obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid standaard van 4mb naar 1.5mb
Leetje
Ik heb 4mb adsl, st 516i en geen livebox.
Ben sinds kort overgestapt van wanadoo 3mb naar orange 4mb. (Spijt).

Rond 20:30 stort mijn download in van 4mb naar ca 1.5mb .
Na een uurtje krupt de snelheid weer omhoog en ca 23:00 krijg ik weer de volle 4mb. Als half Nederland zit te internetten zakt mun download inelkaar. Overduidelijke reden congestie in het ipbackbone netwerk. Na hier op het forum te hebben gelezen zijn er veel mensen met deze klachten en moet dit bekend zijn bij een performance afdeling van Orange.

eea heb ik als klacht gemail en ik krijg fijne script gegenereerde antwoorden. Ze lezen gvd de mail dus niet eens. Ik heb grafieken toegevoegd maar helaas. Ze zullen het te druk hebben.

Uw livebox blabla, IK heb GEEN livebox Grrrrrr.


zie hier de mail als je wil lachen. Lees van beneden naar boven.


2de antwoord

Geachte xxxxxx,

Uw modem traint in met een snelheid van standaard 4Mb. Als u deze snelheid van uw kant niet haalt ligt dan zeer waarschijnlijk in uw thuissituatie. Het signaal dat naar uw livebox gaat lijkt vanuit de lijnmeting ook naar andere aansluitingen in uw huis te gaan. Dit kunt u controleren door het isra aansluitpunt open te schroeven en te kijken of u meerdere koperdraadjes op de aansluitpolen ziet. Die lopen dan naar andere contactdozen of losse lijnen. Ook mag alleen de rode (
linksboven) en de blauwe ( rechtsboven) draad zijn aangesloten, het andere aderpaar mag niet aangesloten zijn. Tevens kan het zijn dat u niet op het israpunt ( hoofdtelefoonaansluiting) zit maar op een wandcontactdoos veel verder daarvan verwijderd ( >5 m). Zou u bovenstaande kunnen controleren ? Wij horen verder graag van u

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Original Message Follows: ------------------------


2de vraag

Geachte heer, mevrouw, van Orange

Ik wil u verzoeken de orginele klacht nogmaals te lezen.
Daar zijn al vele antwoorden op de vragen die worden gesteld.


Zoals in de bijlage is te zien heb ik (dit maal 30 mei, dag 3) wanneer ik begin te downloaden om 17:30 geen probleem, maximale download snelheid.
Echter is te zien naar mate de tijd vordert de snelheid licht afneemt.
Steeds meer mensen beginnen te internetten en er is blijkbaar niet genoeg capaciteit. Om 21:10 valt de verbinding terug naar 120 kb, een duidelijk lagere quality of service.

Reden, Congestie in het ipbackbone netwerk van Orange !



Rond 21:50 begint de snelheid weer langzaam omhoog te kruipen. Om 22:48 weer de volle 4 mb.

Bij wanadoo had ik dit btw nooit (3 mb) , deze gebruikten vrijwel zeker andere routeringen.
Ik heb dus per saldo nu een langzamere verbinding.

En het probleem blijkt vaker voor te komen; http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=21&thread_id=1080


Zie ook http://online.gebruikers.eu/forum/viewforum.php?forum_id=21 waar vele klanten (mensen) klagen over teruglopende snelheden.

Dit probleem moet toch bekend zijn bij Orange ?!!


Binfile downloaden - 120 kb begonnen 21:23 Firewall uit - maakt niets uit maar dat is ook logisch heeft er niets mee te maken.
P2p - nee.
Spam - heb kaspersy en nod32 draaien, dus niet.
Portforwarding - Onder controle
Andere kabel -ja / geen verschil
KPn punt - beneden / kabel 12 meter heeft verder niets met het probleem te maken




De problemen die ik tijdens het downloaden ondervind zijn onacceptabel.
Zeker ook omdat ik deze verbinding oa beroepsmatig gebruik.

Graag zou ik van u oplossingen zien en geen vragen meer aangezien eea nu
duidelijk is !
Ik vertrouw er nog steeds op dat eea nu binnen korte tijd wordt
opgelost.

Vriendelijke groet,
xxxxxx


1ste antwoord

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Orange Breedband Helpdesk [mailto:KSONB1@orange.nl]
Verzonden: woensdag 30 mei 2007 15:23
Aan: xxxxx
Onderwerp: Re: Geachte heer, mevrouw,

We willen u verzoeken de volgende vragen te beantwoorden:

Waar zit uw hoofdpunt *IsRa-punt* van de KPN? (Kamer/Verdieping)
Welk type IsRa-punt heeft u?
Waar in uw woning staat uw modem? (Kamer/Verdieping)
Hoe lang is de kabel tussen uw modem en het IsRa-punt?
Heeft u al een andere kabel tussen uw modem en het IsRa-punt geprobeerd?


Verder kan een trage verbinding worden veroorzaakt door spyware,
firewall of p2p software. Meestal door een probleem met port-forwarding.


