Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
problem met een game
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 30 June 2007, 18:46
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Het is natuurlijk wel vreemd dat het bij zijn buurman wel werkt. Waarom vanuit Orange dan niet ? |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 30 June 2007, 21:16
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Omdat de routers van de provider van z'n buurman blijkbaar een betere route kennen (die waarschijnlijk niet via Gravity_Interactive.demarc.cogentco.com loopt). Orange's beste verbinding over de oceaan loopt volgens de routers van Orange blijkbaar via het netwerk van cogentco.com. Er zijn echter wel meer bedrijven die een kabel over de oceaan hebben liggen, de vraag is alleen of Orange (of een van de partners van Orange) daar zaken mee doet, als dat niet zo is dan zal ons verkeer niet over die kabel gaan, terwijl de provider van de buurman misschien wel zaken doet met een van die andere bedrijven en zo dus voor een betere verbinding kan zorgen. Rattaplan zou voor de test eens een tracert via z'n buurman kunnen posten. Dan kunnen we verifieren of de buurman een betere manier heeft om de grote plas over te steken. Of rattaplan kan er natuurlijk zelf even naar kijken en dan zeggen of ik gelijk/ongelijk heb als ie niet de gegevens van z'n buurman wil/kan publiceren. Het ge-ping-pong is wel iets waar euro.net (= ook Orange, als ik me niet vergis) iets aan kan doen. Blijkbaar hebben deze beide routers zoiets van 'het lukt mij niet om dit pakket af te leveren, maar ik weet zeker dat die andere router het wel kan'. De beide routers zouden met elkaar moeten communiceren (bijv. middels arp) en daarmee de routering dynamisch aanpassen, maar dat gebeurt hier dus blijkbaar niet (goed). Zo'n loop mag niet zo langdurig zijn als dat deze nu al bestaat. Daar zit iets niet lekker. Maar ik weet niet of rattaplan's probleem gelijk weg is als die fout wordt opgelost, want de oorspronkelijke oorzaak zit volgens mij in Amerika; als daar gewoon het verkeer werd doorgegeven dan hadden de beide euro.net machines nooit deze problemen gekregen. |
|
|
rattaplan |
Geplaatst op 01 July 2007, 04:17
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 29 Jun 2007 |
kay nu ziet mn tracert een beetje normaal uit.nou ik heb met pingplotter gecheck waar de eerste packloss begon, en dat gebereurt voordat hij bij de cogentco servers komt ik heb een mail gestuurd naar de staff van ragnarok nu is het afwachten tot i k een antwoord krijg. ik zal morgen de tracertlog van mn buurman posten als het mogelijk is. het is wel zo dat de aanbieder van het spel de vorig week problemenheeft gehad met hun isp dat veel lag veroorzaakte en nu nog steeds maar mijn probleem begon al paar weken ervoor en ken iemand me alsjeblieft vertellen waarom de eerste 2 hops altijd timeouts hebben als de 1ste 2 hops goed verliepen dan had ik een betere kans dat cogentco daadwerklijk wat zou doen, Tracing route to iro.ragnarokonline.com [38.144.194.3] over a maximum of 30 hops: 1 * * * Request timed out. 2 19 ms 19 ms 19 ms s55938401.adsl.wanadoo.nl [85.147.132.1] 3 23 ms 23 ms 24 ms V566.dr3-asd6.nl.euro.net [194.134.152.109] 4 22 ms 23 ms * 10GE2-3.