obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Livebox niet /wel geactiveerd
1984
Mijn Livebox (incl.telefonie) valt sinds gisteren avond om de ± 6 min. uit en schakelt dan vanzelf weer naar ± 3 min. in zodat ik weer op het net en bellen kan.
resetten,heeft niets geholpen. zo ook de helpdesk, de enigste oplossing die ze boden was een kabeltje 30cm tussen de livebox de hoofd aansluiting)
Heeft iemands een beter advies de de helpdesk van Orange

erg lastig zo'n knipperende internet verbinding

Livebox configuratiemenu : Livebox

internetverbinding niet geactiveerd wijzigen
telefonie niet geactiveerd wijzigen

Livebox configuratiemenu : Livebox

internetverbinding geactiveerd wijzigen
telefonie geactiveerd wijzigen
 
1984
Ik heb de Livebox non-stop aangesloten en zover ik weet gaat hij dan zelf opzoek naar update's , maar naar mijn gevoel gaat dat niet altijd goed, waardoor hij kuren krijgt.
Momenteel functioneert de livebox weer normaal (zolang het duurt..??)
Zijn er forum leden die dit herkennen....Frown
 
1984
Ik weet eerlijk gezegd niet welke versie ik heb (4mbit?) er staat nog Wanadoo op.

Wat betreft dat 30 cm kabeltje....ik twijfel erg veel aan de kennis van de Helpdesk,
Al meerder malen kreeg ik tegenstrijdige antwoorden op de zelfde vraag, Op een MacOs Forum vond ik nog meer verschillende antwoorden van de helpdesk over het zelfde onderwerp. De oplossing vond ik op dat forum (en niet bij de helpdesk)

Momenteel functioneert de livebox weer normaal ....zonder de Livebox verplaatst te hebben.....Ra ra wat was het probleemCool
 
1984

Quote

vdrijver schreef:
@ 1984,het staat in je modem wat ie voor snelheid geeft

ADSL-verbinding

Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 8968 Kb 996 Kb

Software

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204A
Referentie 3202WNLB_22204A

Verder kan ik het niet vinden, ik werk met MacOsX 10.4.9 Frown
 
Richard
Nou da's dus bijna 9mbit snelheid wat je hebt.
Het ziet er verbonden uit, dus lijkt me dat het nu in orde is, toch?
Greetings, Richard.
 
1984
Ja dat is correct @Richard, en dat met de Livebox ±15 meter van de hoofdaansluiting........Echter waarom vraagt de helpdesk alleen maar of mijn livebox met een kabeltje van 30 cm is aangesloten, want volgens hun is dat het probleem...persoonlijk kan ik wel meer oorzaken bedenken.
Maar goed hij doet het weer.....zonder iets veranderd te hebben (software probleem)Frown
Gewijzigd door 1984 op 12 juni 2007, 23:35
 
Richard
Waarom ze dat vragen? Omdat ze langer dan iets van 1 meter niet supporten want dan ligt het probleem volgens hun altijd aan de kabellengte.
Natuurlijk kan kabel last hebben van externe invloeden, vocht etc. en is het eigenlijk het beste om het kabeltje zo klein mogelijk te houden, maar het is ook weer onzin om te stellen dat een lange kabel per definitie niet goed zou zijn.

Bij mij thuis ligt er ook 15 meter tussen. Ook geen problemen hier.
Waarschijnlijk heb je inderdaad toch te maken gehad met een storing of heeft er iemand in de centrale zitten klooien of is een trafo daar oververhit geraakt of zoiets, dat zou ook nog kunnen.

Greetings, Richard.
 
tazman74
hmmm ik ben dus blijkbaar niet de enigste met dit probleem
kheb ook al van alles geprobeerd
stekker er in en er uit
moet zeggen bij mij is het nog niet zo erg valt ongeveer eens in de 2 dagen uit ooit 3 keer per dag
kheb een hardreset geprobeer dat hielp dus ook 2 dagen hmmm Sad
ben benieuw wat orange hier over te zeggen heeft
zal wel een foute update zijn die die blijft zoeken
ik denk dat het probleem zich van zelf oplost
maar het zou niet verkeerd zijn hiervan een melding te maken via hun site of een mailtje zou heel wenselijk zijn
dan weten we in ieder geval of dat ze er mee bezig zijn
ben nu al ongeveer 6 jaar eerst wanadoo en nu dus orange
eigenlijk is wanadoo mijn altijd goed bevallen
 
1984
De livebox +telefonie hebben het de laatste 10 dagen onafgebroken goed gedaan. ± een 1 uur geleden begon het ADSL lampje weer te knipperen zo ook het dataverkeer lampje, zoals hij 10-6-07 (zie eerste post)_ ook deed .
Ditmaal heb ik hem via de site ( http://192.168.1.1/ ) de livebox opnieuw gestart.
Wat is het verschil tussen via de site starten of reset via stekker eruit of reset met rst knop ingedrukt.......Frown
Gewijzigd door 1984 op 20 juni 2007, 21:10
 
rrozema
Hij wordt niet elke 5 dagen gerestart. Elke 5 dagen controleert hij of er een nieuwe firmware op de downloadsite staat. Slechts wanneer er een nieuwe firmware staat, wordt de livebox automatisch gereset.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox niet /wel geactiveerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie