obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Livebox + Linksys WAG200G
rrozema
ok, dat is dan ook goed (verdorie Smile) En blijkbaar zijn de instellingen ook goed, want anders kon je nu niet bij deze schermen komen. Blijft dus alleen nog over je clients die maar niet kunnen kiezen of ze de router of de expander moeten nemen. Ik heb de manual nog eens goed zitten doorkijken en ik zie op pagina 4 'roaming' staan. Hier wordt kort beschreven hoe beslist word welk access point gebruikt wordt door de client, of eigenlijk hoe een client wordt 'overgedragen' van het ene point naar een ander point. Wat ik me afvraag, wat als jouw router dit mechanisme niet kent? Ik kan het me haast niet voorstellen, omdat ze beiden van linksys zijn, maar we zijn wel haast door de mogelijkheden heen, toch? Ook in de manual van je wag200g staat dezelfde passage over roaming, maar niets specifieks over dat je er iets voor moet aanzetten of zo.

Gegoogled voor je:
http://forums.linksys.com/linksys/board/message?board.id=Wireless_Routers&thread.id=24882
http://forums.linksys.com/linksys/board/message?board.id=Access_Points&message.id=2405

iemand met hetzelfde probleem, maar geen antwoord:
http://forums.linksys.com/linksys/board/message?board.id=Range_Expanders&message.id=1332

Een klein stapje voorwaarts: WDS is de naam van de feature die ondersteund moet worden:
http://forums.linksys.com/rss/message?board.id=Range_Expanders&message.id=242
http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System

Als ik dit zo zie allemaal, dan heeft je 360 blijkbaar geen ondersteuning voor WDS en daardoor kan hij niet kiezen uit de beide signalen van je router en de expander. Welk merk wlan kaart zit er in je pc? Heeft die wel WDS ondersteuning?

Volgens mij is je enige optie je router dichterbij brengen. En die WRE54G zou ik proberen terug te brengen en m'n geld terugvragen. Hij is voor jouw situatie niet bruikbaar.
 
Cypress
Hmm dat WDS zegt me niks. Ik heb ook een Linksys Wireless G PCI card (http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=NL%2FLayout&packedargs=page%3D2%26cid%3D1152745784771%26c%3DL_Content_C1&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&SubmittedElement=Linksys%2FFormSubmit%2FProductDownloadSearch&sp_prodsku=1148435446177). Leek mij verstandig gelijk alles van een merk te kopen.

Als ik de router eem verdieping hoger moet gaan plaatsen dan heb ik dus een klein probleempje. Er ging al namelijk een platte telefoonkabel heel lastig omhoog (die er nog zat van mijn speedtutch connectie), laat staan een dikke lan utp kabel..

Heb ondertussen nog contact gehad met linksys. Zou volgens hun in principe moeten werken. Ze adviseerde mij dit.

Propeer het eens met WEP beveiliging, dan eens zonder beveiliging.
Geef de xbox een statisch IP in de 200 range
Kijk in de router of bij Clients connected de xbox ertussen komt te staan en probeer dan eventueel via cmd een ping test..

Niks wat wij niet geprobeerd hebben lijkt mij
Gewijzigd door Cypress op 10 augustus 2007, 18:13
 
rrozema
Ik ben het met je eens:

- de beveiling is niet het probleem, want a) anders zou je je xbox ook niet kunnen connecten aan de router en b ) de expander is wel geconnect aan de router (config pagina is bereikbaar op 192.168.1.240).

- statisch ip adres is ook niet het probleem, want hij krijgt wel een adres van de router. Bovendien heeft je pc met linksys adapter precies hetzelfde probleem, alleen heeft die een gevoeliger ontvanger/krachtiger zender dan je xbox.

- de xbox kreeg toch een ip adres van de router, dus dan staat ie daar ook tussen. Alleen zodra je de expander aan zet is die verbinding weer weg.