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.57] 5 * * * Request timed out. 6 * 23 ms 22 ms ge-0-1-0-0.amscr1.Amsterdam.opentransit.net [193 .251.254.193] 7 29 ms 29 ms 35 ms so-1-3-0-0.fftcr4.Frankfurt.opentransit.net [193 .251.241.142] 8 29 ms 29 ms 29 ms te10-1.fftse1.FrankfurtAmMain.opentransit.net [1 93.251.241.202] 9 28 ms 29 ms 29 ms gi9-0-0.fftcr3.FrankfurtAmMain.opentransit.net [ 193.251.241.197] 10 29 ms 29 ms 29 ms p14-1.core01.fra03.atlas.cogentco.com [130.117.1 4.177] 11 113 ms 113 ms 113 ms p15-0.core01.par02.atlas.cogentco.com [130.117.0 .18] 12 114 ms 113 ms 113 ms p12-0.core01.par01.atlas.cogentco.com [130.117.0 .117] 13 113 ms 113 ms 113 ms t2-3.mpd02.par01.atlas.cogentco.com [130.117.2.5 0] 14 182 ms 183 ms 183 ms t3-3.ccr01.clt01.atlas.cogentco.com [154.54.7.14 2] 15 183 ms 183 ms 186 ms t2-3.mpd01.iah01.atlas.cogentco.com [154.54.7.14 5] 16 188 ms 189 ms 189 ms t2-1.mpd01.lax01.atlas.cogentco.com [154.54.3.38 ] 17 188 ms 188 ms 188 ms g9-0-0.core01.lax01.atlas.cogentco.com [154.54.2 .117] 18 191 ms 191 ms 193 ms t3-1.ccr01.clt01.atlas.cogentco.com [154.54.5.53 ] 19 189 ms 190 ms 189 ms t2-3.mpd01.iah01.atlas.cogentco.com [154.54.7.14 5] 20 276 ms 207 ms 222 ms t2-1.mpd01.lax01.atlas.cogentco.com [154.54.3.38 ] 21 195 ms 196 ms 195 ms g9-0-0.core01.lax01.atlas.cogentco.com [154.54.2 .117] 22 196 ms 195 ms 196 ms p6-0.core01.lax02.atlas.cogentco.com [66.28.4.15 0] 23 192 ms 190 ms 190 ms msfc01.hc01.lax02.atlas.cogentco.com [204.6.150. 238] 24 * * 192 ms Gravity_Interactive.demarc.cogentco.com [38.112. 30.126] 25 * * * Request timed out. 26 * * * Request timed out. 27 ^C |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 01 July 2007, 09:35
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Quote rattaplan schreef: ... en ken iemand me alsjeblieft vertellen waarom de eerste 2 hops altijd timeouts hebben als de 1ste 2 hops goed verliepen dan had ik een betere kans dat cogentco daadwerklijk wat zou doen, ... Omdat je livebox en de router/dslam van Orange geen antwoord geven op tracert commando's. Da's een keuze van Orange geweest. Geen idee waarom. |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 01 July 2007, 09:55
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
De eerste hop kan ik me voorstellen, maar de 2e ? Daar heb ik in ieder geval nooit een timeout op. Je kunt eens proberen een hogere timeout bij het tracert commando op te geven. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 01 July 2007, 09:58
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Quote rattaplan schreef:...het is wel zo dat de aanbieder van het spel de vorig week problemenheeft gehad met hun isp dat veel lag veroorzaakte en nu nog steeds maar mijn probleem begon al paar weken ervoor... Die lag kan goed door ditzelfde probleem veroorzaakt zijn en dit kan inderdaad best al langer aan de gang zijn: blijkbaar zit er daar bij cogentco iets mis met de routering. Alle routers op de route daar naartoe krijgen een waterval aan verschillende berichten door over het wel of niet beschikbaar zijn van verbindingen naar de betreffende server zodat ze steeds het optimale pad aan het aanpassen zijn. Terwijl die aanpassingen aan de gang zijn, komt jouw verkeer er tussendoor. En dat wordt door die aanpassingen de ene keer de ene kant uitgestuurd en de volgende keer de andere kant, getuige je gedeeltelijke packet-loss op eerdere punten op de route. Elke keer als er packet-loss optreedt, gaat de verzender vragen om het nogmaals te proberen, dus het wordt steeds drukker op de lijnen. Tesamen gaat al dat hersturen van berichten tussen de routers, veranderen van de routes, plus de vaak langere omweg routes voor de pakketjes die wel aankomen er voor zorgen dat iedereen een langere lag krijgt. Dit gaat lange tijd door totdat er ergens een lijn overvol raakt of een router het niet meer trekt. Die houdt er dan mee op en de rest krijgt het nog drukker, totdat weer een andere lijn of router er mee ophoudt en zo gaat ineens als een rij domino stenen alles omvallen met als gevolg dat jij geen verbinding met je game meer hebt. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 01 July 2007, 10:06
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Quote mesa57 schreef: De eerste hop kan ik me voorstellen, maar de 2e ? Daar heb ik in ieder geval nooit een timeout op. Je kunt eens proberen een hogere timeout bij het tracert commando op te geven. Als ik een tracert vanachter m'n livebox doe, krijg ik het ook. Vanachter m'n speedtouch krijg ik van beiden wel een tijd (in ms) maar geen namen. Vanachter m'n speedtouch krijg ik netjes antwoord van zowel de speedtouch, als ook van de 1e router daarachter. Ik kijg echter voor de naam van die 2e router "Unknown-00-12-d9-7c-3d-7f.lan', een door de speedtouch bedachte naam als ik me niet vergis. Je kon wel eens gelijk hebben dat de time-out door de dns relay server van de livebox komt en niet door een firewall instelling. Ik was hier al even naar op zoek geweest, maar kon toen niks vinden. Dit opent nieuwe perspectieven, dank je. |
|
|
Erwin |
Geplaatst op 05 July 2007, 01:02
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 05 Jul 2007 |
Is er al nieuws? Ik heb hetzelfde probleem als rattaplan! Ik heb een aantal logs waarin mijn tracerts staan maar hier zijn er iedergeval twee. 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.9.1 2 * * * Time-out bij opdracht. 3 * * * Time-out bij opdracht. 4 35 ms 35 ms 34 ms s55912c01.adsl.wanadoo.nl [85.145.44.1] 5 42 ms 41 ms 43 ms V808.dr3-asd6.nl.euro.net [194.134.156.81] 6 42 ms 41 ms 42 ms 10GE2-3.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.57] 7 42 ms 42 ms 42 ms PC12.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.162.81] 8 42 ms 41 ms 42 ms ge-0-1-0-0.amscr1.Amsterdam.opentransit.net [193 .251.254.193] 9 48 ms 54 ms 47 ms so-2-1-0-0.fftcr4.Frankfurt.opentransit.net [193 .251.242.214] 10 48 ms 48 ms 47 ms te10-1.fftse1.FrankfurtAmMain.opentransit.net [1 93.251.241.202] 11 47 ms 47 ms 47 ms gi9-0-0.fftcr3.FrankfurtAmMain.opentransit.net [ 193.251.241.197] 12 49 ms 48 ms 48 ms p14-1.core01.fra03.atlas.cogentco.com [130.117.1 4.177] 13 * * * Time-out bij opdracht. 14 132 ms 133 ms 132 ms p12-0.core01.par01.atlas.cogentco.com [130.117.0 .117] 15 * 132 ms * t2-3.mpd02.par01.atlas.cogentco.com [130.117.2.5 0] 16 208 ms 208 ms 207 ms t7-1.mpd01.lax01.atlas.cogentco.com [154.54.5.19 4] 17 207 ms 207 ms 207 ms g3-0-0.core01.lax01.atlas.cogentco.com [154.54.1 .33] 18 132 ms 132 ms 132 ms p15-0.core02.dca01.atlas.cogentco.com [66.28.4.2 2] 19 * 204 ms 205 ms g7-1.hc01.lax02.atlas.cogentco.com [38.20.34.2] 20 205 ms 204 ms 204 ms Gravity_Interactive.demarc.cogentco.com [38.112. 30.126] 21 * 215 ms 214 ms t7-1.mpd01.lax01.atlas.cogentco.com [154.54.5.19 4] 22 214 ms 213 ms 214 ms g3-0-0.core01.lax01.atlas.cogentco.com [154.54.1 .33] 23 215 ms 215 ms 215 ms p15-0.core01.lax02.atlas.cogentco.com [66.28.4.1 81] 24 211 ms 212 ms 211 ms g7-1.hc01.lax02.atlas.cogentco.com [38.20.34.2] 25 212 ms 211 ms 210 ms Gravity_Interactive.demarc.cogentco.com [38.112. 30.126] 26 * * * Time-out bij opdracht. 27 * * * Time-out bij opdracht. 28 * * * Time-out bij opdracht. 29 * * * Time-out bij opdracht. 30 * * * Time-out bij opdracht. 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.9.1 2 * * * Time-out bij opdracht. 3 * * * Time-out bij opdracht. 4 34 ms 34 ms 34 ms s55912c01.adsl.wanadoo.nl [85.145.44.1] 5 42 ms 41 ms 41 ms V808.dr3-asd6.nl.euro.net [194.134.156.81] 6 41 ms 42 ms 41 ms 10GE2-3.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.57] 7 41 ms 41 ms 41 ms 10GE1-1.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.162] 8 42 ms 42 ms 41 ms PC12.er1-asd4.nl.euro.net [194.134.162.9] 9 47 ms 208 ms 227 ms te3-3.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [195.69.144 .124] 10 42 ms 42 ms 42 ms t2-0-0.core01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117. 0.33] 11 51 ms 50 ms 50 ms p1-0.core02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1. 110] 12 * * * Time-out bij opdracht. 13 * * * Time-out bij opdracht. 14 * * * Time-out bij opdracht. 15 * * * Time-out bij opdracht. 16 * 42 ms 42 ms PC12.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.80] 17 42 ms 42 ms 42 ms PC12.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.162.81] 18 42 ms 42 ms 42 ms PC12.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.80] 19 42 ms 42 ms 42 ms PC12.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.162.81] 20 59 ms 42 ms 42 ms PC12.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.80] 21 44 ms 55 ms 45 ms PC12.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.162.81] 22 41 ms 42 ms 42 ms PC12.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.80] 23 42 ms 42 ms 42 ms PC12.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.162.81] 24 42 ms 42 ms 42 ms PC12.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.80] 25 42 ms 42 ms 42 ms PC12.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.162.81] 26 41 ms 42 ms 42 ms PC12.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.80] 27 * 42 ms 42 ms PC12.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.162.81] 28 42 ms 42 ms 42 ms PC12.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.80] 29 42 ms 42 ms 41 ms PC12.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.162.81] 30 42 ms 42 ms 42 ms PC12.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.80] Thx! |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 07 July 2007, 14:01
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Quote bennen schreef: Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan met een andere game: SoldierFront van www.ijji.com. Steeds na het opstarten van het spel komt er al vrij snel de melding "connection to server lost". 3 maanden geleden zaten we nog bij Planet Internet en hadden we dat probleem nooit. Zijn er meer mensen die dit spel spelen via Orange en dit probleem hebben? Quote C:\Documents and Settings\Jan>ping www.ijji.com Pingen naar www.ijji.com [69.25.58.152] met 32 byte gegevens: Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Ping-statistieken voor 69.25.58.152: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (100% verlies). Niet te bereiken dus. Gewijzigd door mesa57 op 07 July 2007, 14:01 |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 07 July 2007, 20:52
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Kun je 192.168.1.1 nog wel pingen als de ping naar www.ijji.com time-outs geeft? Dus: loopt de livebox vast of is er een netwerk probleem? Ik vermoed namelijk dat het je livebox is en dat het gewoon hetzelfde probleem is als met p2p programma's: te veel udp verkeer. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problem met een game', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet | Storing | : 8 | 08 Feb 2017 |
game server draaien op huaweiHG655d | Huawei configuratie en problemen | : 8 | 27 Jul 2013 |
problem met verbinding tussen modem en Pioneer as-wl300 | Huawei meer apparaten aansluiten | : 1 | 13 May 2013 |
Problem with installation of other router | Algemeen | : 3 | 20 Feb 2012 |
kan niet meer op een van mijn game servers | Helpdesk | : 2 | 27 Feb 2011 |
Advertentie