obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Netwerk 2 XP pc's + printer werkt niet
PSVfan
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb twee XP pc's aangesloten op de Livebox:
PC 1: Windows XP Pro, aangesloten op GELE poort van de Livebox, heeft een normale inkjet-printer die ik ook wil delen.
PC 2: Windows XP Pro, aangesloten op de RODE poort van de Livebox

Het probleem is dat ik op beide pc's niet kan klikken op "Zoeken naar computers in werkgroepen". Ik krijg dat de melding: "Mshome is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar."

Op beide pc's staat één account die administrator van windows is.

Kan iemand mij helpen?!
 
mesa57
Hebben ze ooit wel samen gewerkt ? Het lijkt me dat de werkgroep of zo niet juist is ingesteld.
Je kunt de netwerk wizard eens op beide pc's uitvoeren.
 
PSVfan
Ja hebben een tijd samengewerkt maar na verhuizing lukt het niet meer. Heb de wizard al op beide pc's uitgevoerd, zelfde werkgroepnaam gebruikt, maar hou hetzelfde probleem.
 
mesa57
Het kan zijn dat er wat mis gaat met het toekennen van ip adressen.
Weet je de ip adressen van beide pc's ?
Kunnen je van de ene pc de andere pingen en terug ?
 
PSVfan
Hoe kan ik ook alweer zien wat de ip-adressen van de pc's zijn?
 
mesa57
start / uitvoeren / cmd
ipconfig /all
ping {ip adres van de andere pc}
 
PSVfan
Heb het geprobeerd:

Pingen van PC 1 naar PC 2 is geen probleem.
Pingen van PC 2 naar PC 1 lukt niet.

Wat is nu het probleem?
Gewijzigd door PSVfan op 16 juni 2007, 23:41
 
rrozema
PC1 heeft waarschijnlijk z'n firewall dicht staan.
 
PSVfan
Ja nu werkt 't. Bedankt voor de hulp!!
Gewijzigd door PSVfan op 17 juni 2007, 15:12
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk 2 XP pc's + printer werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie