obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
E-Tech achter Livebox HELP!!
G-Fire
Hoi,

Alle topics gelezen maar krijg de boel niet aan de gang?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen HELP!

Mijn situatie hier zoals ik hem wil hebben.

Livebox > UTP > E-Tech router (liefst in de WAN poort)

Wil een netwerk hebben met:

Wireless internet via de E-tech
Tweede PC op de E-tech
Printer op de E-tech
-----------------------------------

Als ik de UTP direct in de WAN poort doe kan ik hem wel benaderen via de wirelees laptop maar niet via de (vaste) computer. En ik mag het internet niet op van de Livebox.

Wat doe ik fout.................

Groeten,

G

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=22&thread_id=744&pid=5868#post_5868
Gewijzigd door G-Fire op 06 augustus 2007, 22:53
 
rrozema
Wat is de reden dat je je E-Tech liefst via de WAN poort wil aansluiten? Zoals je gemerkt hebt, is dat een stuk lastiger te configureren. En er zijn -voor de meeste mensen- maar vrij weinig voordelen boven de methode waar je de router via de LAN poort aansluit op de livebox: de router als access point methode.

Maar om je toch te helpen met je router achter livebox config: waarschijnlijk heb je de WAN kant van je E-tech niet goed geconfigureerd: die moet een vast ip adres krijgen in de range 192.168.1.x. x mag darbij niet 1, 255 zijn of tussen 10 en 50 liggen. Ik stel voor dat je x=2 kiest. Je WAN ip adres is dan dus 192.168.1.2. De netmask moet 255.255.255.0 zijn, de default gateway moet 192.168.1.1 zijn, de 1e dns moet 192.168.1.1 zijn en de 2e dns mag je leeg laten.

Voor de zekerheid ook de gegevens van de LAN kant van je E-Tech: De LAN kant van je router moet juist NIET in de range 192.168.1.x liggen, neem bijv. 192.168.2.1 als LAN IP adres. mask 255.255.255.0, gateway (als ie gevraagd wordt) 192.168.2.1, 1e dns: 192.168.1.1, 2e dns . DHCP server enabled, dhcp ip range 192.168.2.10 - 192.168.2.50, dhcp mask 255.255.255.0, dhcp gateway: 192.168.2.1, dhcp dns: 192.168.1.1 en .
 
Richard
Configuratie is niet lastiger alleen 2 regels meer in de livebox, voor de rest vrijwel hetzelfde als dat je een andere optie zou nemen.

Je schrijft dat je bijna alle andere postings gelezen hebt, maar heb je ook de FAQ gelezen?
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=8 en dan iets hoger dan het midden:
Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode)

Dat is eigenlijk wat rrozema ook al schrijft maar in de FAQ is het qua layout wat overzichtelijker ingedeeld en iets uitgebreider.

Greetings, Richard.
 
G-Fire
Hoi rrozema en Richard,

Beetje hektisch en druk hier vandaar latere reaktie (net papa geworden van tweede).

Ik ben er bijna geloof ik..........

Alleen doet mijn PC het nog niet.... zit in de netwerkpoort van E-tech.
Laptop wirelees werkt prima op de WAN ingang.

Onder Primary Setup:
-----------------------------
LAN IP Address: 192.168.2.1
WAN Type>> Static: IP Address
WAN IP Address: 192.168.1.2
WAN Subnet Mask: 255.255.255.0
WAN Gateway: 192.168.1.1
Primary DNS: 192.168.1.1
Secondary DNS: 0.0.0.0


Heb onder DHCP staan:
-----------------------------
DHCP Server Disable Enable
IP Pool Starting Address: 10
IP Pool Ending Address: 50
Domain Name: Niks
Primary DNS: 192.168.2.1
Secondary DNS: 0.0.0.0
Primary WINS: 0.0.0.0
Secondary WINS: 0.0.0.0
Gateway (optional): 192.168.2.1

Livebox nog anders instellen........?


Mijn DONATIE is onderweg.
Alleen even wachten op mijn Pay Pal bevestiging..........



Wat een topsite is dit zeg.

Mijn complimenten!!!

Groeten,

G
Gewijzigd door G-Fire op 08 augustus 2007, 22:42
 
rrozema
Gefeliciteerd. Ja, ik ken dat. Heb zelf ook kinderen.

Je pc kun je nu instellen op 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen' en 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'. Dan gaat het vast werken.

Quote


Heb onder DHCP staan:
-----------------------------
DHCP Server Disable Enable
IP Pool Starting Address: 10
IP Pool Ending Address: 50
Domain Name: Niks
Primary DNS: 192.168.2.1
Secondary DNS: 0.0.0.0
Primary WINS: 0.0.0.0
Secondary WINS: 0.0.0.0
Gateway (optional): 192.168.2.1


Staat de DHCP server in je router nu aan of uit? Hij moet op aan staan voor jouw config. De primary DNS kun je beter op 192.168.1.1 (= de livebox) zetten (hoewel je huidige instelling ook moet werken). Dan ben je niet afhankelijk van de dns instellingen van je router.

Om te testen waar het mis gaat met je pc:
- als je in een cmd prompt "ping 192.168.2.1" invoert, wat krijg je dan voor reactie?
- als je in een cmd prompt "ping 192.168.1.1" invoert, wat krijg je dan voor reactie?
- als je in een cmd prompt "ping www.fietsbel.nl" invoert, wat krijg je dan voor reactie?

Rest je verder enkel nog het forwarden van alle TCP en UDP poorten in de livebox naar jouw router's WAN adres, zoals dat staat beschreven in de faq pagina.

N.B. de tekst van een cmd prompt kun je via het menuutje onder de linkerbovenhoek 'Bewerken' en dan 'markeren' in tekst vorm kopieren en plakken. Dan hoef je geen plaatjes te posten.
 
Richard

Quote

Gateway (optional): 192.168.2.1

Even los van de tips van rrozema die ik mede onderschrijf, staat in dit regeltje "optional" dus dat zou niet perse hoeven.

Je zou dat ip adres eens weg kunnen halen en kijken wat hij dan doet.

Greetings, Richard.
 
G-Fire
Hoi,

Alle zaken uitgevoerd.
DHCP staat op enabled

Waarom krijg ik dan niks in de cmd op mijn PC??

Livebox settings aangepast volgens beschrijving...

Of moet ik alles opnieuw opstarten?

Geen idee wat ik nu weer fout doe.......

O ja en het lampje van de PC UTP knippert op de E-Tech.
Das ook niet goed toch??
Gewijzigd door G-Fire op 12 augustus 2007, 13:37
 
rrozema
knippert ie regelmatig of onregelmatig? onregelmatig knipperen is meestal een indicatie dat er verkeer over die poort gaat en is dus juist wel goed. regelmatig knipperen zou een foutmelding kunnen zijn, maar ik ken geen router die dat doet.

'niks' krijgen is raar. je krijgt of een timeout melding of een fout melding of 4 x een bevestiging dat het bericht is aangekomen. Probeer eens in een cmd window "ipconfig /all" uit te voeren en de output hier te posten?
 
Richard
Als je de tips van rrozema gedaan hebt kun je het volgende nog eens proberen:

Als secondary DNS kun je nog eens 192.168.1.1 inkloppen dan heb je ze in elk geval allebei er in staan.

Eventueel de pc op een andere UTP poort van de E-tech insteken, kijken of dat beter werkt.

Welk type E-tech is het precies trouwens?
Greetings, Richard.
 
rrozema
@G-Fire: Is het je nu gelukt? En zo ja, hoe heb je het nu opgelost?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'E-Tech achter Livebox HELP!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten : 13 27 feb 2015
Advertentie