obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Probleem met netwerk achter LiveBox
JB81
Beste Goeroes,

Sinds enkele dagen zijn we abonnee bij Orange en hebben de LiveBox met succes aangesloten. Telefoon werkt, en als we de netwerkkabel in de pc prikken dan heeft hij internet verbinding. De volgende stap blijkt echter lastiger; het instellen van een router achter de LiveBox zodat we meerdere pc's kunnen aansluiten. Uiteraard alle tips & tricks en handleidingen hier gelezen, ik kom er toch niet uit. De netwerkkabel gaat vanuit de LiveBox naar een LAN-poort van de router. Op de router zelf heb ik DHCP uitgeschakeld. Ik heb de router het IP-adres 192.168.1.51 gegeven. Vervolgens op een andere LAN-poort de PC aangesloten, maar deze krijgt helemaal geen IP-adres van de LiveBox. Graag advies. Alvast bedankt!
 
JB81
Je kan het op 2 manier doen, ik probeer het te doen op de manier waarbij je je router als een switch instelt. Dan hoef je volgens mij ook dat port forwarding enzo niet in te stellen
 
rrozema
Helemaal correct JB81. Er zijn 2 manieren en angelostefano heeft de andere manier gebruikt, die inderdaad wat extra werk met zich meebrengt en voor modem + routers zelfs helemaal niet mogelijk is. De details voor beide manieren vind je hier en hier.

Zoals je het beschrijft, zie ik er nog niets fouts aan. Wanneer je de 2e pc aansluit op de kabel vanaf de livebox (i.p.v. de router), krijgt ie dan wel een ip adres? Je weet dat je eigenlijk een switch had moeten pakken/kopen, he? Of heeft je router ook een wireless deel, zodat je hem ook als AP wilt gebruiken?

En je weet ook dat je je pc om een ip adres kunt laten vragen met "ipconfig /renew"?
Gewijzigd door rrozema op 23 augustus 2007, 18:20
 
Richard
Klopt, in de switch methode hoef je die port-forwarding niet te doen maar moet je andere instellingen een beetje aanpassen.
Is wat minder werk, maar werkt in principe ook prima.

Als je echter uPnP op je router hebt zitten en daar gebruik van wilt maken, is de WAN methode weer beter, idem als je maar net genoeg switchpoorten op je router hebt voor al je pc's.
Verder heeft een router meer uitgebreidere en vaak eenvoudiger te begrijpenlijk mogelijkheden voor bijv. port-forwarding.

Als je dat niet allemaal nodig hebt, is de switchmethode weer beter aangezien die wat minder werk vergt en de opzet wat eenvoudiger blijft.

Het is dus maar wat je wilt, beide mogelijkheden zijn goed, beide mogelijkheden werken op alle routers (Let op! WAN methode werkt niet op modem/routers alleen echt op routers), het is gewoon een keuze die je maakt.

Dan terugkomend op je vraag....

Quote

Ik heb de router het IP-adres 192.168.1.51 gegeven. Vervolgens op een andere LAN-poort de PC aangesloten, maar deze krijgt helemaal geen IP-adres van de LiveBox. Graag advies. Alvast bedankt!

WAT heb je precies die 192.168.1.51 gegeven? De WAN poort van de router of het LAN adres?

Heb je de Livebox ook op een LAN poort ingestoken?
Gewijzigd door Richard op 23 augustus 2007, 18:24
Greetings, Richard.
 
JB81
De LAN poort had ik dat adres gegeven. De LiveBox ook op een LAN poort aangesloten. De router hadden we nog liggen, vandaar dat ik het hiermee heb geprobeerd. Maar ik ga het denk ik toch maar met een switch proberen want ik kom er nog niet uit. Bedankt voor het meedenken!
 
JB81

Quote

rrozema schreef:
Helemaal correct JB81. Er zijn 2 manieren en angelostefano heeft de andere manier gebruikt, die inderdaad wat extra werk met zich meebrengt en voor modem + routers zelfs helemaal niet mogelijk is. De details voor beide manieren vind je hier en hier.

Zoals je het beschrijft, zie ik er nog niets fouts aan. Wanneer je de 2e pc aansluit op de kabel vanaf de livebox (i.p.v. de router), krijgt ie dan wel een ip adres? Je weet dat je eigenlijk een switch had moeten pakken/kopen, he? Of heeft je router ook een wireless deel, zodat je hem ook als AP wilt gebruiken?

En je weet ook dat je je pc om een ip adres kunt laten vragen met "ipconfig /renew"?


Ik gebruik de router niet als AP. Een 2e pc rechtstreeks aansluiten op de LiveBox is me teveel werk, moet ik hem van zolder naar beneden halen Smile
IP adres had ik uiteraard vernieuwd. Ga nu de switch proberen. Gr.
 
JB81
Zelfde probleem met Switch. PC krijgt geen IP-adres. Ideeën??
 
rrozema
dan is er wellicht iets mis met de instellingen van je pc. post eens de output van "ipconfig /all" van je pc?
 
JB81
Ik heb de router weer aangesloten en de router achter router methode geprobeerd. Op WAN niveau zie ik wel dat de router verbinding heeft, maar de pc helaas niet:

IP: 192.168.2.2
subnetmasker: 255.255.255.0
gatewat 192.168.2.1
dhcp 192.168.2.1
dns 192.168.2.1
 
JB81
Hierbij de router instellingen

WAN Status

Link Status Connect

WAN IP 192.168.1.9
Netmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
DNS 192.168.1.1
Secondly DNS 0.0.0.0
Domain
Link Type Fixed IP
















LAN Status

IP Address 192.168.2.1
Netmask 255.255.255.0
DHCP Server Enable
NAT Enable
Firewall Enable















 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met netwerk achter LiveBox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Advertentie