obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
orange ELLENDE.. laatste poging
marcelnl1
Ik doe een laatste poging om mijn Orange Family (livebox) adsl (zonder linesharing) aan de gang te krijgen door jullie te vragen of hetgeen ik heb geprobeerd allemaal wel klopt. De helpdesk van Orange is incompetent, brutaal, ongeduldig, etc. dus daar probeer ik het niet meer. Ik heb een proefperiode (GELUKKIG!) dus ik kan elk moment opzeggen...phewwwww

Goed, het zit dus zo:

18 juni orange adsl aangevraagd vanwege verhuizing naar nieuw appartement op 1 juli. Gewenste opleverdatum 12 juli ingevuld. Is ook netjes 12 juli opgeleverd en de lijn werd 13 juli door KPN getest. Zou dus vanaf 13 juli moeten werken. So far so good.

Natuurlijk bleek het allemaal niet te werken. Het @ lampje knippert alleen, meer doet ie niet. Ik heb vele malen naar Orange gebeld en de veelal onverstaanbare maar vooral brutale en ongeduldige medewerkers hebben toen allerlei dingen geopperd die ik moest proberen. Ik heb alles geprobeerd maar natuurlijk geen resultaat. Ze gingen een case voor me aanmaken en dan zou het binnen 3 (Pffff.. DRIE!) weken worden opgelost. Dat accepteerde ik.. kon immers niet anders. Ik had wel gelijk kunnen opzeggen maar een nieuwe verbinding duurt ook 3 a 4 weken.. dus ik heb vandaag (na 2 weken) even gebeld wat de status van deze ticket was. Doodleuk meldden ze me dat alles al 'opgelost' was. Waarom ik hierover niet was geinformeerd wisten ze niet (GELUKKIG heb ik dus zelf even tussendoor gebeld! Anders hadden ze nooit meer iets laten horen!). Maar natuurlijk werkt het nog steeds niet. Wederom even alles doorgenomen met Orange (qua aansluitingen e.d.) en het werkt nog steeds niet. Ze konden er wel weer een ticket voor aanmaken maar dan duurt dat weer 3 weken (zucht..). Ik heb toen even gebeld met de opzeggingsdesk om aan te geven hoe ontevreden ik was en dat ik ze nog wel een kans wilde geven (heb dit op een hele correct, nette, rustige wijze gezegd) maar daar had deze dame geen zin in (ze liet me niet eens mijn zinnen afmaken.. het was dan ook 19.59 dus ik denk dat haar dienst er om 20.00 op zat), ze wilde me alleen opzeggen en ze wilde verder niets weten van een eventuele oplossing. Ik probeerde alsnog overeenstemming te bereiken door voor te stellen dat zij dan iemand zou laten terugbellen van de technische dienst maar tijdens mijn praten sloot ze het gesprek af (Goedenavond.) en gooide ze de hoorn erop.

Dit heeft er toe geleid dat ik ze een email heb gestuurd dat als ik niet binnen 24 uur voor de verandering NETJES te woord kan worden gestaan, ik de hele bende op ga zeggen. Zoals ik inmiddels heb ontdekt na het lezen van allerlei fora (vooral dit forum); als Orange niet werkt, heb je een probleem en Orange heeft geen zin + kennis om je te helpen. Waardeloos.

Goed, ik heb dus (op advies van de helpdesk) de configuratie als volgt lopen:

Uit mijn ISRA (1... kastje met varkensneus) komen geen draden, maar zitten 4 aansluitpunten. 1a, 1b, 2a, 2b. In de varkensneus (rj11 aansluiting) zitten 3 kabels; rood blauw en groen. De rode kabel zit in 1a en de blauwe kabel zit in 1b geplugged. In deze rj11 wordt een kort (30cm) kabeltje gestoken en dat kabeltje gaat direct in de livebox in de LINE ingang.

Het enige wat de livebox doet is:

- Gaat aan
- rechterlampje brand continu (wireless icoontje oid?)
- het @ lampje knippert vrij snel en gaat daarna wat langzamer knipperen

dit @ lampje zou continu moeten branden.. maar doet ie dus niet.

klopt dit allemaal wel, heeft iemand nog tips, adviezen..etc... ik hoop dat het nog op te lossen is, anders moet ik weer opzeggen en duurt het weer een maand voorat ik iets anders heb Sad


UPDATE:
ik heb op dit forum gevonden hoe ik in het 'geavanceerd' gedeelte van de livebox kan komen en daar vind ik wel dit:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15584 Kb
Afname Dichtbij : 15.7 (dCool
Ver weg : 2.6 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 10 (dCool
Ver weg : 15 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

het lijkt er dus wel op dat er iets van een verbinding is?.. maar waarom blijft het lampje dan knipperen en staat op de beginpagina van de livebox nog altijd dat ik geen adsl verbinding heb..
Gewijzigd door marcelnl1 op 25 juli 2007, 21:59
 
marcelnl1
die waardes zijn (volgens mij) de verbinding met de centrale, dus niet met orange. Ik denk dat we dus kunnen constateren dat het niet aan de door mij uitgevoerde aansluiting ligt..
 
Wanabo
Het knipperen kan ook op een firmware update duiden! (maar dan alle ledjes) De liveboxen worden uitgeleverd met oude firmwaren en zodra ze aangesloten worden gaan ze updaten. Zeer vervelend.

Je kunt deze reset methode eens proberen en je LB even een uurtje daarna zijn gang laten gaan.

[url=http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=2]Hoe herstel ik de fabrieksinstellingen van de LiveBox (HARDE RESET)
[/url]

Even naar beneden scrollen.
Gewijzigd door Wanabo op 25 juli 2007, 23:03
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
marcelnl1
Update: gek genoeg zijn alle orange medewerkers ineens een stuk aardiger voor me, geen idee waarom, misschien heeft 1 van mijn klachtmailtjes de juiste persoon bereikt.. maar dan wel met moeite iig.

Maar hoe dan ook, ze kunnen dan wel een stuk aardiger zijn geworden, mijn probeer is er nog niet mee opgelost. Inmiddels vastgesteld dat het probleem niet hier in huis zit, wat het dan wel is? Geen idee.. inmiddels 4 weken bezig met proberen, ben het nu beu. Ga morgen afzeggen en casema mega aanvragen.. is dan wel 2 x zo duur maar t moet maar, adsl hoeft van mij niet meer (alhoewel ik niet het idee heb dat het aan de technologie ligt maar aan het amateurise bij orange..)

 
Lizard
Op het moment dat het @ lampje langzaam brandt, houdt het in dat je geen ip adres hebt.
Je hebt dan wel sync.
(Anders kan je ook geen training speed hebben.)

Dit kan 2 dingen betekenen:

Je livebox is stuk (Kan je het met een ander modem testen?)
Of er is iets in de centrale stuk waardoor je geen ip adres krijgt.
 
marcelnl1
ehm, vandaag orange opgezegd, casema aangevraagd. Kom ik thuis, en je raad het al.. @ lampje knippert niet meer. Hij DOET het gewoon.... tjongejonge. Dit terwijl orange mij gezegd heeft het pas na de proefperiode op te kunnen lossen.. zucht

Anyway, casema meteen weer opgezegd (kost 70e, tov 35e van orange), nu nog eens zien of Orange mijn opzegging ongedaan kan maken zonder alles weer te slopen.

Over de snelheid; tja, echt wat je van een budget adsl verbinding kunt verwachten. Als het rustig is, schommelt ie tussen de 1.5 en 1.7mb/sec, als het druk is (rond 8uur etc) rond de 1.0 en 1.1mb/sec. Niet echt stabiel dus, maarja you get what you pay for. Voor die 35 euro ben ik iig tevreden over de snelheid!

Latency is so-so, niet goed en niet slecht.

Livebox is een onding, bereik van wireless is slecht en apparaat is onhandig in omgang.

Maargoed, het werkt, joepie!

UPDATE, PAAR UURTJES LATER:

doet het niet meer, zit nu weer op een open wlan van een buur oid.. krijg de verbinding niet meer aan de gang. WALG!
Gewijzigd door marcelnl1 op 06 augustus 2007, 23:26
 
marcelnl1
Orange heeft mij inmiddels een mail gestuurd dat ze (op hun kosten) iemand van hun technische dienst gaan langssturen om wat te gaan kloten hier, nouja we zullen wel zien wat dat brengt. Duurt wel weer 2 weken voordat er iemand komt.

Ik heb vandaag even een adsl2 modem gekocht van linksys, om te kijken of die het misschien wel doet (heb natuurlijk eerst even gevraagd of ik hem binnen een week weer mocht retourneren zonder opgaaf van reden Grin). Hij doet precies hetzelfde; lijn trained wel in op een op zich prima snelheid, maar hij logt niet in bij Orange (krijgt geen ip adres). Ik heb even de waarden hier neergezet van de adsl lijn, kan iemand mij vertellen of dit goed/slecht is?

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 14837 kbps
Upstream Rate: 947 kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 11 db
Downstream Line Attenuation: 14 db
Upstream Line Attenuation: 2 db
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
 
marcelnl1
goed nog even een kleine update; vandaag is er een monteur geweest en die heeft het even allemaal gefixt.. hij was maar vaag over wat het was (hij moest naar orange bellen, daar deden ze iets en toen werkte het). joepie!

maar.. natuurlijk na een powercycle doet de verbinding het dus niet meer.. dus ik zit weer met hetzelfde probleem, weer gemeld, weer een paar weken wachten..zucht
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'orange ELLENDE.. laatste poging', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
laatste poging gebruik fritzbox 7330 ipv huawei Huawei configuratie en problemen : 10 31 aug 2013
mischien mijn laatste post hier op dit online forum ? Opleveringsproblemen : 8 12 aug 2013
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? : 5 21 nov 2011
Online spelen niet mogelijk na laatste update Thomson Livebox meer apparaten aansluiten : 9 13 mrt 2011
Advertentie