obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
KPN Wisselgesprekken + Livebox
Pindakaasmonster
OK, ik heb dit forum ff doorgebladerd maar kon dit onderwrep niet vinden, vandaar een nieuwe thread! (mocht ik scheel hebben gekeken, geef dan de url en begin niet te mopperen! Sad)

We hebben een KPN telefoon aansluiting en Orange internet.
Sinds dat de Livebox is aangesloten, houdt dit de wisselgesprekken van KPN tegen. Volgens de technische dienst van KPN komt dit dus door de Livebox. Ik heb inderdaad de Livebox losgekoppeld om het te checken en het klopt! Orange gaf te kennen dat ze er nix aan konden doen.
Is dat zo? Of kan er toch iets aan gedaan worden?
Ik hoop dat ik snel antwoord krijg want anders moet ik snel t abonnement opzeggen voordat we er weer voor een jaar aanvast zitten.
Bij voorbaat dank! Smile
Gewijzigd door Pindakaasmonster op 24 juli 2007, 21:29
 
rrozema
Wat bedoel je met "wisselgesprek tegenhouden"?

Bedoel je dat je geen kpn-wisselgesprek-toontje krijgt als je aan het bellen bent via Orange telefonie en er komt nog een gesprek binnen? Als dat is wat je bedoelt, dan moet je gauw opzeggen, want dat zal niet werken.
 
Pindakaasmonster
We zijn niet aan t bellen via Orange telefonie, we hebben gewoon KPN, alleen internet is van Orange, maar de telefoon loopt wel via de Livebox.
Als er een telefoongesprek is en er komt een tweede beller, dan geeft de telefoon dat wel aan maar het is niet mogelijk om dus van gesprek te wisselen!
De wisselgesprekservice (waar maandelijks ook voor betaald wordt aan KPN) wordt dus in feite tegengehouden door de Livebox?! Angry
 
rrozema
ok, nou snap ik je. Hoe 'wissel' je normaal van gesprek? Doe je dat door een 'flash' (kort de verbinding onderbreken)?
 
Pindakaasmonster
Hmmm, da's een goede, dat weet ik niet zo.
Op de telefoon zit gewoon een wisselgesprekknopje en als je daar op drukt zou je het andere (= 2de) gesprek binnen moeten krijgen maar dat werkt dus niet. Eerst dachten we dat het aan de telefoon lag (dat ie misschien kapot was ofzo) maar dat was het dus niet.
En wat ik al zei, volgens KPN komt t doordat de Livebox er tussen zit. Frown
 
rrozema
Volgens mij kan de livebox i.d.d. een flash niet doorgeven naar de pstn aansluiting. Dus kunnen ze bij de kpn best wel eens gelijk hebben dat het met de livebox er tussen niet gaat werken.

Als alternatief kun je jezelf een adsl filter (een zgn. splitter) kopen en deze tussen de livebox en de ISRA zetten en dan je telefoon daar op aansluiten. Zo raak je weinig tot niets van je internetsnelheid kwijt en kun je toch je flash gebruiken voor je wisselgesprek. Je hebt nu 2 splitters achter elkaar zitten, dus theoretisch zul je wat meer verlies hebben, meestal valt dat echter wel mee. En je krijgt wel je wisselgesprek weer terug. Maar natuurlijk kun je zo geen gebruik maken van Orange telefonie.
 
Pindakaasmonster
Ow kijk, ja ik ben niet ontevreden over Orange internet!
Maar wat is ISRA??
En waar kan ik dan zo'n splitter kopen?
In ieder geval bij deze ook ...::Hartelijk Bedankt::... voor de snelle reactie Rozema!!
Hartstikke tof! Grin
 
Pindakaasmonster
Maar in t boekje staat dat je een evt. splitter die je nog hebt zitten moet verwijderen omdat t de gegevensoverdracht vd ADSL verbinding kan verstoren en ruis op de telefoonlijn kan veroorzaken.
True or false?
Heb geen splitter op voorraad, dus naar de telefoonwinkel dan maar?!
 
Pindakaasmonster
NOu, ik heb vandaag een splitter gekocht en heb alles met mn vrouwenbrein aangesloten. De wisselgesprekken doen t weer en ik heb normaal internet!
 
rrozema
Goed zo.

Ja, Orange raadt aan om een extra splitter weg te halen, want in de livebox zit al een splitter ingebouwd. Elke extra component in de verbinding tussen de centrale en jouw modem kan voor extra storing zorgen, dus raadt Orange aan om 'm weg te halen. In jouw geval wil je echter het telefoon signaal al voor de livebox afsplitsen, dus vandaar de extra splitter er toch voor.

Succes!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Wisselgesprekken + Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie