obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid standaard van 4mb naar 1.5mb
Goodfella
Ik heb t zelfde probleem sinds kort alleen hier is t door de hele dag heen... sochtends vroeg loopt de download wel gewoon rond de 450kbs maar smiddags en savonds schommelt ie flink ... helaas zit ie dan meestal zo rond de 110kbs en sinds vandaag zelfs maar rond de 80kbs Sad Dat `t hier allemaal wat slomer gaat was me vooraf bekend, woon nu eenmaal in een gat in limburg (heb altijd breda gewoond en al mn vrienden daar halen voor t zelfde geld zo`n 1500kbs!) maar ok, ik kon wel leven met 450kbs maar NIET met een download lager dan 100kbs!!!!

Ga morgen ook informeren hoe ik zsm van deze rotzooi kan afkomen, desnoods afkopen... ben helaas pas sinds kort overgestapt van adsl basic naar family dus zal me wel wat gaan kosten maar hier heb ik nog minder dan niks aan! Angry
 
Leetje
Nadat ze voor de vierde keer begonnen over de livebox (als replie op mijn mail) die ik niet heb ben ik erug boos geworden. Ik heb een paar honderd keer in de meel gezet "klant heeft geen livebox".
Kreeg toen antwoord van iemand die mijn 4 replies wel een keer heeft gelezen. Ik heb excuses gehad vanwege het feit dat collega's eea niet goed hebben gelezen. Echter daar koop ik nix voor, filmpje downloaden duurt nou gewoon veel te lang....

Btw Zaterdags en Zondags stort de snelheid rond 15:00 tot ca 23:00.
Tijdens de donors show laatst en als het bloedheet is zijn er trouwens geen problemen. Grin Hoe zou dat toch komen lieve orange mensen.

Ze zijn het nu aan het onderzoeken en tijdens telefonisch contact zei men dat het probleem naar de volgende lijn van support gaat. Zal mijn tijd weer duren.

Vanwege deze problemen ga ik wel de incasso volgnede maand storneren dan wel de automatische incasso intrekken. Es kijken of er dan iemand wakker wordt daar.

SadSadSadOrangeSadSadSad

-edit-
Heb zojuist mijn automatische incasso terug laten boeken.
Ga zodadelijk bellen om te proberen mijn contract door orange zelf te laten opzeggen. Angry

Algemene voorwaarden.
3.3) Orange behoudt zich het recht voor de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden indien daarvoor redelijke gronden bestaan, met name indien er een redelijk vermoeden bestaat dat de Klant de Overeenkomst niet naar behoren zal naleven, bijvoorbeeld indien Orange twijfel heeft aan of informatie heeft over de kredietwaardigheid of slecht betalingsgedrag van de Klant jegens Orange of derden. Orange mag zich hierover laten informeren door derden.

Ga proberen hiervor in aanmerking te komen. :p:p:p
Gewijzigd door Leetje op 13 juni 2007, 08:55
 
Leetje
Hmmmm....

Blijkt toch niet zo te werken. Na 5 maanden niet betalen krijg ik het incassoburo op mijn dak. :p

Dan maar proberen om voor 1 van de andere punten in aanmerking te komen. Grin

(4.5) Orange is gerechtigd de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen in het geval de Klant:
a) aan Orange valse en/of verkeerde gegevens heeft doorgegeven;
b ) heeft nagelaten juiste gegevens of wijzigingen (tijdig) door te geven;
c) de Overeenkomst onder valse voorwendselen is aangegaan;
d) komt te overlijden, dan wel (bij rechtspersonen) wordt geliquideerd;
e) faillissement heeft aangevraagd of in staat van faillissement is verklaard;
f) surséance van betaling heeft aangevraagd dan wel surséance van betaling is verleend;
g) onder curatele of bewind is gesteld of op enige andere wijze het vrije beheer over zijn vermogen verliest, waaronder in geval van schuldsanering.

Ik laat het er voorlopig toch maar op aankomen. MAW laat maar komen die herrineringsbrieven !!!! AngryAngryAngryAngryAngryAngryAngryAngry

Ik lees nergens dat eea ineens moet worden betaald...
Kan ze ook plagen door het 22 maal 1 euro over te boeken.
Kijk nog wel wat we gaan doen.
Gewijzigd door Leetje op 13 juni 2007, 10:10
 
Leetje
Heb net een mail gestuurd naar Yves Gauthier CEO Orange Nederland.


+++++++++++++++

Dear Mr Gauthier,

Currently there seem to be many customers that have problems when downloading via the Orange network.
On the internet in many forums people are complaining about the downgraded downloadspeed after 19:00 en in the weekends.
I do not know if you are aware of these problems. In my humble opinion this is due to congestion in the ip backbone network of Orange.

However the helpdesk is stating that this is not the case and they rather keep asking me many many times for info over a livebox that I do not have.

Perhaps some attention of you Sir regarding this matter could speed things up a little bit and help the hundereds to I assume thousanths of customers having these problems.

Kind Regards,
xxxxxxxxx

+++++++++++

We wachten af............. Smile


-edit-
typo
Gewijzigd door Leetje op 13 juni 2007, 10:35
 
mesa57
Wat bedoel je met IP backbone netwerk ?
Ik heb uberhaupt geen last van enige snelheidsvermindering op wat voor tijd dan ook. Altijd fullspeed 20mb. Dus het lijkt me aan de capaciteit van je wijkcentrale te liggen.
 
Leetje

Quote

mesa57 schreef:
Wat bedoel je met IP backbone netwerk ?
Ik heb uberhaupt geen last van enige snelheidsvermindering op wat voor tijd dan ook. Altijd fullspeed 20mb. Dus het lijkt me aan de capaciteit van je wijkcentrale te liggen.


Euh... ip vanaf mijn huis naar waar dan ook is voor mij ipbackbone.
 
mesa57
Het heeft dus duidelijk niet met alle adsl verbindingen te maken. Lijkt me eerder een bottleneck in je wijkcentrale. Gewoon teveel orange gebruikers op die centrale.
 
Leetje
Ok... maar als ik dit forum lees hebben veel mensen problemen sinds kort met hun verbinding die s'avonds afsterft. Die wonen niet allemaal hier. Ik verwacht gewoon met mijn 4mb abbotje continu 4 mb. Zoals met wanadoo 3mb nooit problemen gehad en nu 4mb naar 1mb. En da was via kpn. Ligt hoe dan ook aan capaciteits problemen ergens bij orange, direct in de wijkcentrale of verderop in het netwerk.
Dit mag orange lekker uitzoeken...
Zullen toch wel de linken hier en daar monitoren neem ik aan.
 
rrozema
probeer eens met tracert of pathping te kijken waar de vertraging optreedt wanneer het zo traag is.
 
Leetje
Dat is inderdaad een goeie...
Gaan we vanavond even uitproberen, bedankt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid standaard van 4mb naar 1.5mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Advertentie