obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Ip CAM & Livebox & WRT54G - Niet ok
Reflex
Hoi,

Ik heb een Livebox 192.168.1.1 -->> WRT54G 192.168.1.100 --> WLAN ---> IP CAM 192.168.1.20 / Laptop 192.168.1.12

Laptop werkt over WLAN via de linksys WRT54G (DHCP uit/ WLAN Access point aan/ kabel vanuit de Livebox in 1 v/d 4 lan poorten op de WRT54G) en de Livebox = DHCP en deelt de IP adressen uit.

Ook binnen het LAN kan ik de IPCAM of laptop over het netwerk benaderen. Echter is de IP CAM een soort webserver die van van buiten kunt benaderen. Ip heb ik de ip cam de HTTP port op 8081 staan (dus intern te benaderen via 192.168.1.20:8081 werkt prima). In de live box heb ik de foward naar van deze TCP/IP poort naar de cam gemaakt.

Nu wil ik van buiten: http:// MYEXT.ERN.IP:8081 naar mijn (ipcam/webserver) Echter geeft ie "Page not found!"

Poort scan op mijn ext ip geeft aan dat ie port 8081 open is!!

Wat doe ik fout....?

THANKS for HELP!!!
 
Wanabo
Heb je in de linksys wel de poort open gezet?? Dus ook poort 8081 open zetten in de linksys.

zie ook deze post.
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=22&thread_id=9#post_12
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:20
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Reflex
De Linksys staat niet als router/DHCP geconfiged. Mijn PC die direct via een kabel aan de linsys (lan poort 2) hangt en Bittorrent draait werkt prima achter de LB en Linksys door ALLEEN port forwards op de LB.

Heb je nog een idee....? Frown
Gewijzigd door Reflex op 05 mei 2006, 13:52
 
Wanabo
heb je je router dan als switch in gebruik??
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Reflex
Ja inderdaad gewoon als switch and wifi accespoint
 
Wanabo
Op dit moment zie ik geen oplossing, hopelijk anderen wel. Toch nog een tip. Probeer eens die opengezette poort 8081 naar UDP of TCP te veranderen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Reflex
Via een vriend van mij gechecked... het het werkt wel!

Je kan dus vanuit je interne LAN niet checken of je van buiten af te benaderen bent.....! Raar maar waar!
 
Wanabo
Via een omweg kun je het ook vanachter je livebox proberen.

Ga als volgt te werk, stel proxy.wanadoo.nl:8080 in, type nu je internet ip adres in je browser in met de goede poort. (http:// MYEXT.ERN.IP:8081). En dan moet het werken. Als je je inlogscherm ziet van je livebox nog de volgende stap extra doen. Aangeven dat je geen proxyserver voor lokale adressen wilt gebruiken. type daar 192.168.1.*;

Nu moet alles werken vanachter je eigen pcGrin
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mischa
Inderdaad, ook mensen met een eigen webserver achter de LB kunnen hun domein niet benaderen via je eigen ip-adres op domeinnaam.
Je komt dan op de configuratie pagina van de live box terecht of krijgt een page not found.

Het beste is zoals wanabo zeg via een proxy.


Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Richard
Er zijn slechts enkele routers die deze mogelijkheid wel geven. Dat is niet raar maar normaal.
Het was me niet duidelijk dat je dit vanaf je eigen netwerk naar je eigen netwerk probeerde.

Via de proxy kun je het inderdaad wel checken of ie via buiten te bereiken is.

Wil je van binnenuit werken moet je het lokale ip gebruiken. Geld ook voor websites trouwens.

Wil je de domeinnaam gebruiken kan dat ook, maar dan moet je je hostfile even aanpassen.
Bijv. als je webserver op 192.168.0.3 werkt dan neem je je hostfile van je eigen pc en zet je het volgende in de hostsfile:
192.168.0.3 mijn.domein.nl
Klaar.
Gewijzigd door Richard op 07 mei 2006, 23:20
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ip CAM & Livebox & WRT54G - Niet ok', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie