obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
ORANGE-livebox in combie met PCMIA-kaart
snoopy123
hallo
ik heb na veel problemen met WANADOO-livebox een nieuwe ORANGE-livebox gekregen
nu heb ik goed internet en telefonie alleen het draadloze internet wil neit werken
ik heb een MACBOOK zwart
in SYSTEEMVOORKEUREN ...DHCP...wordt geen router herkend.....
mijn idee...gevoel zegt dat de PCMIA - kaart niet spoort met de ORANGE- livebox..

heeft iemand daar misschien ook ervaring mee???

met mijn WANADOO-livebox wel draadloos internet (maar moest resetten om de 2 minuut)

groet ireneFrown
 
rrozema
Hoi Snoop,

Als je naar het configuratie scherm van je ORANGE livebox gaat (http://192.168.1.1), en je klikt op de 'Draadloos netwerk' tab, krijg je dan de melding 'Er is geen WiFi kaart aanwezig in uw Livebox.' of krijg je wel meer info te zien?

In het eerste geval heb jij gelijk, de kaart wordt niet herkend door de livebox.

In het 2e geval doet de kaart het goed in je nieuwe livebox. Waarschijnlijk is dat je je macbook nog opnieuw moet aanmelden bij de nieuwe livebox middels de 'reg-knop-methode' (zie handleiding Orange, ik heb zelf nooit wireless van Orange gehad). Je macbook denkt dat ie nog ge-authoriseerd is bij het access point (= de livebox) omdat deze nog steeds hetzelfde mac-adres heeft (dat zit nl. in de kaart). De nieuwe livebox kent jouw macbook echter nog niet en laat hem daarom niet op het netwerk toe. Even opnieuw registreren zou het probleem moeten verhelpen.
 
snoopy123
hallo

bedant voor je antwoord
in mijn livebox instaellingen http://192.168.1.1
staat de status op .....geactiveerd....
hoe moet ik me opnieuw registreren en waar???

groet irene
 
Lizard
De volgende handleiding zou moeten werken:

- Verwijder de bestaande draadloze verbinding op je macbook.
- Druk op de REG-knop onderop de livebox. (Het wifi lampje gaat nu knipperen.)
- Zoek naar een nieuw draadloos netwerk op je macbook.
- Maak hier ook verbinding mee.
- Voer de NIEUWE web key in die op de livebox staat!

Als alles goed gegaan is zou je nu weer draadloos moeten kunnen interneten via je macbook.
 
snoopy123
hallo
bedankt voor je antwoord...
mijn draadloze netwerknaam van de livebox .....is momenteel ...livebox-e0cd..
bedoel je dat ik dat veranderen moet in een andere ( nieuwe naam)???
Gewijzigd door snoopy123 op 29 juli 2007, 23:58
 
rrozema
De WEP-KEY moet je gebruiken. Deze staat op de sticker onderop je livebox. Het is een unieke code om jouw draadloos netwerk te beveiligen, dus wij weten niet of de code die jij geeft de juiste is voor jouw netwerk.
 
Puma
Stap gewoon over op WPA. Hoef je ook geen lange onmogelijk te onthouden keys te onthouden! Met WPA maak je een eigen wachtwoord aan.

Heb trouwens hier ook een alternatieve PCMCIA kaart liggen van Linksys. v1.2

In de instellingen van de Livebox>WIFI kun je dat kiezen.
Zet tevens ook MAC filtering uit!
Gewijzigd door Puma op 30 juli 2007, 12:57
 
snoopy123
kun je zomaar een andere draadloze kaart in je livebox stopppen???

en kun je zomaar een WPA gebruiken i.p.v WEP????

groet irene

ps. ik wilde wat screenshots laatsen over mijn DHCP instellingen maar dat lukt me niet in dit forum......iemand tips
Gewijzigd door snoopy123 op 30 juli 2007, 17:41
 
Puma
ja hoor. tuurlijk kan dat.

Onder tabblad Draadloos in de livebox kun je bij "Beveiliging" gewoon WPA kiezen. Vervolgens klik je op "wachtwoord" en stelt jouw eigen persoonlijke wachtwoord in.

Rechts op de pagina, zet je MAC filtering uit.

Laptop/pc draadloos aanzetten. Loop naar de livebox, druk REG knopje even in. Zoek naar WIFI netwerken en maak verbinding met de livebox.

Wat PCMCIA kaarten betreft. Niet alles werkt met de livebox.
Deze zijn succesvol getest. Linksys WMP54G en Asus WL-100G werken 100% zeker! Heb ze namelijk zelf getest in 4 verschillende liveboxen.

Dell TrueMobile 1300
Asus WL-100G
Motorola WN825G
TRENDnet TEW-401PC
Linksys WMP54G (alleen versie 1.2!!)
Linksys WMP54GS
Linksys WPC54G
Belkin F5D7010
Belkin F5D7011
Gewijzigd door Puma op 30 juli 2007, 18:16
 
snoopy123
hallo

bedankt voor de info.....heb een WAP wachtwoord ingevoerd
blijft het feti dat ik geen draadloze verbidning heb
ligt volgens mij aan de pcmia kaart in combie met de nieuwe livebox

werken de draadloze pcmia kaarten ook voor op een macbook???
Gewijzigd door snoopy123 op 30 juli 2007, 19:18
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ORANGE-livebox in combie met PCMIA-kaart', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Advertentie