obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Vraagje hulp of afstand live box
zomerbloem
Ik wil mijn moeder helpen met haar pc via hulp op afstand.
Zij heeft ook een live box net als ik. Alleen krijgen wij geen verbinding met elkaar.
Als ik haar pc op mijn live box aansluit, dan werkt hulp op afstand wel. Ik kan dan zowel met anderen op hulp op afstand als via mijn eigen pc en andersom. Dus het licgt aan haar live box. Weet iemand of er bepaalde poorten open moeten op haar livebox, of iets anders?
 
rrozema
tcp port 3389 moet je forwarden op je moeder's livebox naar het interne ip adres van je moeder's pc.

Alle details staan hier: http://support.microsoft.com/kb/30629.../306298/nl. De livebox ondersteunt geen uPNP, daardoor werkt de 1e methode met 'het ticket van de gevorderde' niet. Je moet dan ook gebruik maken van de 2e methode, de port forward op de livebox van de 'beginner'.
 
zomerbloem
Oja, ik wilde nog even weten wat ik bij naam in moet vullen, dus de eerste optie?Wink
 
Richard
Naam maakt niet uit, noem het bijv. Hulp op afstand, of Moeder of weet ik veel, de naam staat vrij, gaat er om dat je bij desbetreffende forward weet waar hij voor dient, dus iets gemakkelijks.

Greetings, Richard.
 
zomerbloem
Ik ga het morgen doen. Je hoort van mij of het is gelukt. Ik heb trouwens al even bij mijzelf nagekeken. Bij mij staat er ook mijn IP adres al. Het eindigd bij mij met een 10.

Groet,

Dick
 
Richard
Ja dat kan, de Livebox zet daar automatisch het ip adres neer van de aangesloten pc, dus als je geen switch ofzo gebruikt en het moet naar die pc toe, dan scheelt dat alweer in de instellingen.
Succes alvast voor morgen en prettige nachtrust!

Greetings, Richard.
 
zomerbloem
WinkWinkWinkWinkWinkWinkWinkWink
 
zomerbloem
Dag Richard,

Ik heb inmiddels geprobeerd met de laptop bij mijn moeder thuis hulp op afstand te gebruiken met een kennis van mij, dit gaat dus goed. Het probleem zit hem in dat zij dus niet bij mij kan komen en andersom. Wij hebben beiden een live-box. Het probleem is dat het in ons geval niet werkt bij 2 abonnementen van orange. Het lijkt hier verdacht veel op. Dus het werkt wel van live box naar een ander modem, maar niet van live-box naar live-box. Heb jij nog een idee wat het dan zou kunnen zijn?

vriendelijke groet,

Dick
 
Richard
Je schrijft dat het wel werkt van Livebox naar ander modem. Heb je dat omgekeerd ook al eens getest, dus van dat ander modem naar livebox, dus dat jouw kennis bij jou hulp op afstand gebruikt?

Dan weten we namelijk of de Livebox het toelaat. Zoja laat hij het toe.

Dan zou het probleem zich in een Livebox naar Livebox situatie kunnen bevinden, een niet gestarte service, beveiliging door firewall, beetje moeilijk te zeggen.

Er zijn al mensen die overgestapt zijn naar bijv. UltraVNC omdat dit wel werkt, maar theoretisch gezien zou Hulp of afstand ook moeten werken.

Greetings, Richard.
 
zomerbloem
Het is inderdaad dat die kennis van mij met zijn pc (modem) op die laptop kan komen, en andersom. Mijn moeder heeft eerst een modem van speedtouche gehad. Hier hadden wij het zelfde probleem mee. Hier konden wij ookgeen verbinding met elkaar krijgen. Dus eigenlijk ligt het ook niet eens aan de livebox zou je denken, maar heeft het meer iets te maken met de verbinding orange tegen orange. Ik had vanmiddag ook de firewall in onzer beidde modems al uitgezet, maar dit hielp ook niets.
Het vreemde is, dat als zij mij uitnodigt op hulp op afstand, dat zij direct de melding krijgt dat de verbinding tot stand is gebracht, en ik krijg een melding dat de verbinding niet tot stand kan worden gebracht.

Misschien heb je hier weer iets aan?

Oja, VNC heb ik ook al gedownload maar hier snap ik niet veel van hoor. Hulp op afstand moet het toch gewoon doen. Dit is net wat jij al zegt.

Groet,

DickWinkWink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraagje hulp of afstand live box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
live TV op je pc Algemeen : 2 06 apr 2018
hulp Algemeen : 1 24 feb 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 feb 2017
live tv op pc Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 27 12 aug 2016
Advertentie