Voor mij houdt het hier op. Als je geen kabel naar boven kunt brengen, dan moet je misschien toch nog eens heel goed kijken of je de antenne echt niet kunt verwisselen en anders moet je ook je router terugbrengen en eentje halen waar je wel een high gain antenne op kunt aansluiten.
Gewijzigd door rrozema op 10 augustus 2007, 20:28
 
rrozema
misschien nog firmware updates voor je router en of je expander? Ik gok ook maar wat.
 
Cypress
Ik heb gister de xbox verplaatst naar de televisie beneden en ik had daar super signaal ( joh, hij staat er dan dik 2 meter vanaf). Daarna ben ik naar de eerste verdieping gegaan en daar het ik ook rood signaal. Ik vind dit echt raar zo kleine stap mag toch niet zoveel uitmaken? Vervolgens heb ik ook nog eens het wireless van de livebox geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ik kan dus nu de linksys router van mijn probleemlijst definitief halen. Verplaatsen zou dus ook geen zin hebben, als ik al op de eerste verdieping slecht signaal heb en ik zou de router daarneer zetten, dan rest hem toch nog een verdieping dus blijft alles hetzelfde. Firmware is up to date. helaas ik begin de hoop op te geven.
 
rrozema
Had ik al gesuggereerd de antenne van je router schuin te zetten? Of misschien zelfs je router verplaatsen naar recht onder je xbox en pc en dan de antennes van alle 3 de apparaten horizontaal te zetten?

Over de verdieping, ik weet niet van wat voor materiaal jouw vloeren gemaakt zijn, maar de vloer van de 1e hoeft zeker niet dezelfde demping op te leveren als die van de 2e verdieping. Zelfs als ze wel van hetzelfde materiaal zijn, kan de hoek waarmee je door de vloer gaat al beter zijn. Trouwens, je expander had op de 1e toch nog wel goede ontvangst?

Quote

Ik kan dus nu de linksys router van mijn probleemlijst definitief halen.
Alleen als je van plan bent de expander terug te brengen. Want de combi router + expander werkt niet en dat kan wel een gevolg zijn van functionaliteit die niet in de router aanwezig is, zelfs als de xbox wel kan connecten met de router zonder de expander, kan het probleem met de expander aan nog wel veroorzaakt worden door de router. Ik zeg niet dat dat zo is, maar je conclusie klopt niet helemaal.
Gewijzigd door rrozema op 11 augustus 2007, 12:19
 
Cypress
Nee dat had je nog niet, ik heb het net geprobeerd en maakt niets uit. De expander en de computer hebben op deze verdieping uitstekend ontvangst ja. Daarom vind ik het ook zo raar.
Hmm ik had ook gelezen dat je kunt xbox via de pc. Je moet nar internetverbinding instellen. Is dit aan te raden?
 
rrozema
je pc fungeert dan als router. Je hebt dan 2 routers achter elkaar (livebox, pc), en je moet dus je port forwards op beide routers maken; erg lastig. Maar als je alternatief "geen internet" is... tja.
 
Cypress
Ik heb het net geprobeerd te configureren via xbox support. Maar ik krijg dan ook een DNS fout en mijn eigen computer verlist internet, er is wel nog een lokale verbinding
 
rrozema
Misschien is een bridge als de WET54G dan iets voor je? Die zet je boven neer op de plek waar ie het beste connect met de router. Vanaf de WET54G sluit je dan weer met een utp kabel de xbox en eventueel ook je pc aan. Je wireless netwerk is dan geheel linksys only, dat moet werken, zou je denken toch? Die bridge is sowieso qua performance een betere oplossing dan de range expander. Wat ik er van gelezen heb, krijg je door elke range expander op je pad een halvering van je theoretische doorvoersnelheid, doordat hij zowel ontvangt als zendt op hetzelfde wireless kanaal. De bridge heeft dit euvel niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox + Linksys WAG200G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 aug 2013
Advertentie