obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Max snelheids'bepaling' Wanadoo website
trapm
Ligt er volgens mij al enkele dagen uit Sad

Kan niet zien wat ik, theoretisch, aan snelheid mag en kan verwachten indien ik over zou stappen op Wanadoo Family.
 
Puma
ga naar : http://pcdb.bbned.nl/ en tik je gegevens in.

zie hieronder in het tabel om te schatten hoeveel snelheid je zult halen.

1118500572
 
Vlokjesman
hoe bedoel je ... heb je geen internet meer of ..???
Ik ben ijdel. I know I am!
 
trapm
Dit plaatje ken ik en de BBned tabel ook.

Zou uit moeten komen op 15Mb plus..... (1061 mtr van centrale af)
BBned info schijnt verouderd EN alleen BBned te laten zien.
Tiscali geeft mij w?l mogelijkheid om een T20 lijn aan te vragen dus die heeft al wel de juiste apparatuur in de centrale staan. Wanadoo zou ook kunnen leveren.

Ik vond alleen dat grafiekje van Wanadoo zo leuk Wink
Dat groene balkje dat Wanadoo laat zien als je op de knop naar de maximaal haalbare snelheid laten zien, drukt Wink
Gewijzigd door trapm op 02 mei 2006, 16:53
 
Vlokjesman
omg haahahaha
of omdat het wat goedkoper was ?
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Puma
BBned is juist niet verouderd. TUdelft database wel. volgens Tudelft kan ik alleen KPN aanvragen en dat terwijl ik alle netwerken kan aanvragen van ADSL. BBned laat inderdaad alleen zien of BBned beschikbaar is.
Voor andere netwerken, kan je bij de desbetreffende providers terecht om te controleren.

Tabel is gebaseerd op enquetes die gehouden zijn. erg betrouwbaar is het niet maar komt wel degelijk in de buurt.
Gewijzigd door Puma op 02 mei 2006, 22:12
 
Richard
Het balkje van Wanadoo is leuk maar klopt ook niet. Voor mijn aanmelding begon hij bij 15 a 16 mbit en zwalkte dan eerst even kort naar 10mbit en vervolgens bleef hij op 12 a 13 mbit hangen dus ik dacht die snelheid ongeveer te krijgen.
Ik zit 1270 meter van de centrale af volgens BBNed en 1250 volgens adslcentrale.nl.
Mijn daadwerkelijke snelheid waarmee de Livebox intraint is 18.500 mbit. Downloadsnelheid gemiddeld 1844 kbytes/sec. dus over de 1,8 megaBYTE.

Als jij er 1061 vanaf zit je nog dichterbij dan ik zelf en moet je eigenlijk ook boven de 15mbit kunnen halen.
Er van uitgaande dat de afstand naar de centrale daadwerkelijk correct is en alles goed aangesloten etc. etc.
Greetings, Richard.
 
Puma
13.81 moet je het delen.

BBned geeft inderdaad een schatting aan en tel daarom ook altijd minimaal 300 meter erbij op.
 
Richard
????
Even in mijn Livebox gekeken:
Dichtbij : 24.5 (dB)
Als ik dat ga delen door 13.81 kom ik uit op 1.77nogwat.
Is dat nu meters of kilometers of hoe moet ik dat nu bekijken?

Volgens adslcentrale.nl is het 1250 meter. Een meting van KPN zelf op mijn voormalige ISDNlijn gaf 1900 meter aan.... wat is nu de juiste waarde?
Want ik vind het wel erg knap dat als het inderdaad 1900 meter is, dat mijn modem toch nog intrant met 18.500 kbyte.
Gewijzigd door Richard op 04 mei 2006, 02:49
Greetings, Richard.
 
Puma
1,77 KM is de juiste waarde.

dus het is best wel precies als je het zo bekijkt. als KPN 1900 m heeft gemeten
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Max snelheids'bepaling' Wanadoo website', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Website geblokkeerd? Algemeen : 12 03 jan 2016
Snelheids verlies Snelheid : 9 08 jun 2015
Website en games van battle.net niet laden Storing : 3 22 jun 2014
onjuiste snelheids toezegging Online om abonnementjes binnen te halen? Klacht over Online : 17 04 jun 2014
Website Online.nl niet meer bereikbaar met Opera Algemeen : 5 24 apr 2014
Advertentie