weg (voor opzegtermijn). Genoeg andere providers.
 
moeskoetie
ook ik heb vandaag die kut livebox moeten herstarten omdat hij niets deed, terwijl het adsl lampje gewoon brande.
kut zooi van orange.
moeten ze niet te vaak doen.Shock
 
jac
Ik heb sinds begin maart 2005 een Livebox( met telefonie), en moest toen heel vaak resetten, waarvoor ik op een gegeven moment een schakelklok gebruikte die s'nachts een paar minuten de stroom onderbrak.
Na september 2005 ging het al een heel stuk beter, ong. -3 x per maand. Op dit moment hoef ik bijna nooit meer te resetten, het komt nog wel eens voor met name ná een telefoongesprek met een VOIP beller, die KPN IPB heeft of via Speedlinq belt.

Jaco.
 
fishythefarmer
Ook hetzelfde probleem, heb sinds januari 2007 de livebox (zonder wifi) en moet ook minimaal 1 tot 4x per week resetten, het vervelende van het uitvallen van de telefonie is, is dat je het vaak pas na een halve dag merkt, de mensen kunnen je niet bereiken en gaan je mobiel bellen. Vervelend vooral als je zoals wij net zijn bevallen van een kleine pre-internetter.
Ben ook al maanden aan het mailen met Orange over dit probleem, maar kom geen stap verder. Het ligt natuurlijk aan de te lange kabel vanaf het ISRA punt naar de livebox, ik was zo stom om een UTP cat.5e met per paar getwiste aders te gebruiken. want de niet gebruikte aders storen natuurlijk op de actieve aders, ik moest maar het flinterdunne standaard toegeleverde kabeltje gebruiken van Orange.
Maarja dat hielp natuurlijk geen zier, trouwens mijn livebox staat in de meterkast binnen 40 cm van het ISRA punt, zucht.
Ze hebben nu in beraad genomen om mij eventueel een andere livebox te sturen, ben benieuwd.
Ga denk ik ook maar een tijdklokje tussen bouwen in de voeding, moet wat.

Shock
 
1984
Had vooral problemen met telefonie zoals @fishythefarmer vermelde, en inderdaad het verhaal over het 30cm kabeltje als ik contact met de hekpdesk opnam,
Echter vreemd genoeg na een storing (LB aan /uit die ±24 uur duurde) meer dan een maand geleden, heb ik niet meer hoeven te resetten, en dat met 15 meter tussen de LB en de hoofdaansluiting..
 
Minzou
1 keer a 2 keer per week
 
rrozema
Na anderhalve maand is er het meest gestemd op 'Meer dan eens per week'.

Quote


Nooit: 28% [19 Stemmen]
Eens per maand: 15% [10 Stemmen]
Eens per week: 12% [ 8 Stemmen]
Meer dan eens per week: 37% [25 Stemmen]
Ik gebruik geen livebox (meer): 9% [ 6 Stemmen]

Totaal Stemmen: 68


Op het eerst gezicht zou de conclusie kunnen zijn dat de livebox een slecht apparaat is dat vaak gereset moet worden. Echter, als je bedenkt dat het overgrote deel van de bezoekers van deze site mensen zijn die een probleem hebben met hun Orange internet/telefonie. En dus dat de mensen die geen problemen hebben hier in feite ondervertegenwoordigd zullen zijn, dan is het verschil van 9% met mensen die 'nooit' hebben geantwoord niet eens zo groot. Tel daar nog eens bij op de 15% die hem maar eens per maand resetten en je hebt een meerderheid van 43% van mensen die zelden tot nooit problemen hebben.

Ik denk daarom dat de enige conclusie die we kunnen maken is dat de meeste mensen geen problemen ervaren met hun livebox en dat wij, "vaak resetters", gewoon pech hebben.

Tijd voor een nieuwe enquete...
 
1984
Na meer dan een maand heb ik heb gisteren een warme reset gegeven,
Toen ik de LB voelde, voelde hij aan de rechterkant warm aan, de linkerkant (waar de lampjes zich bevinden voelde normaal aan.....)
Is dit normaal of moet ik mij daar zorgen om maken en iets ondernemen....Frown

(heb daarna even de stekker eruit gehaald en zo nog eens reset)
 
Orange0181
Ik heb Orange/wanadoo nu zn 2,5 jaar en heb 2x problemen gehad met een grote update van de LB, een nieuwe LB was de oplossing, De laaste 1,5 maand is mn kraakt mn telefonie als een gek (zo erg dat ik na 1 a 2 minuten degene die belt niet meer kan verstaan) en mn internet is super traag en zodoende moet ik mn LB 7x a 8x per week resetten. Ook valt mijn verbinding met ineternet weg zodra ik gebeld wordt. Je belt Orange en die zeuren of je kabels en aansluiting van je LB wel goed is!!!!!!!! die heb ik vanaf het eerste moment niet meer verwisseld. Sinds het Orange is geworden is Het echt bagger.............
 
moeskoetie
ik heb de laatste 3 dagen 3x de livebox moeten herstarten omdat deze bevroren stond. de lampjes brande wel, maar geen internet.
en de helpdesk bel ik echt niet, ondanks herhaalde oproepen van de helpdesk via de email.
ik heb de automatische overboeking terug laten storten.
ben toch niet achterlijk........de helpdesk zeurt alleen over kabels. iets anders weten ze toch niet.AngryAngryAngryAngryAngry
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe leden enquete: Hoe vaak reset jij de livebox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vuurwerk verbod enquete Algemeen : 1 09 dec 2019
Enquete: Netflix Algemeen : 1 29 sep 2018
Zyxel modem herstart vaak Zyxel configuratie en problemen : 5 20 jun 2018
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen : 6 17 aug 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie