obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Meer pc's aan de livebox
rrozema
De livebox heeft 2 utp poorten. Dat betekent echter niet dat je er maar 2 pc's op kunt aansluiten. Door een kleine toevoeging kun je je netwerk uitbreiden

Wat heb je nodig?
Wat je nodig hebt om meer dan 2 pc's aan te sluiten op je livebox is:
- een ethernet switch plus
- een extra utp kabel

Ethernet switches zijn te koop voor prijzen vanaf 12 euro voor een goedkope 10/100Mbit 5 poorts versie tot en met vele honderden euro's voor de snelle modellen met heel veel poorten en features. Voor SOHO toepassingen (=small office, home office, oftewel 'huis, tuin en keukengebruik'Wink is zo'n goedkope 10/100Mbit switch met 5, 8, of 10 poorten meestal ruim voldoende. De livebox kan toch niet sneller dan 100Mbit/seconde, dus als het alleen gaat om het delen van de internet verbinding is een gigabit switch overdreven. Alleen als je onderling tussen je pc's veel films, spellen etc wilt copieren, dan kun je overwegen een duurdere gigabyte switch te kopen. Let er wel op dat als je een gigabit switch koopt, dat je dan ook duurdere CAT-6 kabels en aansluitingen nodig hebt.

Er zijn 2 verschillende bekabelingsmethoden mogelijk bij een utp kabel: straight of cross-link. De livebox detecteert, net als vrijwel alle moderne routers en switches, zelf welk type kabel werd aangesloten. Dus het maakt niet echt uit welke je koopt. Normaal zou je voor deze verbinding echter een cross-link-kabel moeten gebruiken. cat-5 UTP kabel mag tot 90 meter lang gemaakt worden, dus je kunt nu met 1 kabel vanaf de livebox naar de zolder en daar de switch neerzetten om 2 pc's aan te sluiten. Je kunt zelfs weer een andere switch aansluiten op een van de poorten van de 1e switch om nog meer poorten beschikbaar te maken. Er zijn sommige switches die een 'up-link' poort hebben, dit is niks anders dan een poort waarvan de aansluitingen zijn omgedraaid zodat je geen cross-link kabel nodig hebt, die kun je dus gebruiken om de switch op de livebox aan te sluiten.

Hoe doe je het?
Je neemt de UTP kabel, steekt het ene eind in de rode of de gele poort van de livebox en het andere eind steek je in een van de poorten van de switch. In alle resterende poorten van de switch kun je je pc's aansluiten en 'klaar is kees'.
 
rrozema
@jack_venlo: Zo te horen doe je niets verkeerds. Je hebt 1 kabel vanaf de livebox naar de switch lopen, toch? Die kabel, heb je die zelf gemaakt? De aders lopen namelijk NIET paarsgewijs van de ene stekker naar de andere. In dit topic heb ik eens de juiste volgorde beschreven. Test de switch eens met een voorgefabriceerde kabel, mogelijk moet je een pc daarvoor tijdelijk dichter bij de livebox zetten. Dan weet je of de switch + livebox in orde zijn of niet.

Als de kabel in orde is, is mogelijk jouw livebox defect of werkt de detectie van het type kabel niet goed in combinatie met jouw switch. Heb je de kabel al eens in de andere utp poort van de livebox geprobeerd te steken?
Heb je de beschikking over een cross-link kabel? Probeer deze dan eens i.p.v. de kabel naar boven.

En als dat allemaal niet helpt, probeer dan eens de utp kabel uit de livebox te halen, de livebox uit zetten. Dan zet je de livebox weer aan, en pas nadat deze volledig is opgestart (let op de lampjes), steek je de utp stekker er weer in. Als hij het dan wel doet moet je Orange vragen om een andere livebox. Ik heb dit zelf ook gehad, mijn livebox wilde alleen maar verbinding maken met mijn netwerk als de utp kabel er 'hot' ingestoken werd. Ik heb uiteindelijk een ander modem gekocht omdat ik er zat van was.
Gewijzigd door rrozema op 15 augustus 2007, 12:38
 
xellebration
ik heb dus net een linksys wrt54gc gehaald voor bij ons in huis

ik heb de router aangesloten via de rode poort van de livebox naar de ethernet ingang van mijn router en via de router een utp kabel naar de pc
als ik de instalatie cd toepas kan hij nieteens dedecteren wat voor een internetverbinding ik heb

HELP!!!!
ERROR 404:
This page cannot be found

the page you are looking for might have been removed,had his name changed,or is temporarily unavailable
 
pat30724
Vreemd. ik heb de livebox samen met een goedkope Sweex switch. Geen probleem cross-link kabeltje in livebox geel of rood maakt niet uit, en vervolgens in de switch. werkt direct. geen problemen. heb alleen wel een andere switch gehad die niet werkte. dus ligt niet altijd aan de livebox maar ook aan de switch.
 
kiemel
Ik hebt ook 4 pc's op mijn ethernet switch aangesloten via de livebox
Loopt altijd goed nooit problemen .
Het is ook zo dat ik al jaren een netwerk heb.Wink

 
Richard
Delen met de buren is natuurlijk illegaal, dus dat zou ik zo publiekelijk niet echt vertellen.Smile
Maar het kan wel op die manier inderdaad. Ofwel middels een draadje of je geeft hem toegang op je draadloze netwerk.
Hopelijk is buurman wel goed te vertrouwen dan, want je zit dan op dezelfde Livebox, waarmee toegang tot jouw netwerk danwel pc/laptop ook iets makkelijker wordt.
Een firewall is dan zeker handig.
Greetings, Richard.
 
mesa57
Of vista op die laptop. Vista timmert standaard de boel muurdicht. Je mag dan blij zijn als je nog kunt internetten Wink
 
joskteg
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=2042&pid=17329#post_17329
 
Denniiz
Ik heb een ethernet kabel (cat5E) aangesloten op de rode poort van de livebox naar een pc in een kamer die een verdieping hoger is. Daar doet de verbinding het prima. Nu heb ik net een 2e PC gekocht, en ik heb een 2e kabel (van dezelfde soort) in de gele poort van de livebox gestoken, en die kabel loopt naar mijn nieuwe pc op zolder. Nu is het zo dat zodra ik de kabel aansluit, het kleine lichtje bij de gele poort knippert, en niet constant brand zoals bij de rode poort (die is aangesloten op de computer waar ik geen verbindingsproblemen mee heb ). Als ik dan op mijn pc kijk zie ik dat de verbinding eventjes het (beperkt) doet, en dat hij daarna weer uitvalt, en dat hij af en aan het doet, maar dan toch weer wegvalt. Heeft iemand hier het antwoord op???

Ik heb ook als ik de livebox software op mijn pc wil installeren telkens 2 foutmeldingen. Eerst doorloop ik de stappen tot ik mijn verbinding moet selecteren. Daarna als ik op volgende klik krijg ik de foutmelding: Fout laden van DLL. Dan word de installatie afgesloten, en als ik het CDtje er dan instop word er gevraagd of ik de installatie opnieuw wil uitvoeren. Dan begint hij gelijk met de stap waar ik was gebleven, en dan krijg ik de foutmelding: Erreur installation WiFi.
Kan iemand mij helpen???
Gewijzigd door Denniiz op 01 oktober 2008, 17:51
 
rrozema
Als je de pc met een draad op de livebox aansluit hoef je geen enkele software te installeren. De cd kan in het hoesje blijven.

Ik vermoed dat je draad naar boven niet in orde is. Probeer je 2e pc eerst eens beneden met een andere kabel aan te sluiten op de gele poort? Als hij het dan ook niet doet, is ofwel je livebox of je netwerkkaart in je 2e pc defect. Ik betwijfel echter dat dit aan de hand is, een defecte kabel is het meest waarschijnlijk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meer pc's aan de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 sep 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Advertentie