Verder kunt u via ftp://ftp.orange.nl/pub/test met bestanden van
verschillende grootte (bijvoorbeeld een .bin-bestand) naar je computer

kopiëren om de snelheid te testen. Graag zien we daar het resultaat
van,
inclusief vermelding van de datum en tijdstip van de test.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Original Message Follows: ------------------------


1ste klacht

Al 2 dagen heb ik in de avond verminderde download snelheden. Van 4mb
naar ca 1.5 mb. De voorafgaande dagen sinds ik van wanadoo naar Orange

ben gegaan was dit niet het geval. Zoals vandaag aan het downloaden met

4mb, ca 20:30 plotsling naar 1.5 mb. Ik download via eweka maar heb uiteraard ook verder getest. Heb getest op speedtest.nl en dit komt overeen met 1.5 mb Op andere site 100mb.bin file getest idem dito. Er zit geen wlan tussen dus rechtstreeks op de modem (st 516iv6). Geen veranderingen in de bekabeling. Heb de modem al meerdere gereset en de firmware is up to date. Heb de firewall (Kaspersky) al uit gehad, geen verschil. De download grafieken zijn grillig dus de bandbreedte wordt ook niet afgeknepen. Het ethernet lampje op de modem knippert, echter bij de handleiding is hier geen verklaring voor. Er is alleen een verklaring als dit lampje uit is. Ik ga er dan ook vanuit dat het probleem/storing aan ISP zijde zit. Ik vertrouw erop dat eea snel en correct wordt opgelost.
Leetje voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Leetje op 01 juni 2007, 09:51
 
Leetje

Quote

Bitfreak schreef:
Net ff een testje gedaan,430KB/sGrin


Op dit moment nog steeds een stabiele lijn...

Iig bedankt voor je reakties. Grin
 
Litmanen
Leetje, bedankt voor het plaatsen van het Help Desk Antwoord. Hiermee kon ik het probleem van mijn langzame verbinding verklaring; Er zat nog een telefoonaansluiting voor de LiveBox... Bij Wanadoo-lite was dit geen probleem! Nu echter kneep deze de downloadsnelheid behoorlijk dicht... ik kan eindelijk weer normaal internetten en hoef geen minuut (!) meer te wachten voordat een pagine geladen is! SmileSmileSmile
 
Leetje

Quote

Litmanen schreef:
... ik kan eindelijk weer normaal internetten en hoef geen minuut (!) meer te wachten voordat een pagine geladen is! SmileSmileSmile


Mooi dat er iig iemand gebaat is bij de standaard helpdesk antwoorden. Wink

Gisteren, Zondag dus storte mijn download vanaf 15:00 in weer naar ca 1.5 mb en rond 23:30 had ik weer de volle 4mb. -zucht-

Heb gisterenavond een boos mailtje gestuurd en gezegd dat als eea niet snel wordt opgelost ik het contract eenzijdig zal opzeggen. we wachten af.AngryAngryAngry
 
mesa57
Een Speedtouch 516i met Tomato firmware is wel een aparte combinatie. Misschien dat die moeite heeft met Orange family. Misschien kun je de oorspronkelijke firmware eens proberen ?
 
Leetje

Quote

mesa57 schreef:
Een Speedtouch 516i met Tomato firmware is wel een aparte combinatie. Misschien dat die moeite heeft met Orange family. Misschien kun je de oorspronkelijke firmware eens proberen ?


de tomato firmware draait op mijn linksys wrt54gs accesspoint niet de 516i.
Deze zit na de speedtouch 516i en deze heeft zijn orginele firmware.

Indien ik de linksys ertussen uit haal is er geen verschil met de download snelheid. maw Er zit niemand wireless bandbreedte van me stelen.

Kan ook eigenlijk niet, ssid uit, wpa2/aes, mac adress filtering.

Toch bedankt voor je reply.
 
dickhond
Hey hallo, ik heb precies hetzelfde probleem, rond 7 uur tot ongeveer 11 verminderd de snelheid met ongeveer iets meer dan de helft. Zo haal ik max rond de 420 k download en rond 7en valt hij terug naar ongeveer 115 max.. Resetten en uitzetten helpt niets want het is elke dag rond hetzelfde tijdstip ongeveer hetzelfde.

Mijn vraag is; heeft iemand al respons gehad van orange betreffende dit probleem?
 
mesa57
Zou ook kunnen duiden op een overboekingsprobleem op de dslam of de lijn. Veel buren dus die ook orange hebben een zwaar aan het downloaden zijn. Ik weet niet wat de overboekingsrate bij Orange is. De meeste isp's zwijgen daar heel erg over. Maar 1:40 schijnt wel eens voor te komen (40 gebruikers op 1 dslam / lijn). Dat betekent dat in een bepaald tijdsinterval slechts 1 op de 40 gebruiker de maximale snelheid krijgt.

Er zijn providers die met een lage (b.v. 1:10) of geen overboekingsrate adverteren. Maar die zijn dan ook beduidend duurder (denk aan meer dan 100 eur per maand).
Gewijzigd door mesa57 op 11 juni 2007, 21:13
 
dickhond
Ok, bedankt voor je reply.

Ik heb hiervoor adsl direct gehad en ik had nooit last van schommelende download snelheid tijdens bepaalde tijdstippen. Ik vind het dan ook zwaar storend want rond dit tijdstip zit ik meestal op internet.. bastards..
 
dickhond

Quote

vdrijver schreef:
Ik heb het probleem ook,van de 4 Mbit had ik ineens idsn snelheid (16 kCool.Erg triest,heb orange maar weer gemaild met de rest van de storingen,waarvan een case van 8 mei openstaat volgens orange(en volgens de brief van Orange 24 april)19 juni hebben ze het modem terug als ik niet word gebeld door iemand of er iets van een colance regeling word getroffen.Orange erg slechtSadSadSad

heb trouwens een telefoonummer van ze.kan je ze gewoon via de receptie bereiken.kijken hoe ze dat vinden:020 535 5555
Naar wie moet ik vragen als ik daarheen bel? ik neem dat ze me niet gewoon naar het callcenter kunnen doorschakelen?

Je zegt dat jij dit probleem ook hebt, maar heb jij het constant of ook alleen op bepaalde tijdstippen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid standaard van 4mb naar 1.5mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Advertentie