obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
CRC errors
beatwixonline
Hoi,

sinds afgelopen maandag ben ik in het bezig van Orange Family.
Heb eerder altijd 8mbit kabel gehad, maarja, het kost je het dubbele dus de overstap is puur kosttechnisch gemaakt.
Maar nu heb ik toch het idee dat ik niet het maximale uit de verbinding haal.

Dslam afstand is 2,5km ongveer (speedtest laat 1,7km zien maar dat is bullshit Wink )
LB geeft op dit moment dit weer bij een UP-time van 20:37 uur
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 10144 Kb
Afname Dichtbij : 35.1 (dCool
Ver weg : 13.2 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 8 (dCool
Ver weg : 13 (dCool
HEC-teller 11605
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3189
ES-teller van 1 dag 0


ik maak me met name zorgen om de CRC-fouten en die HEC-teller, ik lees hier ook posts waarbij veel mensen toch vele malen lager uitkomen.
Snelheid is op dit moment goed te noemen, gekke is wel:
-wanneer ik van de public FTP van orange een 100mb bestand download kom ik onder de 900kb/s te zitten.
-download ik het 100mb bestand van tele2 haal ik een strakke 10,1Mbit
 
mesa57

Quote

beatwixonline schreef:
Snelheid is op dit moment goed te noemen, gekke is wel:
-wanneer ik van de public FTP van orange een 100mb bestand download kom ik onder de 900kb/s te zitten.
-download ik het 100mb bestand van tele2 haal ik een strakke 10,1Mbit

Dan zou ik me (en dat doe ik ook niet) geen zorgen maken over crc fouten e.d. Die heb ik ook maar internet / downloaden werkt keurig op full speed.
 
beatwixonline
nja, maar toch.
Ik heb nog een kpn monteur tegoed van Orange, die mijn IS/RA gaat nakijken en eventueel schoonmaken. (kan het zelf ook doen, maar officieel mag dat niet)..
gekke is nu dat ik hem net reset heb, ik heb de bekabeling aangepast geen 4-aderig meer maar allemaal Cat 5e twisted pair, en ik train opeens bijna 1mbit minder in...Frown
 
rrozema
crc fouten betekent dat je re-transmits hebt op je verbinding en dat betekent dus incidentele vertragingen. Voor een real time toepassing als bijvoorbeeld VOIP is dat juist wel heel vervelend. Je krijgt er echo en na-ijl effecten van. Het kan zelfs, bij echt grote aantallen, leiden tot stotterende of zelfs gedeeltelijk stilvallende verbindingen.
 
beatwixonline

Quote

rrozema schreef:
crc fouten betekent dat je re-transmits hebt op je verbinding en dat betekent dus incidentele vertragingen. Voor een real time toepassing als bijvoorbeeld VOIP is dat juist wel heel vervelend. Je krijgt er echo en na-ijl effecten van. Het kan zelfs, bij echt grote aantallen, leiden tot stotterende of zelfs gedeeltelijk stilvallende verbindingen.


dus, met andere woorden, erg stabiel is de verbinding niet.
Dat werd mij namelijk medegedeeld door iemand van Orange, toen ik even daarvoor alsnog een KPN monteur had aangevraagd voor een IS/RA test.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik 10mbit redelijk genoeg vind, aangezien ik op 2500m zit en in een oudere flat, maar toch.
 
mesa57
Heb je last dan van echo een na-ijl effecten ?
 
Richard
Mijns inziens mag je ook tevreden zijn met 10mbit op 2,5 kilometer. Voor de dslam aanpassing zou dat ongeveer 12mbit zijn geweest.
Crc errors heb ik hier ook, als het maar niet te gek word.

Greetings, Richard.
 
spatieman
wat al hierboven gezegt werdt.
nietveel aantrekken van die vouden.

effe een dump geven van mijn zooi

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7408 Kb
Afname Dichtbij : 33.0 (dCool
Ver weg : 11.6 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 12 (dCool
Ver weg : 11 (dCool
HEC-teller 676496
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 62379
ES-teller van 1 dag 0


U bent verbonden gedurende : 712:25 uur

zoals je ziet, ik heb nu 7Mbit, en al 712 uur uptime zonder uitval!
heb vaak geklaagt, wilde liever lagere snelheid ,dan constant uitval.

maar die fouten, tja, leer er maar mee leven.

 
beatwixonline
heb ook nog geen uitval gehad,
wel dat die Livebox inderdaad, zoals velen al gezegd hadden, niet goed is voor torrents, maarja.
Mbt die Dslam's, opzich kan ik het me wel goed voorstellen dat Orange de snelheid naar beneden gebracht heeft om een stabielere dienst te leveren. Wil niet zeggen dat ik mijn verbinding stabiel vind, ik heb geen VoiP (want daar geloof ik gewoonweg niet in, ik ken de problemenen kinderziektes. Ik wacht wel op Fiber daarvoor)
Als de TD van Orange zegt dat mijn verbinding zeer stabiel is, dan is dat niet geheel waar en daar erger ik me dan wel aan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CRC errors', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FEC,CRC,HEC errors normaal bij speedtouch? Algemeen : 29 17 dec 2009
Advertentie