obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Draytek 2900G
mjgjanssen
Ik heb een Draytek 2900G router, welke voorheen achter een Alcatel Speedtouch van Orange (Wanadoo) hing. Nu heeft deze Speedtouch de geest gegeven en ben ik weer met de Livebox online.
Alleen het probleem is dat de Draytek niet meer werkt.
Welke instellingen dien ik te veranderen in de Livebox en de Draytek, als ik de draadloze mogelijkheden niet wil verliezen.
 
h_henkie
Ik heb de draytek 2900G (poort 1) in de livebox gedaan (rode poort). En de dhcp van de draytek uit gezet. Op deze manier is het een duur accespoint, maar ja het zij zo. Ik ben nog wel opzoek naar een manier dat de draytek gaat routeren.
 
rrozema
tja, het is i.d.d. wel een duur access point zo. Helaas kun je de livebox niet als enkel modem configureren en kun je jullie draytek ook niet als modem gebruiken.

Wanneer je i.p.v. de livebox een ander modem -dat wel in bridge mode ingesteld kan worden- zou gebruiken kun je alle mogelijkheden van je draytek weer gebruiken. Maar met de livebox is de beste benadering die je daarvan kunt krijgen de router achter de livebox methode zoals die in de faq pagina's staat beschreven door Richard onder Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode).

Ik durf niet te garanderen dat bij deze methode alles goed gaat werken, de VPN mogelijkheden werken bijvoorbeeld mogelijk niet goed, omdat de livebox enkel TCP en UDP verkeer kan forwarden. En voor VPN wordt mogelijk een ander protocol gebruikt.
 
h_henkie

Quote

rrozema schreef:
Wanneer je i.p.v. de livebox een ander modem -dat wel in bridge mode ingesteld kan worden- zou gebruiken kun je alle mogelijkheden van je draytek weer gebruiken. Maar met de livebox is de beste benadering die je daarvan kunt krijgen de router achter de livebox methode zoals die in de faq pagina's staat beschreven door Richard onder Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode).


Ik moet wel de livebox gebruiken ivm de telefoon. Hoe irritant en beperkend ik de livebox ook vind. Als er een geschikt, vervangend, modem is dan zou ik accuut overstappen en mijn draytek weer in ere herstellen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draytek 2900G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Draytek Vigor 120 als vervanger voor VMG8324-B10A Eigen modem configuratie en problemen : 12 27 dec 2015
Online Extra 20Mbit met Draytek 2850Vn Eigen modem configuratie en problemen : 6 28 jan 2012
Draytek 2750n VDSL2 modem Huawei configuratie en problemen : 4 17 jun 2011
Draytek 2200E achter livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 14 19 aug 2009
live box met Draytek Vigor 2200 E Livebox meer apparaten aansluiten : 11 06 mrt 2007
Advertentie